Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 2

Trodde kanskje det var deg jeg :wink:

For kort tid sia hadde kursen falt til under 15 kr. Dersom en er nøktern, har en vel ikke godt begrunnet forventning om større inntekter før i 2024 ut fra det Sivertsen sa for noen dager sia? Det tar lang tid å gjennomføre piloter og å vurdere resultatene av disse. Så skal det forhandles om eventuelle større avtaler. I alle fall har jeg nå inntrykk av at en ikke kan forvente større inntekter i USA i 2023. I Emiratene virker det mer åpent, men der har DSRT ikke lenger hendene på rattet.

Det er kanskje ikke så rart om flere og flere aksjonærer ikke har tolmodighet til å vente på salg som monner noe i ytterligere et år og at kursen etter hvert avspeiler dette?

1 Like

Har forståelse for manglende tålmodighet blant aksjonærene, selv om jeg har stor tålmodighet, og sitter med et håp om å få kjøpt aksjer til en ekstremt billig penge.

Ser interessant ut på disse nivåene

Tar en liten langsiktig andel her

Hvis 15-16 kroner ikke er en ekstremt billig penge så vet ikke jeg så lenge intet fundamentalt er forandret, så at enkelte velger å spare seg til fant…vel.
Typisk at jammer koret melder seg så fort de får snusen i nedsalg.
Har kjøpt mer i dag.

6 Likes

Har for meg fremstått klokkeklart i lang lang tid at inntekter av betydning først kan forventes i starten av 2024. Nettopp fordi det er langdryge prosesser involvert.

Kursen avspeiler utålmodige aksjonærer. Selv om det kun er egen fantasi som har skyld i å ha skrudd opp forventningene til et urealistisk høyt nivå. Og det er mest av alt en innrømmelse om at man ikke har satt seg godt nok inn i caset. Tenker da på tilfellene hvor kortene kastes nærmest på utbombet kurs uten å kunne vise til at det har skjedd faktiske forandringer av negativ fundamental karakter.
.

2 Likes

Kremt :slight_smile:
Synes å huske at du var rimelig irritert på meg for å skrive noe lignende.
Da var kursen på 30-tallet.

3 Likes

Den må du gjerne vise til. En fryktelig lett påstand å komme slengende med.

30-tallet vil si for 1-1 1/2 år siden. Som for meg høres ut som bullshit. Også basert på at du var like uttalt bull som alle andre på den tiden. Har reagert på oppspinnet som kom fra deg, om at du luftet noen bekymringer på tråden og fikk null respons. Og at det var et levende bevis på det ikke fantes bakkekontakt. Som du tok som et tegn på oppblåst kurs. Hvor sannheten er at du fikk respons og at undertegnede tok opp igjen problemstillingen ca en måned senere. Utover det har vel vi to aldri hatt noe usagt så vidt meg bekjent.

Jeg solgte alt mellom 32-38kr.
“Disputten” vi hadde var på ca 26kr.
Jeg har gjort store blundere selv (PCIB & Nano). Jeg er smertelig klar over at småselskaper er “farlige”. Det er derfor ikke for å kritisere. Jeg synes bare det er på sin plass at folk blir advart mot å tro at “himmelferd er eneste mulige vei”.

1 Like

Ja, fasiten kjenner ingen.

Samtidig er DC noe helt annet enn farmasi, og utviklingen av “legemiddelet” (LNC) har i dette tilfellet kommet seg gjennom både fase 3 og er helt eller delvis gjennom “market approval” ( med Mdc og Limoneira).

For DC/LNC handler det nå egentlig om hvor stort salget blir, og hvor god margin DC sitter igjen med

6 Likes

Komme med feilaktige påstander blir ikke mer rett av den grunn bamse. Har ALDRI vært irritert på deg for å skrive noe lignende. Det er rett og slett ikke sant.

Undertegnede har nevnt himmelferd to ganger:

Aaleby og Bamse, skaff dykk eit rom om de vil flørte. Totalt uinteressant for oss andre.

3 Likes

Jeg vil nesten si at det ikke er så uhorvelig langt unna preklinisk biotech i den form at selskapet må bevise at produktet fungerer. I dette tilfellet så er det ikke FDA som skal se gjennom effekten og varigheten men kunder / vitenskapsmenn som har jordbruk som sitt hovedfelt.

Med tanke på at det enda ikke er gjort noen direkte salg av produktet/ tjenestene så virker det som for meg at fremtidige kunder ikke er overbevist enda

Overnevnte er noe selskapet såklart er i god gang med, men UAE drøyer.

Et way out there innlegg men jeg ser en ørliten likhet :blush:

2 Likes

Å det har de bevist ref kontrakten med Mawarid. Den dealen hadde aldri blitt inngått hvis ikke de visste ut ifra pilotene at dette var er produkt som vil bli benyttet i UAE så snart alt det regulatoriske er på plass med myndighetene der nede ref noen poster lenger opp ang utsagn fra OKS.

10 Likes

Noen som vet om de vil melde eventuelle kontrakter MDC får? Eller vil de kun melde ordre mellom MDC og DC? og har de kommunisert en eventuelle grense for hva de anser som meldepliktig og ikke hva beløp angår?
Tenker litt i forhold til den kunden som ble nevnt i rapporten sist.

Er egentlig helt enig, og jeg har selv dratt den sammenligningen tidligere.

Med “noe helt annet” siktet jeg egentlig mest til at farma tar (latterlig) lang tid, og resultatet aldri er veldig sikkert.

Nå har ICBA, som er en nøytral aktør, utført testing mot kontrollfelt. Sånn sett er fase 2&3unnagjort.

Uenig. Avtalen med Limoneira er fullt ut kommersiell med salg, og en biavtale som gir betydelig økning i salg i neste runde (rundt 30-50 mill NOK)

5 Likes

Betydelige kontrakter vil bli meldt. Oks har vært ganske tydelig på det tidligere

Men tydelig at pre-prosjekter i uae ikke blir meldt? Ref denne fra q3:

Securing Mawarid Desert Control contract for a strategic commercial pre-project with a significant UAE food-security company for implementation commencing Q4 2022.

2 Likes

7 Likes

“Desert Control was honored to receive the award as Sustainability Business of the Year. Thanks to everyone who contributed!”

17 Likes