Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 3

Mine intensjoner er også ærlige. Det er bare å lese de første innleggene mine. Nokså lik Christian sin tilnærming. Det tålte dere ikke. Grunnen er garantert at jeg er pro Trump evt. Global oppvarming. Enklere blir det ikke. For de fleste av dere hadde jeg aldri pratet med før og jeg har vært her siden starten.

Et dønn ærlig og nøkternt spørsmål: sett til enkeltes euforiske tro på konseptet, er deres tro like sterk til styret og OKS?

Neste spørsmål gjelder håpet i Midtøsten: er det noen som vet hvor mange millioner liter LNC som må brukes før det beveger nålen hos DC?

Nå har ikke jeg vært med på nedturen her da, så kan forstå om folk som kjøpte over 40,- og kursen er gruset ned dit vi er i dag, har sine betenkeligheter ved ledelse og styret. Dette har dog skjedd med samtlige grønne vekstaksjer de siste 2 årene. Vet ikke om man kan laste styre og ledelse for dette og at det gikk tregere enn forventet i UAE, jeg tror ikke andre hadde gjort det bedre i den sotuasjonene. Man kan kanskje laste de for å ansette for mange og satse for hardt for tidlig, samtidig, skal de vokse så må det satses.

Se har 5-10% margin fra inntekter hos lisenshavere, de hadde 50-50% JV tidligere, så om man regner 50% av 30% margin av profit så hadde de 15% tidligere. Da av profit, nå av inntekt og de slipper alt av risiko knyttet til Midtøsten, i tillegg kan linsenshavere selge til hvilken pris de vil, og de kan muligens ta høyere enn hva desert kunne ha gjort.

Det er enorme mengder det er snakk om om de får kontrakter. Man kan finne inntektspotensiale på Arctic sin analyse. Da ligger 5 første pilotene de hadde på agricultur på rundt 100-200 mill inntektspotensiale. Golfbaner ligger på 5-10mill. Så kan man regne 30% margin av dette. Så det er klart får de dette til og det begynner å rulle ut, skalerer opp og får pøst dette ut så er det bra profit å tjene på dette. Men det er en vei å gå enda. Så får vi se nå i første omgang om de får inn golfbaner og landskap. Og litt joker hva som kommer fra midtøsten, men følger man med, så ser man at det rører seg der også nå.

Har du noen tanker rundt disse spørsmålene?

2 Likes

Jeg kan forstå om man er skeptisk til styret, som ikke har hatt faglig kompetanse, og der noen har vært mer opptatt av å selge ned egen portefølje enn å utvikle selskapets strategiske prosesser.

Forstår også om noen er skeptisk til OKS som kanskje viser seg å være en kreativ markedsfører mer enn han er strategisk forretningsmann, leder og gjennomfører.

Leser og forstår hvorfor flere ikke er imponert over samlingen av piloter som siden Limoneira signerte november 2022, ikke har gitt noen kommersielle resultater, unnskyldninger, utsettelser og kursendringen mot grønne fairways.

Det jeg ikke forstår er hvorfor forumbrukere med slike funderinger skal bli mobbet av rettroende.

4 Likes

Siste fra Artic var at de håper Desert vil kunne gå break even først I 2026.

1 Like

Innlegg nr 1

Innlegg nr 3

Evig eies kun et dårlig rykte, og jaggu har du lagt opp til det selv.

9 Likes

For det kommer baising, svada, dissing og ikke seriøse innlegg som ditt nå. Innlegget her hyller jeg.

1 Like

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

Dette kan vel ikke en gang kalles sannheter med modifikasjoner. Heller rett ut feilaktig. De har gitt de forventede kommersielle resultatene. Sett bort fra at Limoneira-avtalen først var forespeilet til å bli betydelig større.

Hvilke unnskyldninger? 3-fase modellen har aldri gitt noen muligheter for snarlige kommersielle resultater.

Noen kursendring har det heller aldri vært snakk om. Pilotprosjektene rettet mot jordbruket går sin gang. Helt upåvirket. Skulle dog bare mangle at selskapet ikke girer opp satsingen mot grønne fairways når interessen oppleves som betydelig. Noe annet ville vært tjenesteforsømmelse.

