Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 3

ah :sweat_smile:

Som jeg har sagt en rekke ganger tidligere er jeg ganske sikker på at historikken til DSRT, spesielt fra UAE, brukes mot dem. Det eneste de har bevist er at de har en knallbra tech, og ikke at noen vil betale i kommersiell skala for den, ei heller at den er lønnsom (selv om alt skulle tilsi det).

Alt tyder jo på Limoneira vil betale, men når kontrakten kommer er dessverre umulig å si. Personlig lettet jeg en del på rundt 9kr da jeg tolker OKS som forventningsdempende, og at det som vanlig tar lengre tid enn man skulle ønske.

Lettet deg på 9 kroner…ja da skjønner jeg at du virkelig har trua på selskapet ( med forbehold om at du kjøper tilbake). For min del kommer jeg ikke til å tenke på salg før vi ser kurs 30 kroner (den kursen kommer vi til å se før året er omme). Hausing? Javel det er det sikkert, men jeg har ståltro på selskapet👍

3 Likes

Hvis jeg oppfatter @Secundum rett så har han nok trua på produktet, men er skuffet over at det har tatt så lang tid for selskapet å få det materialisert. Hang in there :wink:

1 Like

Forsåvidt imponerende å lette seg på kr 9 dersom responsen fra OKS var den utløsende faktoren.
Innholdet i mailen ble postet på TI 11 januar, dagen etter alle diskusjonene omkring Limoneira, og man må tilbake til 8 januar for å finne en kurs omkring dette området. Når det er sagt; umulig å være veldig uenig med @Secundum.

Samtidig er det vel gjerne slik en reise vil se ut når et selskap er rykende fersk og skal lykkes med en unik teknologi i områder som er vidt forskjellige fra her til lands. En viss grad av prøving og feiling. I så måte har utviklingen i USA så langt heldigvis fremstått som høyst tillitsvekkende.

2 Likes

Slowly at first - then all at once! :grimacing: :v:

1 Like
8 Likes


11 Likes

Fantastisk merkverdig at det foruten det lille marked her på TI ikke er mer fremoverlente investorer som er villige på mer risiko fylte aksjer med alle valideringer som selskapet og dets under leverandører har ytret i positiv retning.

3 Likes

Veldig, men da er det hvert fall godt å se at selskapet utvikler seg og vokser. Mangler vel noen kontrakter for å få mer oppmerksomhet blant bermen. Så får håpe det kommer etter hvert nå da. Jeg tror kontrakter og et par analyser, kan virkelig sette fart på kursen.

4 Likes

Kan du prøve å konkretisere hva du mener er forventningsdempende fra OKS?

Det er helt utrolig hvor mange LinkedIn og Facebook meldinger som skal til før de klarer å få en eller annen kontraktssignering ut på newsweb.

1 Like

Ja, men nå er det jo sånn at de får mange kontrakter/piloter og disse må jo bli ferdig før man går videre. Og da får vi jo mange resultater etc på veien. Nå venter Limoeira der pilot er ferdig. Og flere kommer fortløpende nå, derfor jeg sier, det er nå det starter for Dsrt.

1 Like

Alternativet hadde vært null innsikt via SoMe. Man får ikke flere kontraktsigneringer av å minske aktiviteten på LinkedIn og Facebook.

Neida, skjønner det. Men det er til å bli litt tullerusk av

Verdt å merke seg denne fra Orn Supaphol:

“Our mission? To make Saudi Vision 2030 and the Saudi Green Initiative a reality”

7 Likes

Det er godt observert :slight_smile: Men det ble omsatt aksjer for kr. 230 000 på meldingene på sosiale medier så noen her på forumet satser ihvertfall stort på at det kommer en melding nå (igjen).


Sara E. Jobber på…

Seriously… hvem kjøper 1 aksje!?

image

1 Like

501, men ja, skjer hele tiden i alle selskap, blir kjøpt 1 aksje på bid og ask

1 Like