Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 2

Er det sandy soil de golfbanene de har testet på også?

1 Like

Blir vel heller at andre steder blir flyttet til sandy soil?

1 Like

Sikkert ikke de mest frodige gresslettene i USA, men Limoneira skal vel fort ha lang testing på andre områder også, da foreløpig kun har testet på sandy S?

Sandy soil er i hvert fall typisk på golfbaner, så det skulle man tro.

Hvis du har andre kostnadsbesparelser en det jeg har ytret for en avtale vil inneha er jeg lutter øre.

Tror vi ført må avklare hva som diskuteres: Mener du at LNC også er beregnet for andre typer jord enn “sandy” og “arid”? Ja eller nei.

1 Like

Nå må ikke du prøve å vinkle vekk ifra hvorfor jeg mener en avtale bør være verdt mer en $2mill. Sandy soil eller ikke ……det er ikke tema for mine kveruleringer!!!

Noen som kan dra opp regneeksempelet på økonomien i dette for Limoneira? Husker ikke hvilken pres den ligger i. @Aaleby ? @Hayen ?

Du skrev selv:

Jeg må ærlig si at det kan være vanskelig å skjønne hva du mener eller hva du egentlig argumenterer for, så jeg bruker ikke mer tid på denne diskusjonen.

5 Likes

Det forundrer meg, men gidder ikke lenger sjæl. Vi ønsker alle det samme, men har forskjellige modereringer. Nå skal det kjøres svinger på Norefjell. Håper vi alle blir happy over en potensiell nærliggende melding ifra selskapet.

Tolker dette som at du mener at prisen per behandlet sitrustre bør være vesentlig høyere i et fullskala prosjekt enn i pilotprosjektet, for bedre å reflektere besparelsene, den økte omsetningen og merkevarebyggingen LNC-behandlingen resulterer i. Dette er vel noe av det viktigste som kommer ut av de endelige forhandlingene. Tiden vil vise!

1 Like


Forutsetningene som ble lagt til grunn for regnestykket er at samtlige citrusfrukter som ble solgt (tall for 2022) har blitt dyrket i sandy soil.

Kom ut noen tall i en av fjorårets kvartalsrapporter(?) som understøttet besparingspotensialet. Har ikke disse for hånden.

1 Like

Slik det ser ut “akkurat nå” så blir jeg overrasket om vi tetter gappet med en gang, men det er alltid en mulighet for at folk som hev seg på i morges dumper hvis kursen begynner å dale. Foreløpig er volumet lavt på vei ned her, ifht. volum de første 10 min av handelsdagen, på vei opp. Får håpe de som kjøpte i morges holder til meldingen kommer, og at det kan ta oss over “kneiken”… :slight_smile:

2 Likes

Er du seriøs nå??? Tar deg for «seriøs» trolling må

Utenfor temaet, men tror du med fordel kan endre nick til tåkefyrsten @Hellcat. Umulig å forstå hva du mener, enten du troller eller ei.

4 Likes

Oj……»takk» for særdeles voksent innlegg sec. Skal holde meg for god i fremtiden å poste videre synspunkter.

Kan du ikke bare skrive tydelig hva du mener fremfor at vi skal analysere og gjette?

3 Likes

her var det stemning :sweat_smile: la oss heller glede oss over at vi begynner å se konturene av noe!

7 Likes

Av nyere art:

4 Likes

Salgspresset på 8 tallet øker. En positiv børsmelding fra DC må til