3 Likes

Det er fullt forståelig, da tenker du sikkert på på Brage. Som jo har bidratt til å få fortgang kursfallet, han la vel blokker på 10,-. Man skal være skeptisk til dette, samtidig, han var ferdig med desert control, han var ferdig i styret, det gikk trått i Midtøsten og det så ikke særlig lyst ut på den tiden. Jeg mener dette nå har snudd, det ser lysere ut i Midtøsten, risikoen i Midtøsten er borte, og de har veldig fremgang i USA, med at blant annet scale up, effektivitet og teknologi har utviklet seg enormt.

Forstår også om noen er skeptisk til OKS som kanskje viser seg å være en kreativ markedsfører mer enn han er strategisk forretningsmann, leder og gjennomfører.
Hva konkret tenker du på her? Jeg tror OKS passer perfekt for rollen, han brenner virkelig for LNC og det smitter over på andre. Han har teknologi bakgrunn og det er ikke nødvendigvis dumt å ha en annen bakgrunn og

Leser og forstår hvorfor flere ikke er imponert over samlingen av piloter som siden Limoneira signerte november 2022, ikke har gitt noen kommersielle resultater, unnskyldninger, utsettelser og kursendringen mot grønne fairways. hvert fall ikke teknologi. Start ups trenger virkelig markedsføring og innovasjon. Merkevarebygging kan han og jeg tviler sterkt på at Desert Control hadde vært der de er i dag uten han.

Om piloter ikke gir raske nok resultater, er det ikke da nettopp en god leder klarer å snu om å finne andre områder som går raskere, der man kan tjene penger fortere. Når de signerer piloter så påfører de ikke nødvendigvis LNC med en gang, det kommer an på kapasitet, bonden, når de skal så, vær, etc etc. Agricultur tar tid, men vi begynner å nærme oss, med flere fase 2 prosjekter samt fokus på golf og landskap. Fase 2 agricultur kommer ikke før midten av 2025, etter det vil det komme fortløpende de neste årene. Men forstår bekymringen din og kursen har fått smake, så flere er enig med deg. Det jeg prøver nå er å spå framtiden, jeg tror desert har snudd nå og bunnet. Det har virkelig begynt å løsne, derfor tror jeg det blir en veldig fin reise for de som inveseterer nå.

En ting skal du ha. Du snur kappa etter vinden. Positiv og negativ alt ettersom du har kjøpt eller solgt :+1: med ukes mellomrom.

Nå er alt sannheter med modifikasjoner :wink:

Er vel en grunn til at man kjøper og selger? Man snur først vil jeg anta. Man heller alltid i en bias retning, men Aaleby er en av de bedre her til å være objektiv. Du har kanskje noe å lære

2 Likes

Kom igjen, hvor mange ganger har ikje du brukt sosiale medie poster til å overtolke alt i positiv retning f.eks.? Noe jeg gjentatte ganger har påpekt. Tror dette er 50% av postene mine i denne tråden før i dag.

Kan du vise til hvor jeg har skrevet noe som kan tolkes som bull mtp DC her og nå? Ingen ting har forandret seg for min del. Har plukket en lyttepost (av nedfallsfrukter), men har ikke hausset noe overhodet. Kun bidratt til å nyansere feilaktige påstander.

1 Like

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

2 Likes

Det er ikke hausing å dele relevant info fra LinkedIn, forum er en plass for å dele informasjon, diskutere og komme med sine betraktninger. Info fra LinkedIn er fakta, info man kan diskutere. På godt og vondt

1 Like

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

Du har jammen meg krangla så busta fyker med @Aaleby du også @jobbis da han var ute av aksjen nylig
Nå er dere mer på level igjen. Ganske komisk

3 Likes

Ja, jeg var uenig med Aaleby om en del ting og er det fortsatt, regner med han står for det sammme og det gjør jeg også. Noe galt i det? Man må skille diskusjoner her.

3 Likes

Du er klar over at jeg satt med aksjer mens den krangelen foregikk?

1 Like