Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 3

Ja, var jo forskning fra universitet i Egypt Giza som ble publisert.

1 Like

Egypt er for øvrig endel av Mena regionen.
Mawarid Desert Control har rettigheter for hele Mena.

1 Like

Det er godt det er flere som kan pøse lnc ut å gjøre det kjent.

1 Like

Dette var vel publisering av den artikkelen som ble delt her om dagen :slightly_smiling_face::ok_hand:

Mulig det er noe som har gått meg hus forbi, men dette er kanskje sitrusprodusent nr 2, som er i steg 2 med LNC? :



Om selskapet :

Er det ikke Lemonica de er i fase 2 med nå da? Ref denne: MFN.se > Desert Control > DSRT: Desert Control continues signing new projects in the United States

1 Like

Takk @jobbis. Bra du følger med.

Så kan man jo, med bakgrunn i overnevnte, lure på om det er en prosess for Wonderful Citrus vedr bruk av LNC.
( jeg har ikke orket sjekke om det er selskapskobling mellom Wonderful og Lemonica)

1 Like

Er det kommentaren fra OKS som er grunnen til at dere tror det er pilot på gang der eller er det annen referanse ?

Liker at det er i partnerskap med myndighetene i Saudi:)

6 Likes

Ta en titt på denne stillingen på Desert Control: Data Scientist

3 Likes

Ja, bekrefter vel egentlig bare at de har gode data og de trenger en datafyr som kan samle dataen, videreutvikle og utnytte den gode dataen for å dokumentere og vise effekten av LNC på en optimal måte.

3 Likes

Jeg håper bare at Desert nå ikke går i samme «fella» som i UAE…altså ansetter mange folk uten at resultatene av dette blir synlig snart. Alle disse nyansatte skal ha lønn…jeg tenker at det begynner å haste med å kunne vise til noe konkret, og da tenker jeg noe litt større….

1 Like

Enig. Det er helt ekstremt hvor mye dette trekker ut. I stillingsannonsen står det at de har holdt på siden 2007
Vi vet jo at selskapet slik vi kjenner det nå er langt yngre, men de må begynne å melde noe avtaler snart altså. Ja, jeg vet at det er masse piloter osv
Innen Tech er det visst en kjent sak at ingen hører på et firma ingen har hørt om fra Norge, men det er Desert har er vel så unikt og uten konkurranse at det bør være annerledes.

Hva med å forholde seg til hva selskapet guider av større kontrakter?

Jeg tror det er veldig positivt at de nylig har gått i den fella. Som man sier: “Fool me once, shame on you; fool me twice, shame on me.”

OKS har lang erfaring i USA, i motsetning til UAE, og med den nylige erfaringen i UAE tviler jeg på at de vil gjøre den samme feilen igjen. Selskapet står seg også mye sterkere nå enn da. Større kontrakter vil sannsynligvis først komme neste år ifølge guiding, og de har midler til å klare seg til fjerde kvartal neste år ifølge guiding.
Derfor må man nok vente en stund til på større kontrakter, med mindre golfsegmentet kommer med noen positive “overraskelser” eller ett av de større prosjektene i UAE/Saudi Arabia materialiseres.

For min egen del så er jeg meget fornøyd med hvordan selskapet utvikles og vokser nå. På alle plan egentlig. Og LNC backlog bygges, at det tar tid i jordbruk er ikke noe nytt, men det begynner å nærme seg. Vi er i fase 2 nå, da vet vi hva som forhåpentligvis kommer etter det.

2 Likes

Noen som har fått bekreftelse fra OKS om at rapporten som skulle være klar ila q2 offentliggjøres?

:joy:

Tyder på at du har investert i blinde. Guiding eksisterer ikke i din verden? Rådende tempo er eksakt som man har kunnet forvente. I det hele tatt ganske utrolig at det er mulig å forvente raskere tempo i betydelig grad når man vet (eller burde vite) så inderlig godt at en storskalakontrakt krever gjennomført fase 1 og 2 i forkant.

4 Likes

Så hvorfor mener du den er krakket sønder og sammen? Nesten ingen som forstår noe som helst ?

1 Like

Det er en helt annen diskusjon.

Du kan ikke sitte som aksjonær og forvente at selskapet skal levere varene raskere enn hva som er guidet. Den er helt på trynet. Om det er lov å kalle en spade for en spade.

Man står derimot fritt til å mene at ørkenvandring triggermessig over flere år ikke akkurat er oppskriften for eksplosjon på kursfronten. Især når det er et vekstselskap som brenner penger. I et risk-off marked.

Som er grunnen. Kort oppsummert. Hvor havariet i UAE fungerte som en dytt i ryggen. I negativ retning.

Du kan egentlig ta en titt på alle grønne vekstselskap på growth, så ser man at desert ikke er alene. Nå handler det om å velge ut vinnerne, der tror jeg desert er en av de. Grønt tror jeg har bunnet for nå og de som overlever og leverer kommer til å få en eksplosiv kursoppgang de neste årene.

Seriøst. Er det mulig Bingo?

Da lukker du øynene for faktiske prosesser, og er posisjonert utifra egne ønskedrømmer. Det er en fryktelig svak investeringsfilosofi.

De må ingenting. De er på et spor som, hvis alt går som forventet/ønsket, gir kontrakter om ikke altfor lenge.
Selskapet fremstår veldig fornøyd med tingenes tilstand.
Det gror godt med piloter, initiativ og mindre leveranser i både Midtøsten og USA.
Hva med å ta et blikk 1-1,5 år tilbake i tid? Og se hva som har skjedd siden da?

Mener du det har noe med nylige ansettelser å gjøre?
Som diskusjonen startet med?
Du virker å være et offer for skjør og nevrotisk investeringsmage. Jeg har sagt det før - jeg tror ikke enkeltaksjer er noe for deg.

4 Likes