Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 2

Det var jo strengt tatt det man ikke visste før de tre clusterne ble produsert.

Etterpåklokskap er den mest eksakte vitenskap. Mistenker at OKS kan ha fått noen signaler som ikke har slått helt til. På grunn av arabisk businesskultur er det ekstremt vanskelig å forutsi varigheten av forhandlinger og offentlig saksbehandling. Anbefaler den utålmodige DC-investor å lese mer her.

The pace of negotiation is often much slower in the Arab world, so stay patient and do not try and rush your counterparts into a deal. The same patience is crucial when dealing with the bureaucracy and paperwork prevalent in every Middle Eastern country. The time and effort it takes to get visas, permits, and other necessary paperwork can be demoralising, but if you are prepared to sit out the wait, it will be all the more rewarding.

2 Likes

Det blir vel bygget relativt lokalt?

Det er veldig lange leveringstider på det aller meste av komponenter for tiden, så jeg er glad de ikke er avhengige av å starte bygging av clustere ved en evt større kontrakt

3 Likes

Sivertsen har overhodet ikke forfektet et slikt syn innestående år. Kan heller ikke huske at han lovet seg bort i fjor. Selv om det alltids finnes rom for tolkning/mistolkning. Derimot har han flust av ganger påpekt at oppstartsprosessen for MDC vil ta tid. Hvor første kontrakt ble lovet til sommeren en gang (husker ikke eksakt ordlyd), hvorav en kontrakt av litt større omfang først kunne påregnes til Q4. Dette har også jeg påpekt overfor deg en rekke ganger.

Skrev følgende på privat melding til noen før helgen: “Synd at de ikke har lyktes i å realitetsorientere marked, for begrunnelsen for at TTT gir utmerket mening, men det hjelper lite på kort sikt om litt for mange forventer å se gull og grønne skoger umiddelbart som levende bevis på at både forretningsmodellen og LNC fungerer” ← som ikke en gang er et ankepunkt, men som er det lengste jeg vil gå i kritske ordelag mot OKS og selskapet.

2 Likes

Vi har ganske forskjellig syn på dette. Det blir bare påstand mot påstand. Ingen er nå i stand til å dokumentere påstandene tror jeg. Jeg viser til at to analytikere forventet en aksjekurs (innen rimelig tid?) på ca 50 kr og kursen nådde også 42 kr. Var ikke disse analytikerne klar over at Siverten forventet at ting ville utvikle seg veldig langsomt i Emiratene? Det er svært upresist og nokså misvisende å skrive at første kontrakt ble lovet til sommeren en gang. Tidspunktet var i løpet av annet kvartal. Det kom da også et salg på noen hundre tuser kr. helt i slutten av annet kvartal. Dette ga etter mitt syn en godt begrunnet forventning at salget var kommet i gang fra slutten av annet kvartal og at det ville ta seg opp utover tredje kvartal. I praksis ble det praktisk talt ikke noe salg i tredje kvartal. Det hadde markedet neppe grunn til å forvente ut fra den informasjonen som var kommet fra selskapet i løpet av første halvår. Du har påstått en rekke ting overfor meg. Å påpeke er noe annet enn å påstå. Når en påpekter noe ligger det i det at en tar det for gitt at det er dekning for det en gir uttrykk for. Mitt syn er at du har gitt uttrytkk for en rekke ting det ikke er dekning for. Det vil være veldig krevende å avklare i hvilken grad den ene eller den andre av oss har rett.

1 Like

Kom igjen da , Skeptikeren.
Opp med hodet.
Livet er hærlig, vettu…
Nå venter vi på litt gode nyheter fra Yuma. De samler vel ingen der nede for å vise hvor dårlig ting gror.
Et par ordre fra UAE, så spretter vi opp på kr. 42.- igjen før nyttår.

4 Likes

Hva er kursen 1ste januar 2023 ?

  • <10kr
  • 10-15kr
  • 15-20kr
  • 20-30kr
  • over 30kr.

0 stemmegivere

Desert Control m/venner holder online seminar den 12 desember. Her blir det mye godsaker:

image

15 Likes

Eksepsjonelt kult at en VP i Limoneira skal holde foredrag på dette eventet.

8 Likes

Tommelfinger regel når det gjelder jungeltelegrafen og salg.
1 fornøyd kunde genererer 5 nye.
5 x 5= 25 , deretter 25 x 5 =etc etc etc
Det går fort når ting begynner å rulle…

10 Likes

Ja, det er når du ser at naboen får bedre og større avling, med bedre fortjeneste enn deg takket være bruk av LNC, at du virkelig forstår at også du bør investere i det samme!

10 Likes

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

Gjør ikke noe å få tydelig bekreftet linken til NEOM i Saudi (by som bygges til USD 500 billions). National Center for Vegetation Development and Combating Desertification har tette bånd til NEOM, og sjefen for NCVC har tidligere blitt avbildet med Idland i UAE ute i felten. Dersom DCG får innpass her,så er vel det faktisk større enn SPARK (som allerede promoterer LNC).

Kommentar på siste post fra DCG på linkedin:

image

21 Likes

De tygger nok ikke bare tyggis sammen :wink:

1 Like

Denne ble nylig delt igjen her😊

9 Likes

Det er vel en slik avtale vi går og venter på.
Dialogen er der vil jeg gjette på…

4 Likes

Fordi det tar seg dårlig ut at de ikke svarer på henvendelser?

1 Like

Tok feil her, begge Storebrand fondene øker i november. Se morningstar.

5 Likes



Screenshot_20221209-080213_Samsung Notes

8 Likes

En annen innfallsvinkel på vannkrisen i US

Noe som spesielt kommer frem er prisen bøndene betaler for vannet vs andre forbrukere. Hvis dette skulle jevne seg litt ut vil bruk av LNC bli superlønnsomt.

7 Likes