Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 2

Mer utfyllende her:

13 Likes

Nydelig! Organic farm i Al Ain er nok den jeg tipset om fra insta i tidligere.

12 Likes

Dynamitt :boom:

LNC has the solution to meet the Dubai 2040 Urban Master Plan – make Dubai green whistle freeing up natural water resources to address the more pressing matter such as food security in UAE and loss of fertile soil.

11 Likes

Igjen, dette beviser bare det Sivertsen sa: «We don’t have any need to overinflate the share price on the short-term, since we have a rock-solid long-term plan. We prefer to under-promise and over-deliver.»

De hyper ikke den første kontrakten i det hele tatt, men egentlig er jo dette knallbra! Samt mye av det andre også.

Dsrt ønsker ikke pump n dump i kursen, vil heller stabilitet. Det kan man like.

16 Likes

Derfor har styreformannen blitt trukket ut til å ta en kule for laget, nemlig selge alle aksjene sin, legge et lokk på kursen, så vi fortsatt kan ha satbilitet i kursen. Enormt godt håndtverk:)

Ja hva tenker Dere ang. meldingen i morgen rundt detaljene av det første salget? For egen del tenker jeg salg er salg lite eller stort. Milepælen er brutt. Interessen er til stede. Håper den kommer før open å ikke etter close. Vi trenger litt volum. Blir spennende. Lykke til!!

Jeg tror ikke det blir noe børsmelding annet enn det vi har fått servert idag. Tror du?

Jeg bare forholder meg til hva selskapet selv melder over børs så ja i høyeste grad forventer jeg i løpet av morgendagen detaljer rundt det første salget. Alt annet vil vært useriøst mot aksjonærene. Jeg forventer tall. De har mottatt et oppgjør i form av penger fra en kunde. Som aksjonær er det jo viktig å vite hva detaljene er. Vi har sittet å holdt hender lenge nok nå. Show me the data!!!

2 Likes

Ikke helt enig. Selskapet meldte at det vil foreligge «An update will follow on the implementation day by end of June.»

Står ingenting om tall/detaljer her som du etterlyser. Idag fikk vi oppdatering om både hvem kunden er, hvor kunden holder til, + to nye prosjekter.

Tror ikke de er interessert i å dele så mye tall annet enn det som vil fremkomme på kvartalsrapporter, og om det ikke kommer en stor kontrakt da.

Det å gå ut offentlig med tall på behandlet m2 + salgspris til fks denne første kunden, er jo en ekstremsport i seg selv. Da kan andre potensielle fremtidige kunder bruke disse tallene, og forhandle pris mot desert deretter. Ikke sikkert kunden selv vil at desert skal presentere til hele markedet hvor mye de har betalt. Og det kan jo ikke være største beløpet om man ser på bildet? Da tror jeg også første den første børsmeldingen ville vært informasjonspliktig. Men jeg kan ikke alle disse reglene.
Så jeg personlig tror ikke vi får vite så mye mer med det første. Men feil kan man ta!

Husk børsmeldingen i seg selv var under kategorien: IKKE-INFORMASJONSPLIKTIGE PRESSEMELDINGER

Og jeg tror faktisk bare den kom for at flere etterlyste en melding på både Facebook og Twitter. Tror de egentlig ikke hadde tenkt å børsmelde dette, da det kom på LinkedIn først.

13 Likes

Fair at de ikke kan dele økonomiske detaljer i enkeltkontrakter, men synes likevel at selskapet kan sende ut børsmelding med en skikkelig oppdatering eller i det minste det de publiserte i går for å oppdatere de som ikke er på linkedin/facebook. Nå som de faktisk er kommersielt i gang, så må det være lov å søke seg litt mer positiv omtale i norske medier også. Det man endte opp med av omtale i går var innsidesalget, og ingen verdens ting om de positive nyhetene fra UAE hvor man har kommet godt i gang. Jeg liker innholdet i det Desert publiserer, og det er tydelig at hun nye PR kvinnen kan å skrive, men måten de publiserer sakene sine på er dårlig håndtert. Det er jo fremdeles mange som tror at Desert Control er en bløff og en ønskedrøm, nå er det en realitet, og da synes jeg de kan vise det frem på en skikkelig måte, og ikke bare som en kommentar til et innlegg på Linkedin. Altså, i kommentarfeltet på linkedin poster de nyheten fra i går. Det er håpløst! Håper noen forteller selskapet om at de må skjerpe seg på dette.

11 Likes

Finner man en Kakkerlakk, så er det som regel flere
Enig, det er litt toppen av blandede følelser.
Hvor en i styret lemper ut en masse aksjer, og rett etterpå kommer den første ordre. Men, vi må regne med at det er av en grunn.
Men, den første ordre vil åpne flere dører.
Og, Aramco lurer i buskene om vi kan si slikt i et ørken område…

1 Like

er det forsatt han i styre så dumper ut aksjer?

10 Likes

De 2195 fotballbanene må være de > 1500 hektar som det har vært snakk om tidligere ( En fotballbane = 7140 m2 → 2195 fotballbaner = Ca. 1560 hektar).

3 billioner square feet tilsvarer ca. 27 000 hektar hvis jeg har regnet riktig.

1 square feet = 0,09 m2. 1 hektar = 10 000 m2

3 billion square feet = 3 milliarder kvadratfot = 270 millioner m2 = 27 000 hektar

(Som vanlig får dere dobbeltsjekke regnestykkene)

3 Likes

Det ville være rart og poste en slik melding avOKS hvis han ikke hadde troa på at det potensielt vil komme flere oppdrag herfra.

Fra investorpresentasjonen.

6 Likes

Mener du fortsatt det samme? Kursen har falt en del etter at styremedlemmmet har solgt mange flere aksjer enn han solgte den første dagen. Det tyder knapt at nyheten om den ørlille kontrakten i Dubai har blitt oppfattet positivt av markedet.

Jævla så mye mas om bagateller.
Rene syforeningen.
Om en insider selger et par % burde det forbigås i stillhet, men her i syforeningen er det kakling uten like.
Skjerpings !!!

5 Likes

Blir ikke overrasket om dette styremedlemmet har solgt mer idag

EDIT: Vi ligger litt på vippen her nå så imøteser at kursen holder seg over nivået vi er på nå :slight_smile:. Tipper vi holder oss i dette området fremover med potensielt videre narrowing frem til et eller annet punkt i sommer hvor vi får en større reaksjon ut (opp / eller ned).

Les hva jeg skrev en gang til, denne gangen les mellom linjene. Er selvsagt ikle bra med innsidesalg, spesielt ikke når det sikkert er han som selger idag også. Er jo bare å gratulere DCG og styremedlemmet med elendig håndtering/publisering av gode nyheter og nedsalg. Skjønt, sånne nedsalg kan vel sjeldent gjøres bra.

Selvfølgelig vil det påvirke kursen i en lite likvid aksje om et styremedlem som sitter på nesten 4% av selskapet skal selge større deler av beholdningen…

Hva som er årsaken til salget annet enn behov for likviditet av forskjellige grunner synes jeg det er lite relevant å spekulere i. Det er i det minste forholdsvis innlysende for meg at det ikke dreier seg om at noen har “mistet troen” på selskapet.

Det vi trenger er volum og interesse. Det vil komme med tiden såfremt selskapet fortsetter å levere på guiding. Enn så lenge sitter mange på gjerdet uten å være overbevist om verken teknologien eller forretningsmodellen.

2 Likes