Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 3

Vann er en knapphetsgode i disse regionene, det er ikke like lett å kjøpe seg ut av disse problemene. Jeg tror du undervurderer statlige aktører i forhold til det å ikke kaste bort penger. I masdar sin utviklingsplan stod det blan annet at LNC var for dyrt, helt til myndighetene skrudde opp vannprisen. Da gikk de for det likevel. Nå har lnc blitt mye billigere, men det er likevell nødvendig å få fram alle fordelene LNC har, mindre bruk av jødsel, kjemikaler, reduksjon av erosjon, stabiliserer jorden, etc. Noe jeg synes denne rapporten får fram på en ypperlig måte, basert på forskning og data av seriøse forskere og uavhengige institusjoner. Jeg har heller ikke sagt at piloter ikke er nødvendig, det kjører de også på med, som er kjempe bra og nødvendig. Som jeg har sagt, LNC blir mer og mer kjent for hver dag og det rulles ut mer og mer LNC for hver dag. Og uavhengige bulle uavhengige forskningsrapporter som underbygger LNC er latterlig bull:) husk jeg snakker ikke kurs nå, på growth så blir det helt sikkert ikke veldig til reaksjon, men for selskapet, nam nam.

Å ja, nå skjønner jeg, du indikerer at forskningen er kjøpt og betalt, at forskerne og universitet i Egypt er korrupte. Herregud, nå begynner det å bli flaut, Aaleby.

Hahahaha, er vi virkelig på dette nivået? :joy::man_facepalming: Indikerer ikke det overhodet. Refererer kun til hva OKS har gjentatt flerfoldige ganger, at det finnes knapt noe uavhengig i disse regionene. Sett utenfra. På grunn av vissheten om at absolutt alt kan kjøpes under bordet. Det er en kjensgjerning som har underminert resultatene som DC har kunnet vise til fra UAE vedrørende LNC sine fortreffelige egenskaper. Og derav viktigheten av forskningssamarbeidet med Universitet i Arizona, hvor resultatene vil få en helt annen pondus (troverdighet/gjennomslagskraft).

Ta en titt på denne stillingen på Desert Control: Research Assistant

1 Like

Begynner virkelig å bli flaut. Responderer med latter, indikerer at resultatene er kjøpt, universitet i egypt og forskerne er visst ikke til å stole på. Lukter desperasjon fra deg her. Ja kutter den her, for virkelig en mindre matnyttig diskusjon skal man lete lenge etter.

Trodde aldri du skulle synke så lavt.

Vet du hva som er både latterlig og fordømt provoserende? At du tyr til slike nedrige utfall i et forsøk på å kue noen som presenterer et annet syn på en sak enn deg. Som er en ekstrem mangelvare her inne. Noen som kan vise til andre vinklinger. På en saklig måte. Og nei, jeg har ikke indikert at resultatene er kjøpt. Overhodet. Som bør fremstå tydelig for alle og enhver.

Desperat? Hvorfor? :man_shrugging:

3 Likes

Kan ikke Dere to fortsette på PM? Denne diskusjonen er så lite interessant for oss andre å lese!!

12 Likes

Helt enig med deg her…dette er en diskusjon for spesielt interesserte. Det som imidlertid er klart for oss som har fulgt med en stund er at Aaleby har et helt annet ståsted nå enn for la oss si et par år siden

1 Like

7 kr blank

Ingen fare. Har fått avsmak av hele tråden. Knapt rom for selvstendige tanker, hvor man i stedet får slengt merkelapper i trynet som er fullstendig på villspor.

Ståstedet er det eksakt samme som det alltid har vært. Ærlige betraktninger. Er uber-bull på DC sine vegne. Samtidig er jeg en av de som over flere år har spilt ned DC sine muligheter på kortere sikt. Sammenlignet med drømmeriene til enkelte andre.

Anyhow :raising_hand_man:

1 Like

Akkurat det jeg kommer med også, ærlige betraktninger. Jeg synes den var bull, du synes ikke den var bull og det er helt greit. Men å sutre, le, komme klovnefjes for at noen har en annen mening enn deg er tåpelig. Jeg aksepterer fullt ut at du har en annen mening, men da må du akseptere at jeg også har det.

Du tilla meg nedrige intensjoner som var fullstendig bak mål. Så nei, det handlet ikke kun om å ha en annen mening enn undertegnede.

Setter pris på dine innlegg. Du evner å belyse saklig hvorfor kursen fortsatt befinner seg her nede, samtidig som du viser grunnlaget for langsiktig optimisme.

4 Likes

Alt kan kjøpes for penger som delegitimerer forskningsresultater. Sorry om jeg mistolket denne.

Handler om at du setter integriteten min i tvil på et sådan grunnlag etter så mange innlegg her inne.

Synes det var litt håpløst å sette forskerne og universitet i tvil i forhold til diskusjonen også, du kan heldigvis svare for deg.

1 Like

Aaleby…litt ærlighet oppe i dette; du har tidligere blitt beskylt (i denne tråden) for å være for bull i aksjen (gidder ikke finne frem innlegg som bekrefter det), så det er åpenbart at din holdning til selskapet er mer nøktern nå enn tidligere.

1 Like

@pdx @Savepig @laplagam
Gidder en av Dere å rydde litt unødvendig fjas?

1 Like

Du kan merke innleggene, så ser de på de og fjerner:)

Poenget er at det bør være irrelevant. Det er tidvis en hersketeknikk her inne at man blir pålagt oppkonstruerte intensjoner. Som er ødeleggende. Heller enn å fokusere på det innholdsmessige i ytringen.

@Accountant: siste innlegg fra denne kanten, beklager forsøplingen.

1 Like