Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 2

Sier seg selv at det er relativt begrenset hvor mange som har plukket opp LinkedIn-posten, i tilegg til at den er relativt vag, og at en positiv børsmelding vil gi en helt annen effekt. Bereder uansett grunnen for et større løft.

1 Like

Desert Control -aksjen skyter opp 22,3 prosent uten at det er noen spesifikke nyheter som bidrar til oppturen.”

Fra finansavisens daglige oppsummering. Det er stort sett bare mer eller mindre fullastede aksjonærer på forumene som har fått med seg Limoneiras innlegg. Der kom @Aaleby meg i forkjøpet.

4 Likes

Absolutt. De forholder seg til børsmeldinger de som kommenterer der
Passer bra for min del, har tredoblet beholdningen i dag, nesten alt kjøpt på 8 tallet.

3 Likes

Såvidt jeg kan se ingen innlegg noe sted fra hverken OKS eller DC etter nyttår. Har de rett og slett all fokus på hvordan de skal forfatte børsmelding og Limoneira updates på sosiale medier ?

Må ikke glemme at vi kun er på virkedag nr tre i det nye året. Helt normalt at det går i rykk og napp på SoMe.

5 Likes

1 Like

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

1 Like

Det særeste av det sære; hang-ups på å skape kvalme i selskapstråder hvor man aldri har eid en eneste aksje. Som et dra-til-tryne blant anonyme nick. Hver sin lyst.

7 Likes

Er knapt omsetning av boliger for tiden, frustrerende tider for meglere.

Les artiklene OKS delte nettopp, mye mer interessant.

Din observasjon om aksjemarkedet, spesielt angående selskaper på Oslo Børs, er interessant, men mangler et kritisk perspektiv. Å hevde at de fleste selskaper ikke reprises over natten og at man kan vente med å investere til man ser konkrete resultater på bunnlinjen, er en altfor forenklet og potensielt risikabel tilnærming til investeringer.

Når det gjelder Desert, virker det som du har misforstått det grunnleggende ved investering. Ved å stå på sidelinjen og bare observere, går du potensielt glipp av viktige investeringsmuligheter. Å vente på at alle indikatorer peker oppover før man investerer, kan være en strategi, men det betyr ofte at man går glipp av den største vekstfasen.

Videre, din sammenligning med selskaper som Kahoot og Funcom er overfladisk og viser en mangel på dypere forståelse av markedets dynamikk. Hvert selskap er unikt, og markedets reaksjoner kan ikke alltid generaliseres på denne måten.

Det er på tide å revurdere din tilnærming til investeringer. Overfladisk analyse og forsinkede reaksjoner vil ikke lede til vellykkede investeringsbeslutninger. I et så dynamisk og flyktig marked som aksjemarkedet, er det essensielt å være proaktiv og grundig i sin research.

5 Likes

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

2 Likes

Leste en plass at når noen må skryte av seg selv og egen avkastning, så kan det indikere lav selvtillit og usikkerhet, søknad etter bekreftelse og søke anerkjennelse. Dette kan tyde på at man ikke er trygge eller sikre på seg selv så de prøver å fylle dette tomrommet ved å fremheve sine prestasjoner.

Jommen sa jeg smør😂

7 Likes

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

2 Likes

Jeg er opptatt av deg på samme måte som jeg er opptatt av fluen som flyr rundt ansiktet mitt når jeg skal kose meg med en Piña colada første kvelden på ferie.

3 Likes

Obsessed heter det :kissing_heart:

Etter/om kontraktsinngåelse så vil det bli fulgt opp med analysedekning. Har en fugl hvisket meg i øret, uten at jeg kan garantere at det skjer.

3 Likes

Interessant nå i ettertid:

1 Like

Tålmodige aksjonærer er vel ikke akkurat det som kjennetegner denne aksjen…(tenker da ikke på forumdeltagere)…

“Time in the market beats timing the market – almost always,”