Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 2

Godt jobbet folkens disse siste 20 innleggene har jammen løftet nivået på forumet. Jeg føler jeg kan alt om Desert Control etter å ha lest meg opp i dagens poster.

Concorde: jeg mener at jeg liker best å lese konkrete poster som omhandler selskapene som diskuteres - om hva selskapene gjør og ikke gjør. Med en gang postene omhandler kverulering, debatteknikker og aksjekurs etter egen overbevisning om hvor kursen skal på ultrakort sikt f.eks. så synes jeg at forumet begynner å ligne mer på det unevnelige nettstedet til Trygve H.

3 Likes

Så det er ikke rom for dette mener du? Nei da kan du jo skrike på @pdx i samme slengen da. Snålt du ikke nevnte hen selv med en gang!!

Mitt inntrykk er at det nesten utelukkende blir mer anspent på de fleste trådene når en aksje faller på samme måte som det blir tildels euforisk når en aksje stiger over en tid.
Ved fall er det normalt at man går i forsvars posisjon på samme måte som man blir entusiastisk nå en aksje stiger.
Desert tråden intet unntak i så måte.

La oss fokusere på selskapet og ikke hverandre, det fører bare til krangling og at innlegg må fjernes. Bruk gjerne flagge-muligheten så vi kan luke vekk det som er irrelevant.

4 Likes

Som en liten motvekt mot eufori, kan jeg jo forklare hvorfor jeg foreløpig har valgt å stå utenfor på tross av min begeistring for selskap og produkt.
Jeg hadde faktisk forventet at kunder skulle vist langt større entusiasme og kjøpsvilje for et produkt som er så godt testet, dokumentert og som gir åpenbar gevinst i avling og kvalitet. Jeg finner ikke så mye logikk i forklaringen om at man må vente helt til 2024 for større salg.
Det mangler jo ikke på positive mediaoppslag og presentasjoner.

4 Likes

Break a leg….
Neida, kos deg på tur.

Den største utfordringen som aksjonær er alltid at det er så uendelig mye lettere å finne argumenter for at treet skal vokse mot himmelen kontra å kunne identifisere utfordringer som vil kunne fungere som party killer. DC er intet unntak og euforien for ett år siden bar preg av dette.

Synes for min del at det gir utmerket mening at bonden blir skeptisk til alt nytt som virker too good to be true og at de derfor har et behov for å få se effekten med egne øyne. Tross alt snakk om livsgrunnlaget. Og det finnes garantert mye snakeoil i markedet.

Som betyr at man må påregne gjennomført pilotprosjekt før en kontrakt ligger på bordet. Inntil Liquid Natural Clay er tilstrekkelig velutprøvd til at det har fått en standing i markedet. Legg til at Mawarid Desert Control først var fullt ut operativt helt nylig og det er, i min bok, forståelig at ting har gått trått.

1 Like

Det som vitterlig funker det er at naboens gård går bedre enn din og at han derfor får seg bedre økonomi som gjerne i USA vises frem med et enormt skilt med navnet til gården på murt opp på søyler i “naturstein” og med beplantning rundt…

Misunnelse kan selge LNC i USA mye bedre enn rasjonelle økonomiske vurderinger. Det tar litt tid før man kommer dit.

5 Likes

Absolutt lov å håpe at jungeltelegrafen vil bli den mest effektive markedsføringskanalen for DCA.

46 nye innlegg på noen få timer, helt rått, det må jo bare bety en børsmelding!!! :slight_smile:

4 Likes


3 Likes

Burde da ikke de svært vellykkede pilotprosjekter som ble gjennomført i UAE vært god nok dokumentasjon på virkning for skeptiske bønder?

Tenker du på bønder i USA eller i UAE?

Spør fordi det sannsynligvis har forskjellige svar

Tydeligvis ikke når det betinger å måtte stole på forskningen for en teknologi som aldri har vært utprøvd kommersielt.

