Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 2

Er det mulig å være så bitter… :sweat_smile:

Moro å se at noen ikke turte å sitte utenfor gjennom jula. Får håpe momentet fortsetter gjennom siste del av 2023 og starten av 2024 :+1:

6 Likes

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

Igjen, handler utelukkende om hvilke forventninger som skapes basert på kommunikasjon fra selskapet. Nå forstår jeg at du og dine venner kanskje vet mer enn menig mann, men for oss «dødelige» så er det ingen grunn til at forventningene skal ligge på usd 10m.

3 Likes

Hvorfor uffer du deg, desert har guidet nok 50 mill, det er jo det man må ta utgangspunkt i.

5 Likes

Om kontrakten med limoneira skulle vært på $10mill er det ikke rart at besparelsene de har hatt i piloten ikke nevnes i kvartalsrapporten som Limoneira kom med i går som en guiding for neste års inntekter og utgifter? Slik jeg ser det måtte det da inkludert Ventura county som har 2000 acre med sitrontre(1000 acre har gamle trær som skal byttes ut med avokadotrær fremover)

Og/eller at de også skal behandle alle avokadotrær og.

Forøvrig en veldig bra årsavslutning for Limoneira som sendte aksjen opp 8% i dag. Opp 36% siden de gikk ut med børsmelding 1.des om en strategisk gjennomgang av selskapet. De nevnte på QA at den strategiske gjennomgangen ville forsette langt ut i 2024, men uavhengig av det var det “full speed ahead”

https://investor.limoneira.com/static-files/822a711d-bf43-4bdb-b253-2d35759bfa7f

10 Likes

Sara E. har kommentert selvfølgelig. Bare å gå inn og rapporter «falsk konto». Merkelig greie det her. Noen som virkelig skal skape usikkerhet og skitne til rykte til Desert Control.

Lite å si på innsatsen

Om Sitronene eller Avokadoen potensielt blir 10 % større eller mindre pga LNC er jo også med i regnestykket til Limoneira vil jeg tro.
Leste Dagbladet i dag.

  • Vi opplever mer stein og at frukten er litt mindre enn normalt. Det skyldes høye temperaturer og mer naturlig pollinering, sier Frogner. til avisen.
1 Like

Finurlige jobbtitler i Mawarid Desert Control

Skal sikkert være principal. Ledertitler er en måte å få tak i ansatte som vil bygge CV. Trenger ikke å medføre betydelig ansvar.

Kom igjen eddie, show us the money :santa: :sweat_smile::boom:

14 Likes

Virker jo lovende de ordene fra Edgar hos Limoneira. Var en fin julegave de 8% Desert steg nå rett før jul.
Håper vi når 8kr før nyttårsaften. Det bør være innen rekkevidde:-)
Ha en god jul og så håper vi det kommer gode nyheter nå snart.

5 Likes

Ja, med de ordene vil det være veldig rart om det ikke er en avtale på gang :grinning:

Har blitt snakket litt om eventuelle forhandlinger mellom Limoneira og Desert på dette forumet.
Burde være enkelt spør du meg.
«Edgar, vil du ha Sitronen til venstre som er stor og saftig, eller den til høyre som er liten og tørr👋»
God Jul.
IMG_1344

1 Like

Den til høyre er mye billigere😅

Hva skjer’a

10,- før kontrakt bør være greit mål

Ser bra ut så langt. Jeg mener at 6-7 kroner har vært alt for lavt. Å prise selskapet til fiasko når så mye tyder på at ting går fremover er feil. Spesielt med tanke på potensialet i teknologien.

14 Likes

Jeg håpte på kurs på 8kr før nyttår. Det gikk jo som smurt :slight_smile: får heller håpe den bikker 9kr da:-) makan.
Var litt omsetning de første timene også. Nå får vi håpe kursen holder seg over 8kr+++

Noen som vet om ESTIDAMAH har prøve-prosjekt på LNC?