Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 2

Utrolig at ikke flere vil sitte ikke, når man med stor sannsynlighet vet det kommer en kontrakt rett rundt hjørnet, men det er vel kanskje bare omtrent vi som sitter her som vet om dette. Hvem andre skal ha interesse av å søke opp limoneira på LinkedIn.

Tror ganske så mange kommer til å gå inn hvis/når børsmeldingen kommer. Hvis den blir vurdert som bra nok

Ja, og da skal man regne på skaleringsverdi, kontrakten i seg selv er av mindre betydning. Er ikke noe vits å regne på skalering før FSI.

2 Likes

Er ikke det et relativt stort usikkerhetsmoment? Mao. kommer ikke det helt an på innholdet i og størrelsen av kontrakten, ingenting av dette er vel gitt per nå?

Enhver kontrakt vil nok være positiv, men i hvilken grad tror jeg det gjenstår å se.

Så lenge det kommer en børsmelding med en viss verdi/cash commitment så tror jeg det vil være bra nok som proof
Mange har ventet på akkurat det. Men å sende aksjen himmelhøyt på en LinkedIn update det skjer ikke

2 Likes

5 piloter i kvartalet, vil komme kontrakter fortløpende fremover:)

1 Like

I Desert Controls tilfelle så går det bare nedover. Hva kan snu dette? Jo børsmeldinger, fakta, avtaler og omsetning. Ikke sosiale medie poster og lure journalister som later som om det kommer med noe stort, men som ender opp med noe sånt som en “hjemme-hos reportasje om ekspats” i Saudi Arabia.

1 Like

Tror du ikke alle her er enige om at det må børsmeldinger til?

A seed needs time to grow.
Rome wasn’t build in a day.
Patience is a virtue.
Slow and steady wins the race.
The path to success is paved with hard work and determination.

Disse uttrykkene kom av en grunn. Du kan tenke deg til hvorfor.

Jo forsåvidt, men ærlig talt folkens. Det hauses veldig opp sosiale medie poster og absolutt alt av værtegn tolkes superpositivt. Et tips. Det hjelper ikke…

Man får inntrykk av at alle som kjøper aksjen sitter i denne tråden. For omsetningen er så lav og det postes her om at man kjøper. Enten kjøper man da for knapper og glansbilder eller så er alle her. Og det blir fortsatt bare total omsetning på 2,5 mill.

Når Desert Control starter å faktisk levere så skal jeg vurdere å kjøpe og. Jeg er interessert i selskapet. Ikke obsessed slik som aaleby m.fl., men interessert i teknologien og ønsker at de skal lykkes.

De som slumrer alle postene mine og sette klovnefjes opptrer veldig barnslig. Hvorfor bli personlige og ikke bare holde dere til saken? Mitt salgstips er det eneste tipset på denne tråden noen kan ha spart/tjent penger på. Og nå sier jeg at denne nylige oppgangen er prematur og bygget på luft og hausing her på forumet og ingenting annet.

2 Likes

Selv blind høne kan finne…
Du treffer nok godt med denne kommentaren, og det sier litt om hvilken potensiell kjøperside som finnes når/hvis fundamentale gode nyheter kommer.

IMG_0910

Er man først blind så får man ikke synet tilbake selv om noen slår på lyset…

2 Likes

Snakkes om fem år.

2 Likes

Desert Control er pdd ikke hovedsatsingen for egen del og den har heller ikke vært det siden kursen var på over kr 20. Men selskapets teknologi er uhyre interessant sett i lys av det rådende klimalandskapet. I tillegg er det et relativt sett transparent segment, hvor man kan gi seg selv noen fordeler ved å være ekstra observant. Fanget blant annet opp Limoneira sin nedskalering flere måneder før det ble meldt markedet. Bør man investere langsiktig i høyrisk uten å være obsessed etter å til enhver tid få med seg så mye som mulig av de underliggende forholdene? Etter min mening; klokkeklart nei.

Oppgangen er ikke bygget på luft når den er tuftet på forhøyet sannsynlighet for at kontrakten med Limoneira vil få grønt lys.

7 Likes

Ok. Har du mer informasjon om denne kontrakten da?

Prøver Du å genierklære deg selv ved å påpeke at du solgte lenge før nedgangen og bare hauser aksjen for andres del? :rofl:

1 Like

På ingen måte. Solgte riktignok halvparten på kr 23, men kjøpte tilbake en del på kr 14. Hausser ikke aksjen overhodet. Heller visa versa.

Du fikk med deg at mange her i tråden sier de kjøpte aksjer basert på dine sosiale medie skills? Noen av de kjøpte vel på 9.98 om jeg ikke husker feil.

Er det mulig, skal man virkelig skylde på andre for at man har kjøpt også nå. Er voksne folk her, man bestemmer helt selv hva man kjøper og selger. Mest mulig info er en god ting.

3 Likes