Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 3

Darn, Bingo, bevis og greie. Hva skal du si nå?:slight_smile:

Hvilket poeng? Har ikke skrevet et eneste ord som har bullet mulighetene til DC. Ikke ETT.* Som er ganske så paradoksalt beskyldningene tatt i betraktning. Kun påpekt at det har lagt for dagen hele veien at ting vil ta tid.

*Edit: poengterte at DC ikke har konkurrenter.

Veldig happy med at noen som retter feil og skriver fundamental fakta om selskapet. Blir anklaget for mega haussing, bullbullesen. Må da love godt dette:)

Du svarer denne…hva er ego med dette innlegget?

Arctic har sagt de tror på break even en gang i 2026.

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

2 Likes

I tillegg:

Det er ikke sånn at det er én LNC cocktail som fungerer for all sand. Hver sandtype trenger sin leiremixture. Bare i UAE er der vel ca 200 ulike typer sand.
Jeg har sånn sett full forståelse for at kunden ønsker å vite at Dc klarer å komme opp med en formel som fungerer for sitt område.

Jeg vil også anta at noen sandtyper holder bedre på vann enn andre, og at dette kan påvirke hvor mye ekstra effekt kunden får med LNC.

Når Dc har nok data og gode nok datamodeller, kan de predikere for kunden hva vannbesparingeffekten blir.

I tillegg er det et behov for å dokumentere effekten i kvalitet og kvantitet for de ulike vekstene. Også dette kan modelleres hvor sandtype vil være et av dataområdene som input.

Så bare for å prate meg enda mer bort…
At Dc nå styrker området innenfor data science fremstår helt riktig i mitt hode.

5 Likes

Datagrunnlaget og know how, trumfer alt. Tar årevis for copycat å komme dit desert er nå. Nettopp pga i agricultur TTT. Eventuell konkurrent er i så fall noe helt nytt, som vi enda ikke har kjennskap til og kommer noe helt nytt, så har de en lang vei å gå for å bli anerkjent i bransjen, da skal det testes ut over mange år, skalerbart og kommersialisert:

Liquid Natural Clay Technology is a crucial part of the solution due to its scalability and economic viability.

Stikkord: scalabilty

1 Like

Enig med David Brandt:)

1 Like

Per tiden tre ledige stillinger i USA. Grunn til å tro at de har nok å gjør :+1:

4 Likes

Déjà Vu fra UAE.

Blir spennende det neste halve året. 2025 bør kunne bli gjennombruddsåret, men da må man etter hvert kunne se klarere og klarere tegn til at det har begynt å koke litt under overflaten.

Får virkelig håpe det ja. Jeg tror det.

Denne plansjen blir spennende på q2. Syns det bobler bra jeg, men vi bør se flere stage 2 på q2.

1 Like

Definitivt.

Det putrer, absolutt, men det er stage 2 som er første trinnet i stresstesten, hvor kunden må investere litt for å bevise sin interesse. Inntekter av betydning neste år fordrer at man har påbegynt tilstrekkelig mange stage 2-piloter. Om ikke vil det meste bli forskjøvet, hvor 2025 blir en kopi av 2024 i for stor grad.

Stage 2 begynner virkelig å rulles ut i 2025 og larger scale i 2026. De har noen som kan gi større kontrakter i 2025, men det fase 2 baller på seg i 2025 for så flere større kontrakter i 2026. Golf kan selvfølgelig komme raskere. Med allerede større kontrakter i slutten av året og flere neste år.

4 Likes

Synes ikke det er så veldig høye forventninger når man ser i den ARC analysen, og den infoen har nok desert gitt de med vilje, de vil jo som sagt overlevere. ARC forventer 2 kontrakter i 2024, 3 kontrakter i 2025, 4 kontrakter i 2026. Og da forventer de at de første kontraktene vil være som den de fikk hos limoneira, i faser med små prosjekter i starten også øker de i mengde, til de har god nok track record. De forventer inntekt på 2 millioner i 2024 og inntekter på 12,5 mill i 2025 før det vil begynne å vokse kraftig fra 2026. Så jeg tror man først skal forvente betydelig fase 2 prosjekter uti 2025 og kun 3-4 større kontrakter i 2025. Dette er kun USA, midt østen er bonus. Får de er par golf kontrakter og er par andre kontrakter i 2024/2025 så tror jeg vi snakker en helt annen verdsettelse enn det vi har nå, da tror jeg man vil begynne å prise inn skalering. Så ja, blir veldig spennende neste 6 til 12 mnd.

2 Likes

Kortsiktig venter vi vel først og fremst på «Arizona» rapporten….

Fremstår iallfall usannsynlig at resultatene ikke er gode/konsistente med tidligere data, når de legger ut denne på Linkedin idag:

5 Likes

Flott, men nå hadde det vært fint om de også kunne feire noen store kontrakter snart :sunglasses:

1 Like