Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 2

Forventet ikke en børsmelding fra DC idag, og den ser pt ikke ut til å komme.
Jeg tror meldingen på Linkedin er mer som en entusiastisk løypemelding fra Limoneira, hovedsaklig for å profilere sine “Climate Smart Lemons”, og for å understøtte sitt engasjement/image innen bærekraft.

De har hatt lignende innlegg tidligere, som blant annet innenfor drypp teknologi/prinsipp til sine Climate Smart Lemons.
Men at Limoneira kommer til å ta i bruk LNC i større skala, fremstår nå bankers.

4 Likes

Her pumpes det opp…hva skjer?

Selgersiden har fremstått tynn i lang tid. Idag ble det veldig tydelig :

2 Likes

Bra den fikk gå 20% før handel ble stoppet :slight_smile:

Har vært med fra 15 til 40, og ned til 6… :sweat_smile: blir spennende å se hvor dette skal på sikt

Target for flagg over 10 kr! :smiley: :rocket: :shamrock:

Weekly: stanger i den lange fallende trendkanalen. Brytes denne… :rocket:

3 Likes

Melding any time nå fra Desert !!

https://media1.tenor.com/m/oVOTaeTOBqIAAAAd/birgerdansen-calleditas.gif

2 Likes

Spennende, noen som har en magefølelse på hva som skjer?

Tipper det blir noe ala det @Aaleby har sagt, firm kontrakt rundt USD 2mill i første omgang, med klare intensjoner om videre bruk av LNC. Tipper noe av grunnen til rolig start er todelt, Limoneira vil se at DSRT kan levere effektivt på enda større arealer før de forplikter seg til større ordre, og på den andre siden vil DSRT være forsiktige for å se at de både kan levere effektivt og drive lønnsomt på prosjektet isolert sett.

Det er også mulig at dette annonseres som en form for rammeavtale fremover, der DSRT nå blir en “kvalifisert” leverandør, og i mer løpende grad vil levere LNC der Limoneira ser det er egnet, men at det selvsagt må være av volum som gir mening for DSRT.

3 Likes

Venter børsmelding ang Limoneira, det var mer eller mindre en bekreftelse fra Limoneira sin Linkedin post i går

Delte mine tanker tidligere:

1 Like

Man må bare takke Limoneira for å ha fyrt i gang en totrinns-rakett.

3 Likes

Hva tror du om dagens åpningsgap? Run away, eller skal det tettes igjen ganske raskt?

Tenker den skal ned så jeg får fyllt opp handlevogna😅

Man skal selvsagt ikke gape over for mye, men når man tar i betraktning alle de kostnadsbesparelsene Limoneira vill kunne eventuelt tjene på ved bruken av LNC er jeg av den oppfatning at $2 mill er alt for lite selv i første omgang når man tar i betraktning de forskjellige variabler som skal regnes inn som f.eks Jord, vann, gjødsel, arbeidskraft, fuel å ikke minst fruktmålersystem som farge,saftighet,sødme, redusering av vanntap i sitronen, skrumpning, fargeendring. Energi- og kostnadsbesparelser under lagring og distribusjon. Videre besparelse i form av diverse resultater som skal integreres i kostnadsformelen og forretningsmodellen til Limoneira. Deretter skal eventuelle positive resultater distribueres for videre ørkenoperasjoner for å fremdeles være ledende på det globale markedet ved eventuell bruk av LNC. Produktivitet og kvalitet på frukten samt resultater som forbedrer Limoneiras strategiske posisjon for markedsmuligheter med detaljhandel og matservicekunder som krever en mer bærekraftig tilnærming til å tilby de ferskeste produktene av høyeste kvalitet. Må da være verdt mer enn skarve 20 mill.

Selvsagt enig, og det er ikke meg du skal overbevise. Forholder meg bare til det DSRT har kommunisert eksplisitt, også får ytterligere oppside komme som en bonus.

Handlet litt til idag og klar for oppgang.
Litt rart , i sommer stiger aksjen 60% ++ på en nyhet om at det er en kar på vei fra Saudi Arabia til USA.
Idag kom aksjen opp hele 21% max på noen som kan tolkes som kontrakt rett rundt hjørnet.
Hmmm.

Lar meg stadig forundre over «markedet»…for en time siden nærmet aksjen seg 10 og noen store poster gikk. Nå selges det på 1 krone lavere…spørsmålet blir da; hvem er disse selgerne nå som det er mer eller mindre avklart at det blir Limoneira kontrakt (i en eller annen form)?

Foregikk merkelige bevegelser i sommer, hvor den ble herjet med (mest i positiv favør) av et par utenlandske aktører. Er nok i mye større grad drevet av retails denne gangen.

Viktigste, trenden har snudd fra ned til opp.

2 Likes