Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 2

Ikke oppdaget noe “mistenkelig”, men skal aldri si aldri. Enig i at det er snodig gitt trenden og rådende omsetning.

2 Likes

Kan det være tvangssalg ?
Vet ikke hvordan det fungerer. Er det da banken som legger hele potten ut for salg eller har eieren en hånd på rattet ?
Får man i det hele tatt låne på Growth ?

Usikker, men er det tvangssalg mener jeg at de stort sett bare dumper det ut raskest mulig.

Kunde som ikke overholder sine forpliktelser og må ta regningen uansett kurs.

1 Like

Vel, uansett så trenger vi sårt en god nyhet fra selskapet nå. Selv for oss tålmodige og langsiktige er det litt slitsomt å se på de stygge tallene på kontoen (som blir verre dag for dag).

1 Like

Det ser dessverre ut som elendigheten kommer til å forsette skal man dømme etter ordreboka

Blir heldigvis hverken fattigere eller rikere på sikt basert på hva kursen er per i dag.

Får håpe at OKS ikke KUN er i Dubai for å holde tale.
Noen «work stories» med action bilder fra pågående jobber hadde vært artig å høre om.
Samt, link til OKS sitt foredrag.
Q3 er nå straks over, og forventningens bue blir atter spent.
………….
Ole Kristian Sivertsen President & Group CEO will be a speaker at the 8th World Green Economy Summit (WGES) in Dubai on 28 Sep 2022.
www. wges.ae/register/
#WGES2022 #Sustainability #ClimateAction #DEWANews #RenewableEnergy #GreenEnergy #innovation #dubai

Jeg advarte om et større fall i Juni dersom den brøt ned av den store trekanten. Jeg følger med på selskapet og har det på min watchlist men kjøper ikke enda. Man kan gamble på oversolgt og at man får en bounce herfra, men sannsynligeheten for at folk lemper ut om den kommer over 20.50 kr er ganske stor i dette markedet. Ønsker å se den stabilisere seg i en ny range og trade der i noen uker før jeg går inn her :slight_smile:

1 Like

Jeg tror ikke fallet nå har så mye med DC å gjøre men mer med makro og Growth. Bergen Carbon lider samme skjebne selv om de er opp i dag. Også et lovende selskap.
Hvis dette er riktig blir den oversolgt på et tidspunkt. Spørsmålet er hvor billig må det bli før salgspresset gir seg?
698 mill nå. Det er ikke mye hvis inntektsestimatene er nogenlunde realistiske.

1 Like

Tippet er en melding av kaliber før året er omme noe denne portisen trenger for de siste 6 måneder har vært begredelig samme hvor mye en snitter ned :see_no_evil::triumph::laughing:

1 Like

Jeg tror at de som er inne med et langsiktig perspektiv, bryr seg veldig lite om kursen er 16 eller 36 i det korte bildet.

2 Likes

Litt forskjellig reaksjon på BCS sin MOU og Desert sin, markedet er merkelige greier.

1 Like

Jeg forstår det, helt annen tankegang enn min egen. Om jeg var langsiktig ville jeg uansett ha sett på TA før en inngang. Det er tross alt snakk om mer enn dobbelt så mange aksjer på kurs 16 kontra 36. Man ønsker jo mest mulig valuta for pengene? :slightly_smiling_face:

1 Like

Ny styreleder, Løkke har ikke kjøpt i bcs enda. Folk “gambler” vel på at han kan kjøpe nå, etter børsmelding kom idag… ?

Jeg følger ikke heller denne tankegangen.
Men, man skal ikke alltid være enige og man har alle forskjellig strategi.
Faller Desert kursen videre nå og responderer eventuelt minimalt på nye meldinger og man ender opp med en emisjon på 10-12 kroner så blir hvertfall i beste fall en slik strategi utrolig langtrekkende.
Men, har man ikke solgt nå og har inngang på 30+ kan man selvsagt diksutere hva som er riktig strategi videre, gamble på en solid rekyl er selvsagt nærliggende kanskje å tro på.
Det som ødelegger litt ift slik strategi er det sure markedet generelt.
Men, har man en lang tidshorisont og tror på selskapet og ikke trenger kapitalen kan man like gjerne bli sittende.
Vanskelige valg i disse tider.

Men en strategi med at kurs betyr lite eller ingenting selv om man er langsiktig mener jeg kan være direkte farlig, bare å se til pcib, nano og BB i så måte.

5 Likes

Noen som vet / har sett opptak av denne fra igår?

Syns det på sett og vis er et litt merkelig utsagn fra deg, for du er vel ikke akkurat selv fremmed for å ignorere kursretning på kort sikt grunnet tro på det fundamentale sett med lengre briller?

Personlig bryr det meg lite på det viset at det ikke omhandler beslutningsgrunnlaget for å sitte i aksjen. I motsetning til om fallet hadde skjedd som følger av at selskapet ikke har lyktes med å levere etter tidligere guidinger. Således oppleves det relativt lett å la markedets sjonglering av kursretningen på kort sikt, styrt av råtten makro og mye mulig utålmodighet på selskapets vegne, få leve sitt eget liv.

Betyr kursretningen på kort sikt så fryktelig mye for deg dersom du har grunnlag for å mene at selskapet leverer varene? Som man absolutt ikke kan si om nevnte selskaper.

2 Likes

Det stemmer veldig godt @Aaleby .
Men, alt har en grense tenker jeg.
Ta mitt siste eksempel, kjøpte Soff på 23,70 fordi jeg har klokketro på selskapet og dets framtid. Var inne en drøy uke og kursen var vel i 26-27 på det meste, så snudde det skikkelig igjen, kastet aksjene på bålet på 22,20.
Ikke fordi jeg ikke har tro på selskapet men imorgen kan jeg antageligvis kjøpe dem tilbake for 14-15 tipper jeg.
Men, det er vanskelig å hoppe av, spesielt i selskap som man har fulgt over lang tid og som man virkelig har tro på, men ofte viser det seg likevel i ettertid at det vil vært klokest å hoppe av.
Dog er det slik at de fleste aksjer kommer tilbake igjen bare man gir det tid nok.

“Betyr kursretningen på kort sikt så fryktelig mye for deg dersom du har grunnlag for å mene at selskapet leverer varene? Som man absolutt ikke kan si om nevnte selskaper.”
De aller aller fleste som var investert i de nevnte selskap mente at de kom til å levere varene.
Vi er på børs for å tjene penger og egentlig ingenting annet.
Nå kan man diskutere hva man legger i “kortsiktig”, men mange selskap har nå den siste 6-8 måneders perioden omtrent sammenhengende mistet verdi.
Nei, det er ikke enkelt og kortsiktig(1-3 mnd) må man påregne at det svinger nedom gjerne 20-30%, men faller man mer enn det prøver hvertfall jeg å være våken og ofte selge meg ut da.

5 Likes

Akkurat det der kostet meg dyrt i PCIB. Nå skal jeg overhode ikke sammenligne dem med DC, men for meg er det bare 2 ting som teller :
1 - Pris
2 - Tro på selskapet

Summen av disse begynner å bli fristende i DC

3 Likes

Jeg uttaler meg ikke konkret om DC men mer generelt.
Desert kjenner jeg ikke godt nok, håper de som sitter og de som kjøper gjør suksess og tjener fett på sin investering.

2 Likes