Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 3

Kan du utdype litt hvordan den prosessen skal foregå, og hva som vil skje om de blir kopiert? Har du leste den master thesis jeg sendte deg nå? Du vet det er know How de må kopiere og at det er dette som tar tid? Eller tror du de bare kan kopiere teknologien (som de ikke får tilgang til) å starte opp?

1 Like

Vet ikke, har bare skjedd utallige ganger før at teknologi blir kopiert. Men får håpe det bare er ubegrunnede bekymringer

Er enig med deg, men desert og landbruk er litt annerledes enn den vanlige kopieringen du snakker om. Det holder ikke å kopiere teknologien, de må også kopiere know How og databasen, for det er ikke en oppskrift, de har unike oppskrifter til vmhver avling, hver jordype, etc etc. og en avling tar 1 år, så om de stjeler teknologien så har de mange mange år foran seg for å ta igjen desert control. Det er ekstremt first mover advantage i denne bransjen.

3 Likes

Jeg skjønner ikke hvorfor du ikke leser deg litt opp, du som har vært investert i så mange år, kommer fortsatt med fingern i været påstander. Kom igjen da.

3 Likes

Hva er high risk Bingo? Og hvordan skal dette skje?

En ansatt får en link hvor avsender ser ut til å være sjefen. Vipps så er Kina inne. Tror du halvleder selskaper har noe dårligere sikkerhets rutiner enn Desert?

Altså jeg kan da ikke forklare hvordan det evt skal foregå. Det hadde man nok ikke kunnet i de tilfellene som for lengst er kopiert heller. Hvis de forstår hvordan LNC blir til så kan de kanskje gjøre det samme, bare på en litt annen måte, vet ikke.
Som jeg skrev, får bare håpe det ikke skjer med DC.

Helt sikkert veldig mulig
Idland har selv sagt at produksjon av lnc ikke er superkomplisert…
Men det er ikke der den største verdien ligger i DC.

Hvor ligger den største verdien mener du ?

Jobbis har allerede svart deg på det

Tror dere totalt undervurderer hva en større aktør kan få til rundt dette på ganske kort tid. Mye antakelser og naivitet på dere. Det er bra å være supporter, det er jeg også. La oss bare håpe ikke teknologien blir kopiert.

Igjen - det er ikke teknologien, som i å lage lnc, som er bøygen. Den er, slik jeg har skjønt det, ikke superkomplisert.

Har du lest hva @jobbis har skrevet over? Jeg stiller meg i stor grad bak hans beskrivelse

Dette blir vel løst altså…

Her har du et utdrag fra mastern jeg sendte deg @Bingo123 regner med du ikke har lest den, men du kan lese dette, så forstår du kanskje bedre hva jeg mener med at det er ikke bare å stjele teknologien, man må ha know How og dette hadde tatt ekstremt lang tid.

Hahah! Nå jobber gutta her :joy: Kan få fnatt av denne tråden til tider!
-MoU med et av de største ag.selskapene. BEAR, de kommer til å svindle Desert Control.
BEAR, de burde kun melde kontrakter mente en?!
BEAR, selskapet kan jo bli svindlet av den generiske svindelmetoden CEO-svindel(BEC-svindel). En svindelmetode som ALLTID er en faktor i ALLE selskap.
Har sagt det før og sier det igjen. Hvis man alltid tenker verstefall og blir bekymret av alt (bingo) er bankkonto/likviditetsfond veien å gå. Ikke HØY-risiko aksjer i oppstartsfasen!

Og før noen blir krenket og mener at jeg går til personangrep som alltid skjer i denne tråden. Ta deg en bolle.
Sorry til nye lesere her, dette er et akkumulert frustrasjons-innlegg.

14 Likes

Bakgrunn:

og denne

Kontekst

Insinuerer at det er vanskelig.

Demonstrerer hvor enkelt det kan gjøres.

Når det gjelder nyheten så er den positiv, men innholdsløs. Kan bli bra på sikt. Kan bli ingenting. Eller i ytterste konsekvens, til og med ødeleggende, som vist til over her. Men det er ikke noe jeg har noen grunn til baise på. Det er i hvertfall hakket bedre enn at OKS har fått en ekstra følger på LinkedIn.

Les utklippet over, Morti. Det er verdifull kunnskap for deg.

1 Like

Du er glad i å koke kål Morti, iallfall sammenligne epler og pærer bevisst.

Spørsmålet til bingo var for å få klarhet i hvor risikoen ligger, for han famler litt der. Jeg har vært ganske tydelig på at det ikke er kopieringen av hvordan kutte opp og lade leirepartiklene som er vanskelig.

Er jo litt coca cola over lnc. Ingrediensene er delvis kjent, men ikke nødvendigvis lett å kopiere likevel. For lnc må i tillegg “drikken” tilpasses hver “munn” (sandtype)

1 Like

Denne sammenligningen viser for lav kunnskap.

1 Like

Oppskriften til Coca cola er ikke patentert. Jeg har ikke til hensikt å overdrive faren akkurat for Desert, men det er helt utrolig hvor lett mange selskaper blir hacket sånn på generell basis. Vi hadde en haug med selskaper her i Haugesund som ble hacket via sikkerhetsleverandøren deres. Det er vel sikkert en annen tråd for å diskutere det. Jeg vet jo hvordan dere tar det. Men all business med Kinesiske selskaper er risikabelt i dette øyemed og er man naiv så risikoen enda høyere. Poenget er at det er nok mye Desert har på sine servere som en konkurrent er interessert i.

Nettopp.

Og det er heller ikke Deserts LNC

I tillegg er det sikre kryss i flere av boksene som @larslars beskrev så godt lenger opp, og trolig kryss i resten: