Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 2

Skulle tro det er på høy tid å ta plass, før markedet priser inn denne sitron-dealen i sin helhet…

Ser ut som det er billigsalg på sitroner i dag🤣

1 Like

Holder meg langt unna dette tulle selskapet med sitronplanter og noe tullete leire.:face_vomiting:

1 Like

Til å holde deg langt unna selskapet så har du mye fartstid på desert tråden her på forumet :joy:

9 Likes

Ja, det er ganske surt… Men har fyllt på litt idag. Med 5-års lange penger. Minst.

Klarte ikke å la være å fylle på ytterligere under 15 kr. Kan det være j.p. Morgan som herjer med oss? Har sett det i andre aksjer… kjør debatt…

Det er vel omtrent bare Rasmussen (Platypus) som kan selge større mengder på disse nivåer uten å ta tap. Men gjenstår å se.

Hadde håpet han var noenlunde ferdig å selge… Men gjenstår å se, ja…

Tror du ikke det kunne vært godt med litt sitron på rakfisken da…?

Knapt nok solgt noe som helst så langt, ca 12k fordelt over mange dager. Som betyr at det fint kan være noen andre.

Beklager til alle aksjonærer, jeg har solgt mye i dag (40k). Avvikler en konto for å få fradrag på tap, men skal kjøpe tilbake om noen dager…Jeg har trua :blush:

4 Likes

Hmmm🤔. Leste du det jeg skrev før du kastet deg over tastaturet ? Jeg skal inn igjen med samme antall aksjer som jeg solgte så fort som mulig. Mitt salg er kun skattemotivert…Jeg har stor tro på DSRT og kommer til å sitte med aksjene lenge

2 Likes

Sjekk ut videoen som Concorde linket til, der Limoneira sin tilnærming blir forklart (fra 09:40). Poenget er at alle relevante variabler må tallfestes (faktiske besparelsen av drivstoff, kunstgjødsel, vann), slik at de kan integreres i selskapets kostnads-/forretningsmodell. Først da vil Limoneira kunne ta en investeringsbeslutning. Ikke basert på noen generelle tall hentet fra UAE, men på basis av en eksakt beregning på hva Limoneira kan hente av besparelser basert på deres operasjonelle virksomhet.

4 Likes

Kastet meg over. Og slettet. Det var i utgangspunktet ikke ment til deg. Men la oss la det ligge. Alle gjør som de vil i tråd med sin strategi og overbevisning.

Jeg bet meg for øvrig merke i, at sparte energikostnader raskt kom som et argument for hvorfor Limoneira tar i bruk LNC

3 Likes

Liker ikke å leke med splinten på en håndgranat.
Sitter muse stille….
Det er ikke rare nyheten som skal til før det smeller……
bilde

2 Likes

Nå var det jo UAE jeg spesielt viste til. Der har de jo allerede hatt mye lenger tid til evaluering av de gjennomførte piloter.
Ellers så registrerer jeg at du har jo også solgt mye på samme basis som meg?

Utviklingen i USA er så langt ganske så lovende på sikt!

Skal være enig i at det i større grad kan relateres til USA enn UAE. Setter personlig min lit til at det er forsinkelsen i igangsettingen av Mawarid Desert Control som er mye av forklaringen, men det vil vise seg det kommende året. Mitt salg var 100% knyttet til en vurdering av hvordan markedet ville tolke at inntekter av betydning ligger minst ett år frem i tid. For egen del har jeg forlengst smurt meg inn med tålmodighetskrem. Har full tillit til at OKS har et solid grep på rattet.

Men da er vi jo ganske så enig! Det er jo derfor jeg også er ute. Har samme langsiktige tro som deg. Men samtidig er jeg klar over at det ikke er sikkert at jeg får med meg den fremtidige suksess. Det er ikke alle tog vi rekker så lenge vi opererer med begrensede midler og må ta valg underveis.

1 Like

Har også solgt noe i dag pga skatt.
Er allerede kjøpt tilbake :+1: