Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 2

Hadde man bare visst om det her var snakk om sandy soil, hvor LNC i teorien kunne reddet tusenvis av jobber og milliarder i kostnader.


California’s environment takes biggest hit during drought - Los Angeles Times (latimes.com)

5 Likes

Denne aksjen styres også av «frykt og grådighet».
Nå, har vi hatt 8 måneder med frykt.
Men, mine damer og herrer. Snart kommer GRÅDIGHET….

3 Likes

6 uker til kvartalsrapport. De med større lommebok trenger nok mer tall på bordet for å kunne forsvare en investering i desert. Særlig i disse tider. En nyhet/kontrakt hadde dog gjort seg godt nå.

3 Likes

bilde
bilde

Klarer ikke helt å la være å bli litt fascinert av at en som ikke tror på TA er den som fronter en slik artikkel.

Forøvrig er det ikke akkurat oppsiktsvekkende at Investtech treffer bra i et år hvor skillet mellom høyrisk/euronext, med risk-off over hele linjen, og olje-relaterte aksjer er så markant. Som ikke betyr, som før nevnt, at de langsiktige ikke får betalt for tålmodigheten. Vel og merke om man har truffet på det fundamentale og unngår katastrofal utvanning underveis.

2 Likes

Jeg tror ikke på TA.
Bare tenkte dere ville ha interesse av å se hva som står i dagens Finansavis.
Kan jo være andre som tror på det.
For min del kan det like gjerne bety en kjøpsmulighet.

Tror neppe at et eventuelt fall over helgen kan forklares i at DSRT igjen blir nevnt i artikkelen. De som har påvirkningskraft stoler nok mest på egen teft. Men takker så meget.

Det tror ikke jeg heller. Problemet nå er nok heller makro pluss utålmodighet etter kontrakter.
Uansett tror jeg ikke tilliten til denne tråden er tjent med å bare vise «gla`saker» og dekke over enkelte andre.

Dekker ikke over noe som helst. Er på ingen måte av den tro at ytringer i denne tråden påvirker kursen. Ergo bryr det meg heller ikke på det viset. Du er kanskje den som har hevet fanen sterkest mot TA her på TI. Derav kommentaren. Også «gla`saker» blir kommentert og diskutert.

Det virker som om du ikke likte innlegget. Det skjønner jeg ikke hvorfor. Er ikke jeg som er forfatteren. Jeg tror ikke på TA. Det betyr ikke at jeg ikke ønsker å diskutere TA.

Denne runddansen tilfører tråden nada (hint til oss begge). Kverulanten i meg kommenterte “selvskrytet” til Investtech og at den som presenterte innholdet er en som ikke tror på det selv. I tillegg til å prøve å relatere det til Desert Control ved å påpeke at et slikt fall forandrer lite på lang sikt, om man bare treffer på det fundamentale og unngår krise-emisjon underveis.

Intet mer, intet mindre.

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

3 Likes

Prøvde å finne noen form for synliggjort forbindelse mellom Desert Control og Amarenco hvor sistnevnte peker mot Desert Control og ikke kun visa versa. Et google-søk dagen etter at Desert Control børsmeldte at en MOU var inngått mellom partene fant nada, null niks. Antakelig grunnet at Amarenco ikke er børsnotert (?). Anyhow, nysgjerrigheten fant endelig litt tilfredsstillelse


13 Likes

Apropos:




Screenshot_20221016-014535_Chrome
Screenshot_20221016-014603_Chrome

Agrivoltaics er definert som samtidig bruk av jordbruksland til energihøsting vha solceller. Målet er at negativ innvirkning på matproduktivitet skal minimeres og kompenseres ved økt inntjening fra solcellene. Agrivoltaics er ikke en generell betegnelse for bruk av solenergi i landbruket, slik som f eks solceller på tak av driftsbygninger.

Agri-PV combines the production of food and energy, allowing a piece of land to be used for both agricultural production and the generation of solar power at the same time

6 Likes

Ser ikke bort ifra at det kan være en sammenheng mellom Amarenco @ DC her.
Så vidt meg bekjent er det bare «oss» de har et samarbeid med innen ag tech.

Spread over an area of 109 million square meters, Tarboul City’s industrial master plan includes zones for food technology.

Burde være plass for litt »mud» ihht samarbeidet :partying_face:

4 Likes

Man har åpenbart aldri noen garanti, men hvorfor Desert Control ikke skal kunne få en solid fot innenfor satsingen på agritech for å booste nasjonal matsikkerhet i blant annet Saudi Arabia er beyond me.

5 Likes

Vietnam har oppdaget Desert Control

“Dette kan betraktes som en revolusjon i kampen mot ørkenspredning, oppstarten sier at behandling med LNC har redusert vannforbruket med 47 %.”

7 Likes

Saudi Agriculture starter i dag. Kommer vel noe fra OKS i løpet av uka :raised_hands:

https://saudi-agriculture.com/

3 Likes

Skal desert control eller OKS presentere noe her?