Fullt ut forståelig at en bonde, hvor avlingene er selve livsgrunnlaget, velger å tenke worse case scenario. Som er ødelagte avlinger av en flytende leire som ikke fungerer som lovet.

Tenker her på UAE.

Men her er jo forskningen basert på praktiske forsøk i felt der bønder selv kan se effekten på samme måte som slik du sier de kunne sett om naboen kjøpte LNC.

Når/om de får en kontrakt eller to av litt størrelse spikret, vil jeg tro vi ser en ketchup-effekt her. Det være seg i UAE og USA.

Jeg stoler fullt ut på den orgasnisasjonen som bygges, med meget kompetente annsettelser i alle ledd. Tror neppe noen med godt betalte jobbber i vel annsette selskaper hopper inn i noe de ikke har helt tro på som kanskje går dukken innen “kort tid”. Og har økonomi til kun drift et år fram i tid.

Tøft gjort av deg og sitte på vent, jeg holder meg på innsiden, det trenger ikke være lurt i det korte bildet, men om de plutselig overpresterer… som en hviss mann sa.

4 Likes

Bråket i går startet da jeg spurte om dere ville dyrket i ørken eller jord hvis det var matmangel.

Senere mente @Hayen at min argumentasjon var for «lettvint».
Det er greit. Jeg skal utdype.

Så penset @anon6994212 diskusjonen over på meg som person og sludret om at jeg burde klage til PDX. Er det lov å si at jeg trodde bedre om deg?

Men senere fikk jeg en lang personlig direktemelding av en viss herremann som hadde klippet og limt tidligere innlegg for å «bevise» at jeg ikke kan ha solgt på de kursene jeg har hevdet. Altså at jeg ikke har noen troverdighet. Forøvrig ikke et ord om DC. Vedkommende må ha langt større problemer enn tap på børs.

Derfor :

Det ble hevdet at Europa mangler jord til å dyrke mat.

På samme måte som Norge er bedre egnet til å dyrke agurker enn oliven er Spania bedre egnet til å dyrke oliven enn agurker. Hvis det blir en matkrise er det neppe lurt å dyrke mer oliven i Norge og mer agurk i Spania. På samme måte er det neppe lurt å dyrke mat i ørken fremfor i matjord så lenge det finnes ledig jord. Vi må stoppe ørkenspredningen men det har foreløpig heldigvis ingenting med matmangel å gjøre. For vi mangler ikke jord.
Spania mangler jord for å dyrke agurk og Norge mangler jord for å dyrke oliven, men Europa mangler ikke jord for å dyrke mat. Da kunne vi f.eks ha droppet å dyrke raps for å tilsette rapsolje i biodiesel og heller dyrket grønnsaker. Vi kunne også dyrket mat der det i dag er f.eks gress, skog eller eng.

Enkelte bønder i tørkerammede UAE og California kan sikkert være tjent med tilsetting av leire. Men global matmangel løses ikke av å dyrke ørken når det er mangel på vann, selv om det er et miljøproblem.

Jeg håper DC lykkes med å stoppe ørkenspredningen og at dere har bedre argumenter enn å skrive om meg.

Lykke til videre :slight_smile:

4 Likes

Kjære deg kamerat. Da må du lese om igjen. Pdx var IKKE myntet på DEG!!!

Å jeg trodde ærlig talt at du fliret litt godt der du satt å skrev for å «piske» opp stemningen. Du kjenner caset like godt som flere av oss etter et drøyt år på tråden. Så at du trodde bedre om meg? Jeg tar godt i mot en unnskyldning etter at du har lest postene på nytt. Fin dag videre i vinterværet ønskes.

1 Like

Godt å høre at jeg tolket deg feil. Jeg var “pissed off” siden tråden ble penset over på person og leste nok med et negativt blikk. No problem kamerat. Hyggelig at du oppklarte :slight_smile:

1 Like