Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 3

Det er jeg enig i.

Men dette…

Er ikke en bulltrend… :sweat_smile:

2 Likes

Desert tok dobbelt topp i Q1 2022, så falt den i et halvannet år, før den har konsolidert i et års tid. Ser mer bunnformasjon tegn enn topp formasjon her altså. Du skal være bra bias for å mene at desert har vært i bull trend.

2 Likes

Drømmescenario for roboter i dag…

Fallet idag er vel fort mere knyttet til makro enn noe annet?

Nettopp, og det benytter robotene seg av (frykt)

Er vel ikke helt dagen for å legge skylden på roboter for at kursen er under press…

Mange tror dette børsfallet vil vare noen dager. Blir ikke overrasket om vi ser 4 tallet denne uka

Alt kan skje, men det mest sannsynlige er vel at det er en korreksjon på gang (indeksfall på 5-10%) og at det roer seg etter hvert. Er ikke akkurat armageddon rundt neste hjørne heller basert på hva man vet per i dag.

Bull trenden tegner du fra mars av.

Bulltrend?
Stigning på to kroner etter kraftig fall (30+ kroner) fra toppen og hvor økningen fra bunn er på veldig begrenset volum?

2 Likes

Neivel….hvem er det kjøper og selger disse småpostene da?

De fra norsk tipping og svenska spel som fortsatt henger igjen etter corona-krisen.

Nesten ingen kjøpere nå.

Nesten 6 mnd med prisinformasjon er mer enn nok til å tegne en trend.

Det vil jo alltid komme dager som denne i DC og andre aksjer. De som sitter i denne tråden burde jo kjenne selskapet godt nok nå til å ha et langsiktig perspektiv så jeg ser ingen grunn for de investerte til å miste hodet av denne grunn. Tvert i mot.

3 Likes

Det var vel først mot slutten av april at den ristet seg litt ut av kortsiktig fallende trend. Så steg den et par kroner neste 1,5 mnd ca.

Hvis du definerer det som bulltrend i din verden, så er det fair, men den lange trenden over tre år er vel svært tydelig på at aksjen ikke har vært i en ekte bulltrend på lenge

Du vet at det kan tegnes trender i 5 min charts også eller? For det virker som du tror at om du bare zoomer ut så ugyldiggjør du alle tekniske signaler på lavere time frames? :rofl:

Hvor lang er en trend?

Det er det som er litt av kjernen.

I min verden er ikke en trend i aksjemarkedet 1,5 mnd

Du klarte å plukke på 6,16 skriver du og neste post fra deg er «blir ikke overrasket om vi set 4 tallet»….vanskelig å ta deg seriøst

2 Likes

En trend har ingen konkret tidshorisont. En opptrend karakteriseres av høyere bunner og høyere topper. En nedtrend av lavere topper og bunner.

Siden mars har vi hatt 5,5 mnd med opptrend. På toppen her traff en trippeltopp som signaliserer trend skifte. Altså ned.