Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 2

Tror man kunne sett mye lengere etter framskritt i UAE uten denne avtalen.
Så ja, jeg tror det er veldig tidlig å konkludere om avtalen er god eller ikke.

Jeg tror også at det ikke det er behov for flere emisjoner heller, nettopp pga denne avtalen med mawarid.
Kan jo tenke deg hvor mye DCG sparer av tid og utgifter på denne dealen.

COP28 er som sagt neste år i UAE. Så i tiden opp mot dette event et, så burde DCG få i land en sizeable avtale der borte.

4 Likes

I tillegg:

Det begynner å bli endel årsverk i MDC nå.
Mawarid betaler lønnen til de.
Jeg tar det for gitt at Mawarid med det har et solid insentiv i å få på plass solide kontrakter.

Dette tar tid, noe oks snakket om idag. Dette skyldes tunge prosesser hos myndighetene, og Mawarid har jobbet godt med de over lang tid allerede. For øvrig hadde @anon6994212 en god detaljering for en ukes tid siden

5 Likes

Innafor å spørre seg om avtalen er god eller ikke slik @Fartin gjør, og det er mye god argumentasjon for hvorfor den potensielt er bra. Det som derimot betrygger meg med tanke på at ihvertfall intensjonene til Mawarid er «gode» er at de er eid av et stort børsnotert selskap som ikke driver med veldedighet, men vil gi sine aksjonærer avkastning igjen. De ser dermed en mulighet her. Tiden vil vise hvordan dette går, og er man utålmodig så er trolig ikke DCG riktig aksje, all den tid OKS er helt åpen på at ting tar tid.

3 Likes

6 Likes

5 Likes

Mye god deling fra deg @Aaleby. Takk!

2 Likes

3 Likes

Som du kan se; inntektene er guidet til å øke signifikant fra starten av 2024 for deretter å øke eksponensielt de kommende årene. Kontraktene må spikres og pilotene igangsettes i god tid før dette. Man bør mao kunne se frem til en betraktelig mer innholdsrik 2023 enn det foregående. Mens det påfølgende deretter (2024) bør kunne bli det virkelig store gjennombruddet om OKS og selskapet viser seg treffsikre.

Ambisjonene i det sørvestlige USA

5 Likes

Årsrapporten til Limoneira forteller at selskapet årlig selger 5,5 millioner esker med citrus-frukter. En eske veier i snitt 16 kg. Som vil si at Limoneira årlig selger 88 000 tonn citrus. Har på ingen måte svart belte i matematikk, men kjapp utregning en fredagskveld tilsier at den totale besparelsen for Limoneira ved bruk av LNC vil kunne pålyde $17,4 mill. Med forbehold om mulig hodemiss. Limoneira har 10% av det totale markedet i USA.

2 Likes

Ja… Etter og ha svelgt dagens inntrykk så er det ikke tvil om de vil lykkes! TTT. Slik jeg tolker det er jeg litt usikker på om ikke OKS er litt snytt for tiden. Ikke samme spruten føler jeg, men en jordnær fremoverlent kar som vet de vil lykkes til slutt, men snur blikket mot USA og og lar andre ta over UAE. Betalte forprosjekter gjør at de ikke trenger kapital, men lever godt et år til med mange annsatte. Det er bra. Noen snakker med SKY JOE, det er mange av de SKY JOE. Heldigvis har jeg god tid, og hører på meg selv. Men la oss håpe det kommer noe før vi får snu oss i døren…

Jetlag, kl.06.00, og litt mye vin kvelden i forveien. Forklarer det meste tenker jeg.:wave:

1 Like

Man trenger normalt ikke vente til et selskap tjener penger eller går med overskudd, før man får kursstigning på aksjene. Det holdet at markedet blir overbevist om at selskapet vil komme i en slik posisjon innen rimelig tid.

Noen som vet hvor det ble av Michael Davidson, CEO i Americas. Står på Linked in at han sluttet i sept -22…?

En med gode kunnskaper som nok ikke passet inn i et innovativt, fremadstormende selskap som Desert Control. Virket som en fisk på land i sin kommunikasjon på LinkedIn og det meste tyder på at han fikk beskjed fra OKS at det ikke fantes en fremtid i selskapet. Som hvert fall jeg tenker at er tillitsvekkende; evnen til å ta de grep som er nødvendig.

7 Likes

Ok, så da er det kjent at han har sluttet altså. Granfelt som er erstatter?

Midlertidig erstatter om jeg har forstått riktig. Er nok en ny på plass om ikke lenge.

Tipper Davidson var litt for mye akademiker (Phd), og litt for lite selger for å lede den amerikanske satsningen til DSRT.

1 Like

De slidene der er så nydelige! Dersom de slår til med eksponentiell vekst de neste årene så blir dette et eventyr uten like.

Jeg ser ikke bort fra at OKS klarer det, han virker ekstremt fokusert og strategisk i tankegang og arbeidsmåte. Jeg kommer til å vekte meg opp ytterligere etter gårsdagens seanse :slight_smile: Sannsynligvis ingen bråhast, men trist å sitte på gjerdet dersom toget går.

5 Likes

Nå skal man huske at DCG har hatt tilsvarende slider tidligere, hvor omsetningen i 2022 vel var predikert til 100 mill om jeg husker rett. Men forståelig at det er en vanskelig øvelse å forutse slike ting langt i forkant av fullskala kommersialisering. Ikke i tvil om at OKS jobber målrettet og at lite er overlatt tilfeldighetene.

Det virker i alle fall som om forventningene til avtalen med Mawarid ikke har blitt innfridd. Det var inneværende år hovedfokuset var på Emiratene. En har hatt 11 produksjonsenheter der hele året hvis jeg ikke har mistorstått. Utviklingen har vært veldig treg. Jeg er rimelig sikker på at Sivertsen for et år sia så for seg en helt annen og mer positiv utvikling i Emiratene.

1 Like