Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 3

Meget bra melding og potensial i denne kontrakten. Sikkert ikke alle 9/44 banene som er optimal for LNC, men regner med at et stort antall er det :+1:

3 Likes

Spennende melding. Usikker på om den gir utslag i kursen, men tilknytning til disse store aktørene som validerer teknologien og kommersialiseringen kan vel fort bli en kursdriver.

Hva skal vi tro om kursen i dag da? Nok et gjesp fra markedet eller flere som begynner å skjønne hvor stort dette kan bli…

Tipper relativt flatt idag med høyere volum enn vanlig. Mistenker at noen av våre venner ikke er helt ferdigsolgt :thinking: Men håper selvfølgelig at noen litt større kommer ned fra gjerdet og starter å akkumulere.

1 Like

Har en følelse av at volatiliteten kommer til å fortsette å prege aksjen frem til q-rapportene viser stabile og økende inntekter.

Potensialet for leveranse til PGA West er ca dette:
2000 acres x 4046 m2 x 20 liter lnc per m2 x 5 cent per liter lnc= ca 80 mill NOK

Dette er for en avtale der kunden betaler for lnc behandlingen, og ikke pay-per-save.

Så vil sikkert ikke alle 9 golfbanene signeres/behandles samtidig, men det er potensialet.

Med en margin på 50%,så vil dette kunne gi 40 mill på bunnlinjen
40 mill dekker driftsutgifter for knappe tre kvartal.

Målet ser ut til å være å behandle alle 9 golfbanene, med tilhørende områder, på sikt:

Det viktigste er likevel signalet dette vil gi innover i bransjen. PGA West, et sterkt navn, kan mot slutten av året stemple godkjent på LNC.
Effekten vil kunne bli enorm.
PGA West kan bli den tunge dominobrikken som velter inn hele golfsektoren.

De har allerede begynt å se utover de 2000 acre/9 golfbanene hos PGA West:

8 Likes

Det mistenker jeg også, men det må likevel være litt kjipt og sitte på utsiden å håpe de kommer på banen igjen, med den usikkerheten at de ikke selger og kursen bare øker sakte, men sikkert. Alle forventer nok at arvinger kommer å legger en demper, meg selv inkludert.

2 Likes

Et gjesp fra markedet (foreløpig)

10000 aksjer omsatt første 25 minuttene! Hverken forumdeltakere eller markedet forøvrig synes dagens melding var et kjøpssignal…

Forståelig at markedet reagerer med et gjesp. Kortsiktig så er jo denne piloten verdt 160 000 kr ifølge Hayens regnestykke.

Det er dog nok en verifikasjon på at det funker. Og så syns jeg det virker som de har deadline til nyttår med å bestemme seg for fase tre. Dvs vi får allerede iår vite om denne går til fase tre. Har ikke registrert andre piloter har slike tidsfrister.
Det kan jo komme av stort trykk?

Spennende og positivt med fase to, men fremdeles ikke de store inntektene

3 Likes

Den stanget oppi 5,9 som er et relevant motstandsnivå.

1 Like

Et helt ekstremt salgspress siste halve året har gjort markedet usikkert. Tipper flere har litt is i magen nå for å se om oppgangen siste måneden er permanent. Vi er +14,85% siste måneden, så det har vært et trendskifte. Jeg har troen på flere golfkontrakter innen uka eller neste uke, da får vi håpe på godt moment oppover og at usikre investorer begynner å ta plass i frykt for at vi er nye 15% opp neste måned.

3 Likes
2 Likes

Skuffende kursutvikling i dag, men vi har jo blitt «godt» vant til det.

Dette med PGA West er jo sånt sett ikke nytt. Inntektene ligger fortsatt et stykke frem.

Det går riktig veg, så jeg klager ikke. I begynnelsen går det litt og litt, helt til det blir trangt i døren for å komme seg inn!

2 Likes

Det er vel ikke hele arealet som er golfbaner?

It is home to thousands of
residences and serves as a host venue for The American Express PGA TOUR event.

Så din kalkyle er kanskje litt optimistisk?

I snitt er en golfbane i USA 135 acres

Sant nok, men det såkalte markedet priser jo gjerne inn forventninger/sannsynlighet i fremtiden…det gjelder mange selskaper på børs, men i tilfellet Desert ser det ikke ut til at det prises inn særlige forventninger.

+2,19% på denne meldingen er som forventet. Fint at trenden oppover fortsetter. Ligger flere meldinger med betydelig mer krutt i pipeline’en som kan komme når som helst🤞

Jeg forholder meg til børsmeldingen :

"PGA WEST spans over 2,000 acres in La Quinta, California, and includes nine
championship golf courses

.The long-term potential includes
treatment of all irrigated turf and landscaped areas, creating one of the most
comprehensive water efficiency transformation projects in the golf industry.
"

Det er kanskje ikke veldig relevant hva snitt golfbane er, når vi vet at Berkeley og Woodland er små (nede i 43 acres), mens de store er på 300.

Det er sikkert ikke veldig vanskelig å finne ut totalt areal for de 9 golfbanene til PGA West.

1 Like

Er det Soyl som har Irak piloten og evt annet med FN og DC får bare litt lisenspenger ?