Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 2

Det er dette som provoserer. Kan du vise til noen eksempler på halleluja-innlegg som predikerer at noen himmelferd er rett rundt hjørnet?

Man MÅ kunne skille mellom innlegg som tar for seg hvordan nasjonale og klimatiske forhold beveger seg i stadig mer positiv retning mtp å kunne maksimere potensialet til Desert Control på lang sikt kontra innlegg som hausser opp kursmulighetene på kort sikt.

Eksisterer ikke dette forumet nettopp for å dele kunnskap som høyner den enkeltes innsikt i det enkelte selskap? Og er det ikke eksakt det som gjøres på daglig basis i denne tråden? Innlegg som utbroderer mulighetsvinduet til Desert Control på kort og lengre sikt?

Skal man heller diskutere reke og rødvin?

3 Likes

:blush: Det er slik jeg oppfatter det. Virker som om enkelte her nesten tar det personlig. Da har jeg vanskelig for å se andre grunner enn at vedkommende har for mange aksjer.

1 Like

Eller så er man dritt lei å høre om det når så ikke er tilfelle …

Natti bamse, kos deg i bjørnehiet

Jo, men det virker ikke som om du er mottagelig for andre syn enn ditt eget.
Trist at Andre10K tar etter.

1 Like

Tror forøvrig ikke DC trenger mer mediaoppmerksomhet, kanskje kursen kortsiktig, men ikke selskapet. OKS sa vel selv at de fikk flere henvendelser fra alt mulig rart etter TV innslag, hemmer nesten fremdrift mer enn det bidrar. De er nok på radaren til mange store, men ingen av oss vet om eller når de setter blekk på papiret.

4 Likes

Du har tatt ditt valg Bamse.
Du har gått opp på tribunen…Fair enough.
Alle de største fotball spillene sitter som kjent der.
Da blir plutselig agendaen en annen.
Du sitter også og ser inn i en krystallkule som er farget av du er ute av spillet, når der gjelder DCG.
Det er ditt valg.
Du kan ha rett, du kan ha feil…
Jeg sitter tungt inne i DCG, jeg kan ha rett eller jeg kan ta feil.
Men, jeg er på banen og du er på tribunen…(Inntil videre).
Velkommen tilbake…

4 Likes

Sier han som psykoanalyserer meningsmotstandere. Jeg må nesten få lov til å mene at det er vel fjasete å hevde at innsidere som selger, selv når vedkommende sitter igjen med 80% av beholdningen med inngang på kr 2, tolkes særskilt negativt. Dernest har jeg reagert på at du ikke er etterrettelig. Som er et faktum. I tillegg til det som oppleves som et spark under beltestedet, at det ikke er mine faktiske meninger som blir uttrykt, men meninger farget og fanget av den siste tids kursnedgang kombinert med en alt for tung eksponering. Som virkelig ikke kunne vært lengre unna sannheten.

Og du skal for all del få lov til å være uenig i hva enn det måtte være. Verre er det faktisk ikke. Har ikke nektet deg å ha et differensierende syn. Men det betyr ikke at det er fritt frem, uten motstand. Derav navnet diskusjonsforum.

Tror det er best jeg avstår fra å svare.
Lykke til videre.

Jeg har inntrykk av at Brage Johansen (som jeg har snakket med ved en anledning) er mer av en grundertype enn en investortype. Ut fra min gut-feeling på hans personlighet mener jeg at det er svært sannsynlig at han trengte penger til andre investeringer og ikke at han forsøkte å time markedet.

4 Likes

Hvordan være seriegrunder uten å frigjøre kapital på regelmessig basis… Eksakt min tanke også :+1:

3 Likes

Nettopp. En svært aktiv seriegrunder med en utrolig evne til å finne caser som lykkes og hoppe ut av de før de tar av. Se på zaptech f.eks. han var en grunnlegger sammen med Kjetil Næsje (nå Easee) og Øyvind Wetteland (nå CTO i Hyrex - hydrogensmåbåt). Johansen kom fra StatoilHydro eller hva det het den gangen men har hatt en utrolig reise etterpå.

Sluttet som CEO i Heimdall power i mars - rett før det tar av der også tenker jeg. Han har sannsynligvis noe nytt på gang siden han går av som CEO i et selskap han har gründet, selger seg ned i selskaper han eier i, og er kjent for å være seriegründer.

3 Likes

Jeg kan i alle fall si min oppfatning av dette.
Jeg går ut fra at det meste av dyrkbar jord i UAE allerede er dyrket.
Det betyr at dersom de skal nå sin målsetting om å få opp matproduksjonen med sine begrensede vannressurser, må de forsøke å ta i bruk den mer sandholdige jorden. Dermed har de god bruk for en mengde LNC om dette skal bli mulig.

5 Likes

Regner med innsidehandel etter halvårsrapp🤞

1 Like

Why? Det gir ingen mening…

……joda det gir mening.

Vent å se😉

Mens vi venter på Q2.

EU jobber med en ny jordhelselov - “EU Soil Health Law”.

“Soils host more than 25% of the world’s biodiversity, are the largest terrestrial carbon pool on the planet and play a key role in the circular economy and adaptation to climate change. Yet, some 60-70% of EU soil ecosystems are unhealthy and suffering from degradation. Soil degradation is thought to cost the EU around 50 billion euro per year. Halting and reversing current trends of soil degradation could generate up to EUR 1.2 trillion per year in economic benefits globally.”

Dette er en del av “The EU Soil Strategy for 2030”:

Noen av punktene er:

  • restoring degraded soils and remediating contaminated sites
  • preventing desertification by developing a common methodology to assess desertification and land degradation
  • increasing research, data and monitoring on soil
  • mobilising the necessary societal engagement and financial resources

Når DSRT skal utvide etter hvert, er Europa både økonoomisk og politisk motivert til handling.

12 Likes

Så vidt jeg kan forstå fra denne siden fikk DSRT 50 000 euro av EU i 2019.

The Community Research and Development Information Service (CORDIS) is the European Commission’s primary source of results from the projects funded by the EU’s framework programmes for research and innovation (FP1 to Horizon 2020).

7 Likes

Litt merkelig, når jeg googlet dette så kom dette frem, sammen med linken.

  1. aug. 2022 — We urgently need to fight desertification by restoring areas of the world historically bread baskets suffering from erosion, harvests lost …

Er denne saken blitt dratt frem igjen 16 august?

EC signature date: 25 July 2019
Last update: 16 August 2022
Record number: 224498

Nå er LNC komersialisert;

Yet despite the long development of the LNC technology, it has only been set on the path to commercial scaling after being independently tested by the International Center for Biosaline Agriculture.

Further, in March, another UAE trial was conducted by the team in a plot of desert in Dubai, where watermelon, zucchini and pearl millet were planted. 5 months after the start of the trial, the plot was filled with many rows of green leaves, punctuated with freshly grown fruits and vegetables, showing that this innovative solution can be deployed in what would typically be difficult terrain for agriculture.

With desertification and a rapidly growing world population, the technology of Liquid NanoClay would be an effective solution for increasing food security of many countries in the future. Apart from agriculture and food production, LNC can be further applied in [reforestation and projects to reclaim degraded and desertified land, climate impact projects and commercial greenery that require irrigation in areas with sandy soil.

6 Likes