Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 3

Egen vektlegging på MENA er tilnærmet 0. Mulig at det er et tilfelle av brent barn skyr ilden, men har minimal tro på at det vil tilfalle summer av særlig betydning de neste 12-18 månedene. Svulstige mega-prosjekter som ofte ender opp som visjoner mer enn en realisert virkelighet. Som denne: “Neom, a futuristic city in northwest Saudi Arabia, said its horizontal city The Line will open in 2030 at less than 5km long instead of the planned 170km”

Blir spennende å lytte til kvartalspresentasjonene fremover. Om hintene vil gå i positiv eller negativ retning. Liten tvil om potensialet på sikt, men her som ellers; TTT.

Dette står i outlooken/

Er flere prosjekter og parker som har fått tillatelse og begynt konstruksjon nå, så er ikke sikkert vi er så langt unna noen større kontrakter der faktisk.

1 Like

@Accountant min take for tiden er kontinuerlig sondering etter grunner til å være investert i DC her og nå heller enn å vente på enda klarere tegn til at den endelige forløsningen er på vei. Golfsegmentet er det som lokker mest. Her kan det potensielt komme en melding i Q4 som får kursen til å gå betydelig. Jordbruksdelen er som en snegle, som snegler seg mot målet i et bedagelig og forutsigbart tempo. MENA på sin side oppleves som et skuldertrekk. At den delen ikke bør vektlegges særlig tyngde i forankringen av investeringstidslinjen fremover. Hvor slike innspill

settes pris på.

Må gjerne bidra med innspill utover å ville begrense mangfoldet :ok_hand:

2 Likes

Her f eks. Disse har nå fått godkjenning og tillatelse til å begynne konstruksjon.

Så kan være noe i den outlooken, from ambition to action skal skje i år og skrytes av i desember under COP16.

4 Likes

Jeg postet denne 6.juni

Markedet vil sitte i ro til det kommer en melding fra selskapet i form av Kommersiell kontrakt med betydelig areal og garantert høy inntekt som dekker løpende utgifter, vekst og skalering. Jeg tror også en slik melding en dag vil komme, men jeg ønsker meg den bekreftelsen før jeg tar plass så all honnør til Dere alle som får med Dere den 8/14 kroningen når dagen kommer i tillegg til eventuell dagens kurs.

M.a.o. Dette skjer ikke med en golfbane eller 3, men det hadde vært en fin bekreftelse for selskapet og dets aksjonærer, men for egen del ingen hast med å ta plass. Hadde de greid å banke inn en avtale/lisensiering på «betydelig» volum 1H 2025 å kursen hadde gått til 15-18 ja kanskje 20kroner hadde alle investerte fått den bekreftelsen de hadde ventet på fra selskapet. Oppfatter de utenfor, meg selv med, i vent på den bekreftelsen. Først da kommer jeg til å satse litt godt på produktet. Men igjen…all honnør til de som allerede er inne å spes de tungt. Det blir fort litt på repeat i begge retninger når det kun drypper litt fra ceo på sosiale medier.

1 Like

Hva tenker vi om dette? Fotballbaner og andre idrettsarenaer neste?

Altså banene i Tyskland er overraskende nok i dårlig forfatning. Det har det vært mye snakk om gjennom hele EM. Rett etter en lang sesong, men uansett

Tror ikke det har noen sammenheng, viser vel bare at de bruker samme teknologi, så gir vel bare en bekreftelse på at det er en bra teknologi.
Det sagt, så har de påført lnc på en softball bane, så det er jo marked for alle slags gressbaner/sletter i sandy områder.

2 Likes

Jeg tenkte vel helst på at når de samarbeider med noen som har det kontaktnettverket, så kan veien dit være kort. Sml. med også golfbaner.

Ville jo også kunne bidra til å legitimere og spre produktet ytterligere, bygge brand etc. om de får til noe slikt. Klubbene er jo også pengesterke nok til at investeringen er ubetydelig for dem hvis det gir mening sånn rent økonomisk eller kvalitetsmessig.

1 Like

Ja, sånn ja, skader hvertfall ikke:)

Da var vi tilbake på 6 tallet

1 Like

På en omsetning på 500ish aksjer… Anbefaler å slutte å se på daglige bevegelser i en så lite likvid aksje.

4 Likes

Det ser ut som det har vært en systematisk nedpressing av kursen de siste ca 10 dagene. På FA forum er det en som har kommentert dette, og sier at årsaken er at det kommer nyheter neste uke (disclaimer).

Skal aldri si aldri, men Cruelly stoler jeg ikke på 1 sek. Skribenten er mest kjent for å sette hengelås på løgnhistorier og stadig løfte innlegget opp

Hvis ikke det kommer nyheter så ser det ut til at den skal etablere seg på 6 tallet nå. Kjøpersiden ser ikke sterk ut og kort vei ned til 6.50 (men det kan snu)

Er jeg kommet til PHO-tråden? :smiley:

Er en opptrend der siden i våres som den nå har ligget i konsolidert en måneds tid, nå skjer det en test til nedsiden som er helt riktig når volumet er så lavt.

Antagelig må det nok mer volum til for å skulle fortsette å drive prisen oppover, som er ganske typisk ikke kommer i fellesferien.

Det er en sone der på ca 6,4 til ca 8 som ser veldig relevant ut at den ikke faller og etablerer seg under, alt inni den er mest midlertidig støy som det ikke har veldig verdi å sitte å kommentere dag for dag.

Bull hvis den etablerer seg over 8, da lever også opptrenden fra i våres.

5 Likes

Se komentarfelt.

Husker jeg ikke helt feil stod det noe om samtaler de neste dagene i innlegget til Orn S. I forrige uke.

Hva tenker du på?

Gansu Desert Control har vel ikke noe med DC å gjøre ?

Denne du tenker på: Orn:
“Looking forward to the upcoming follow-up meeting in the coming days.”

2 Likes