Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 2

Den påstanden befinner seg kun i din fantasi og viser ditt sanne jeg. Har lagt tyngde i å prøve å realitetsorientere tråden over lang lang tid. Var den som sommeren 2022 advarte om at det ikke ville komme inntekter av betydning før 2024. Var også den som åpent informerte tråden om at Limoneira hadde lagt deler av Yuma brakk og at det i tillegg var spørsmålstegn rundt Cadiz. Aldri hausset kurspotensialet med et eneste ord.

3 Likes

Så dette var du allerede klar over når kursen gikk gikk fra ish 6 til ish 13 i midten av juni ifm han fra UAE som skulle komme over for The great signing? Når nedskalering ble meldt august?

Kursen har stupt. Du har 1600 innlegg i bare denne tråden @Aaleby

Jeg har 32 innlegg og halvparten er blitt flagget av deg :rofl::rofl:

1 Like

Hva har dette med saken å gjøre? Poenget er…? Fanget opp meldingen fra Limoneira i august/september, gikk i dybden på det hele og fant ut at det tildels også gjaldt Cadiz. Samt at innhøstingen var forsinket. Innlegget i sin helhet kan leses her: Desert Control Group - Småprat 2 - #6719 av Aaleby

Tok det i september først 1 til 1 i privat melding, prøvde å få svar fra OKS og informerte tråden i starten av oktober. Til Q3 ble markedet informert om ståda.

Utrolig at en som har tjent så mye penger og har vært en suksess i aksjemarkedet selv Munger ville vært sjalu på, sitter her æ latterliggjør andre, skriver troll innlegg på troll innlegg. Det er noe feil med denne historien. Samtidig som vi ser en total tørke i omsetning av boliger. Jeg tror noen kjeder seg, er trist, sint og lei, usikker på både seg selv og jobb. Du vet det finnes bedre terapi enn oss her inne. Noen som kam hjelpe mer enn det vi kan. Men hyggelig å bidra litt om du føler det hjelper.

2 Likes

Du vet ikke hva du snakker om. Jeg lyver aldri.

Og du har ikke peiling på boligmarkedet. Jeg jobber i det markedet i Norge som har høyst prisvekst i landet og omsetningstallene var like gode i 2023 som i 2022 jmf tallene som kom i går.

Så hadde jeg vært deg hadde jeg bare holdt kjeft om du ikke liker å dumme deg ut :see_no_evil:

Løgn.

2 Likes

:+1::wink:

Les denne på nytt og Google selvinnsikt.

Oj, håpte virkelig det var jobb relatert, det kan fikses lett, men da er det noe annet som ligger bak, kanskje noe dypere. Dette skriver jeg ikke ironisk og vil faktisk bare hjelpe deg, vær så snill å søk profesjonell hjelp.

1 Like

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

Jommen sa jeg smør.

2 Likes

Et par momenter om mulig rest-potensial i citrus-bransjen foruten Limoneira & Yuma-plantasjen:

  • I USA ble det i 22/23 sesongen produsert til sammen 1,12 millioner tonn sitroner.
  • Av disse ble 1,06 mill tonn produsert i California, 56k tonn produsert i Arizona.
  • Behandling av 120 000 citrustrær for Limoneira i Yuma utgjør 32% av totalproduksjonen i Arizona, men kun 1,6% av den totale produksjonen i California og Arizona.

Det O’store gjenstående spørsmålet er hvor mye av citrusproduksjonen i California som foregår i ørkenområder. Skal ikke mye til for at det blir enorme potensielle områder for påføring av LNC.

Og; sitroner utgjør kun 1/4 av den totale citrusproduksjonen i USA. Man skulle tro at LNC vil ha noenlunde tilsvarende effekt på appelsin/klementin/mandarin-produksjon.

Kilde: U.S. Witnesses Remarkable 5.5% Surge in Lemon Production

7 Likes

Hva med dadler? Så at de høstet inn dette i q4 også.

Som er en av styrkene til DC; er ikke akkurat mangel på potensielle bein å stå på.

1 Like

Ja, til og med golfbaner😅 bare kreativiteten som kan stoppe mulighetene. Er jo så mye de vil og ta av

Yuma County Cooperative Extension Newsletter - Vol 6, Issue 1

Field Projects: Yuma Ag Extension
Fourteen field research trials evaluating commercial products have been started at the Yuma Agricultural Center by the Yuma Extension research team. The goal of these projects are to vet crop fertility, soil health, salinity management, and irrigation efficiency technologies for Yuma Ag production.

  1. Two trials with Desert Control - Liquid Natural Clay, Encapsulating sand particles in liquid clay treated with a clay shearing process. Fourth season, eighth crop. Apply compost and planting big bed romaine hearts and iceberg.
  2. Plasma Water - Converting irrigation water to the plasma state to sanitize water and change ionic bonding. Yield evaluation. Third season. Spinach.
  3. James Diss Clay - Novel clay shearing technology as a soil amendment to increase yield. Iceberg
  4. Four crop nutrition trials: TerraAg, YARA, ORO AGRI, SML iceberg
  5. One moisture retention product: BIO-GEL iceberg
  6. One trial with soil salt mitigation products: SNF iceberg
  7. Two living culture ‘biostimulant’ trials iceberg
  8. One seed production grow-out.
  9. Gary Knox Elementary School Student Garden

Trial summary:
Leafy green trials will be harvested in the next few weeks.
For field tours and conversations about crop nutrition and sustainability please call Robert Masson 919-889-0855.

3 Likes

Til og med noe så random som føre-var for å minske utfordringene med støvskyer. Enormt potensial bare der.

Kreativitet og kapasitet. På mellomlang sikt.

2 Likes

Vet ikke om denne er delt før.

Robert Masson/ University of Arizona skal starte ny Alfaalfa studie med DC.

1:03 ut i filmen:

https://youtu.be/vwPxPpIKKA0?si=Fv3inGvNXOIIUmik

6 Likes

Sett på chartet med litt lengre briller og det er helt klart en bunnformasjon i emning.
Jeg tror vi får et pullback nå, om meldingen drøyer, i tilfelle får de som misset den plutselige oppgangen en mulighet til å være med.

Vi er å stanger i taket på en trendkanal som kan trekkes helt tilbake til toppen for to år siden.

Hvis vi skal bryte denne tror jeg det vil sammenfalle med fundamentale nyheter. (Jeg har ikke peiling på hva man skal tro om størrelsen på en kontrakt, jeg følger kun med på streker og spår i gruten, men slik strekene liner opp så kan det gå fort om vi kommer over den kneiken).

5 Likes

Bare i Yuma er det 450 gårder som er pålagt tiltak for og redusere støv fra tilkomst veier. Med lnc var det vel nevnt at de kunne redusere vanning fra 7 dager i uken til 1.

3 Likes