Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 2

Det er mulig @Aaleby. Skal gi deg den. Det får andre bedømme.
Jeg har i alle fall sittet på begge sider av bordet (med og uten aksjer). Det kan kanskje tyde på at jeg er litt mer nøytral, eller ? :wink:

Solgte halvparten selv og planla å selge resten (Idland ødela) før Q3, så vi er nok ikke ulike :wink: Selv om det for min del handlet om å agere på det åpenbare; at markedet ville ta Q3-tallene særs dårlig.

1 Like

Dette er helt ærlig, tro det eller ei.
Helt siden jeg skrev at jeg hadde solgt og fikk pepper for det, har jeg prøvd å moderere innleggene mine for å unngå bråk. Helt til i går.
Jeg har derfor vært mer negativ enn jeg har skrevet. Det er derfor ikke for å prate ned kursen. Jeg planlegger ikke å kjøpe med det første. Ikke fordi jeg ikke tror på DC, det gjør jeg. Men jeg tror på urolige tider fremover. Har solgt alt annet også. Sitter isteden med pengene på NIBOR konto selv om avkastningen er lavere enn inflasjonen.
Jeg blåser i deres avkastning, den får dere greie med selv. Har ikke noe personlig mot noen av dere, men jeg håper spesielt at @anon6994212 gjør det bra ettersom vi deler felles skjebne i et bioteknologi selskap og jeg har skrevet litt med ham.
Jeg aner ikke hvordan kursen går fremover. Det gjør forresten ingen av dere heller. Jeg har blitt litt “paff” når noen har skrevet at “kursen spiller ingen rolle, jeg sitter på lang sikt”. Det er selvsagt bare fjas. Alle sitter her for å tjene penger.
Jeg har sagt mitt og takker for meg. Til manges lettelse :rofl:
Håper å bli aksjonær igjen når tidene blir bedre. Dvs når tidene blir langt verre. Jeg ønsker å kjøpe meg inn når alt er helsvart. Adios folkens :wink: og takk for meg.

1 Like

image

Snakk om å være desperat til og komme seg ut!

Du som her har fremstått som DC fremste ambasadør på forumet!

Skyter ned all negativitet! PDX burde sparket deg ut for lenge siden.

Men det blir nok meg som må ut!!

Jeg selger ikke en aksje før om 2 år uannsett. Fyller heller på😊 snakk om dobbelmoral. Hvorfor ikke selge og holde kjeft!? Skylde på Idland at du ikke fikk solgt siste rest? Integritet? Bra jobbet.

Drømte at DC ble kjøpt opp. Husker ikke prisen, men jeg sa opp jobben tvert.

Lykke til

3 Likes

Det kunne vært noe😅

På mandag selger noen nok seg ut. Men vi som sitter og har tapt litt vinner til slutt.

Er glad for jeg har lange briller og ikke har behov for og komme meg ut👍

1 Like

Svaret et nok at du trenger de kronene til andre innvestirenger…
Eller er vi andre bare et virkemiddel for deg?

:joy:

Velkommen etter:


Er det dobbeltmoral om man catcher at alt for mange har hatt alt for stor tro på å lande inntekter og kontrakter før heller enn senere? Og at det ville få betydning når Q3-tallene kom for en dag i en tid hvor selskaper som skuffer markedet blir straffet knallhardt?

Selvsagt selger man før en kvartalsrapport om man frykter dårligere tall enn hva rådende kurs skulle tilsi. Især når kursen hadde lagt på seg mer enn 30% på kort tid. Handler ikke om manglende tro på det fundamentale overhodet. Har ikke tall på hvor mye jeg har tapt opp gjennom av å sitte passiv i slike situasjoner. Like unødvendig hver eneste gang.

Og! bare for å ha sagt det: Jeg var fortsatt den klart mest aktive her på tråden, som velvillig delte alt som kom min vei. Selv når jeg var posisjonert for et snarlig forventet kursfall. Blir helt absurd om man skal prøve å male en virkelighet hvor det er om å gjøre å sitte musestille og ikke agere på hva som skjer underveis. Ikke sunt overhodet.

Kjøpte meg senere inn med samme antall på kr 17 (som var planen hele veien, avvente til litt i etterkant), før 2/3 av disse ble solgt til kostpris for å se an hvor lavt kursen blir presset av utålmodige aksjonærer. Ikke av mangel på tro på det fundamentale, den har ikke forandret seg et fnugg, men for å ha ledig kapital i tilfelle en eller flere selgere skulle bli vel hissig på grøten.

Føler meg ganske så trygg på at @pdx setter pris på aktive bidragsytere med ærlige hensikter.

2 Likes

Og hva har det med DC og gjøre? Det meste er jo bare tull! Du vil jo selge alt i DC.

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

Selge alt i forkant av Q3, kjøpe tilbake i etterkant. Ikke mer komplisert enn det :wink:

:+1:

Har aldri skjelt ut noen som helst, utover en viss person som helt åpenbart drev med skittent spill. For ganske eksakt ett år siden.

Har ALDRI skrevet et eneste positivt ladet ord som har vært rettet mot Q3. Dette ligner mest på fyllesvada.

Gir meg her.

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

Slutt med tøvet nå Silver. Aaleby opptrer ryddig.

3 Likes

Enig, kanskje den redeligste av alle her og som legger alle kort på bordet og ikke minst begrunner sine valg. Silver, jeg håper for din del at dette er fyllesvada

2 Likes

Ok! Men hvofor være positiv og så selge alt?

Jeg er positiv! Men resten gir jo ikke
mening…

Ja, ja folkens full fart på tråden.
For å sitere Warren Buffet:
Det er bedre å bli rik sakte, enn fattig i en fart.
Jeg er en dårlig trader så tålmodighet er min greie i dette caset.
Det å gamble på innganger/utganger bringer inn uønsket stress i livet mitt. Samtidig har jeg respekt for at det er ulike investorer inne i denne aksjen. Både tålmodige/utålmodige av tusen forskjellige grunner.

Fra det ene til det andre. Om DCG holder guidingen så organiserer jeg gruppetur til Ascot i 2025.

bilde
bilde

6 Likes

12 Likes

Her gror det godt i Mojave Desert!!
Rykende fersk oppdatering folkens fra Cadiz, San Bernadino, California. ( 2k sitrustrær) å det betalte forprosjektet mellom DC og Limoneira her representert ved Deres Vice President of farming operation Edgar Gutierrez og våres egen OKS.

Så skal disse 2k sitrustrær evalueres etter høsting i september/oktober 23’ å basert på resultater er det forventet en large-scale roll-out for nye 70k trær i Q4 23’ i Cadiz og 120k trær i Yuma.
PS! De 50 trærne fra pilotprosjektet mellom nevnte selskap førte til positiv «readout» så hvorfor skulle ikke disse 2k også gjøre det :muscle:

21 Likes