Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 2

Ganske så trygg på at en del av kaka her tilfaller DC

Al-Hakbani said the SPGA also works with the National Center for Vegetation Cover Development and Combating Desertification and the private sector to reduce CO2 emissions, increase the number of trees planted by 2030, and cultivate land.

As part of the Saudi Green Initiative’s goals, announced by the crown prince last year, the Kingdom aims to plant 10 billion trees by 2030

So a year from now, we think that we will finish 25 percent of our workload

4 Likes

Tipper det er en grunn til at de beholder så mange produksjons enheter i UAE. Jamfør, Concordes innlegg. Markedet og DCG/Mawaid i UAE er nok mer fremover lent enn hva vi har fått inntrykk av.(Så langt).
Men, gud bedre så spennende det som skjer i morgen.
Her blir det «krutt» fra første bokstav.
At en kunde står frem å legger frem erfaringen «Limoneira».
Og, en uavhengig «professor»/«Universitet».
legger frem hard facts.
«Stay tuned».

7 Likes

Så definitivt

6 Likes

DCG burde virkelig få gjennomslag med sitt produkt i statene.

California is the world’s largest supplier of almonds and Almonds are California’s second largest crop by revenue. The last few years of extreme weather events have been tough on this crop. California currently produces about 80% of the almonds worldwide, and 70% of their production is exported overseas. Demand for almonds has skyrocketed in the last 25 years, causing production to jump from 370 million pounds to 3.1 billion pounds. Almonds are an incredibly water-intensive crop, requiring year-round irrigation supplies and efforts, and the rapid expansion of crops came at exactly the wrong time of historic water supply and quality threats.

Her trengs det LNC i bøtter og spann :sweat_drops:

8 Likes

7 Likes

Er det bra eller dårlig for Desert control å være på Euronext ?
Hva skal til for å flytte børs ? Kost for selskapet ?

Interessant spørsmål.
Tyngdepunktet til DCG er jo i UEA og USA.
Jeg mener at om DCG havner på hovedlisten på Oslo Børs, så kommer formue beskatningen inn. Men, derimot så vil det bli lettere for internasjonale investorer å handle aksjen om den er på hovedlisten.
Men, hva om f.eks Nasdaq er en opsjon?
Jeg tror at DCG vil ha et internasjonalt nedslags felt om ikke så lenge, med et stort innslag av internasjonale investorer.
Men, her er det helt sikkert mange som vet mye mer om konsekvenser enn meg.
Ser f.eks at Kalera har gjort den reisen til Nasdaq uten at jeg har dyptgående
kjennskap til den aksjen bortsett fra at den har falt radikalt.

Ligningsverdi blir da en viss prosentsats av kurs 31.12 ( vi ender sikkert på 100 % slik amatørkameratene i regjeringskontorene holder på), mens ligningsverdi på growth er ihht bokførte verdier i selskapet. Sist år var det ca 3 kroner per aksje.

Tipper det derfor er i gründernes interesse å vente litt med å bli notert på børsen

3 Likes

«We have some 250 people registered for the webinar, and still have room for more.»

Bra interesse for webinar! Får krysse fingrene for at endel av de allerede 250 påmeldte er potensielle kunder :+1: Starter 16:00 norsk tid.

9 Likes

Noen som fikk sett denne presentasjonen? Noe spennende nytt?

Nei, ikke noe vesentlige nyheter når det gjelder marked. Bortsett fra at de nå er etablert i Yuma med et hovedkontor og med et distrikts kontor i Phoenix.Underbygger at LNC virker, i form av en masse plansjer. Alt i alt solid presentasjon. Limoneira og representanten var positiv uten å komme med prognoser om fremtidige ordre.
Men, absolutt positiv til å gjøre områder med «sandy soil» som i dag ikke er dyrkbar omgjort til dyrkbare områder med LNC.
Ellers, same same fra tidligere presentasjoner.

7 Likes

Tidligere CFO har begynt å selge så smått, lignende mønster som med Idland så langt. Er en viss fare for at han måker ut masse aksjer om det skulle komme en god nyhet og et visst volum… Salgsoverhenget i DCG vil aldri gi seg dessverre.

Mulig jeg leser listene feil, men synes det ser ut som at Erling Rasmussen bare har flyttet aksjene (200 000) mellom Platypus investkonto 1 og 2 (ble gjort 1.12.2022)?

Edit: Ser at det er solgt 1000 og 1700 aksjer etter dette, men tror du/dere det er starten på et større nedsalg?

Hatt noen ørsmå salg også innimellom. Litt som Idland hadde i starten. Før han ble varm i trøyen og begynte å gasse på. Åpenbart umulig å vite om Rasmussen vil gjøre det samme.

Hvordan skal det evige fallet i denne aksjen tolkes…? Hvis det viser seg at det fortsatt er folk som jobber DC som selger er dette enormt negativt med tanke på de bør ha mer info enn den vanlige mann i gata om aksjen…
Vi snakker mye om at en avtale skal sende denne som en rakett men ved forrige avtale satt jo selgeren klar og sende faktisk aksjen ned…

2 Likes

Helt enig.
Tilliten til selskapet går i en ganske bratt nedoverbakke

1 Like

Ingen som jobber i DC som har solgt siden Idland. Så nei, det viser seg ikke.

Desert Control utvikler seg helt som man kunne forvente. Som man kan se fra et innlegg i sommer

Alt er i skjønneste orden, sett bort fra forventingene i markedet. Som jeg personlig har undervurdert og som har vist seg å være alt alt for høye.

5 Likes

Sveipet innom web siden til Barari som er eid av Mawarid.
De har bl. a drift/vedlikehold av 360.000 daddel palmer.
Med de resultatene DCG har med Daddelpalmer og som har blitt presentert for oss. Så ville det være rart om de ikke skulle bruke LNC i driften/vedlikeholdet.
Jeg er overbevist om at de 10 produksjons enhetene er i drift i UAE i større grad enn hva vi har fått inntrykk av.
Det ville i motsatt tilfelle være økonomisk selvpisking av Mawarid/Barari om de ikke bruker LNC.

http://www.barari.ae/forest-management.html#act

3 Likes

Hvis man skal lete etter lysglimt er det positivt at volumet er lite mens kursen faller.
Men jeg er livredd for å sitte stuck i et lite selskap uten muligheter til å komme seg ut. Derfor jeg ikke har kjøpt.
Noen som vet hva Nicolay har gjort?
Er han fortsatt inne?

Er du på fornavn kan du jo kanskje spørre personen.

Det er nok pga. salgsoverhenget skapt av spesielt Platypus/tidligere CFO som nå vil holde kursen lenge.

1 Like