Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 3

Sitter rolig, men ikke hyggelig å ta papirtap på over 150k på en dag😳

Så sant, det kom ikke noen fundamentale forhold som endret seg i dag… LNC er fortsatt like relevant og effektiv, LNC er fortsatt like essensielt for å forbedre jordens evne til å holde på vann og næringsstoffer, noe som fortsatt er like avgjørende i tørre områder og ørken. Vann er fortsatt en stadig knappere ressurs globalt, spesielt i tørre regioner, LNC bidrar fortsatt til å redusere vannforbruket betydelig, og dette behovet vil ikke avta. Det er fortsatt er globalt økende matbehov, og behovet for bærekraftig matproduksjon fortsetter å øke, det satses og investeres fortsatt hardt på bærekraftig landbruksteknologi. Der jobber fortsatt et dedikert team som arbeider hver dag med å utvikle, selge og skalere opp LNC teknologien for oss aksjonærer. De jobber fortsatt med å forbedre og utvinle produktet og de bygger fortatt backlog og ekspandere til nye markeder. De strategiske avtalene er der fortsatt.

Så helt riktig det, så lenge det fundamentale går riktig vei, så bryr jeg meg ikke så veldig om Morti sin trippeltopp, som ingen andre enn han kan se, aksjen ser for meg ut som etablerer bunnformasjon. At aksjemarkedet kan være volatilt, at det kan komme markedsuro og kortsiktige svingninger i en høy beta aksje som desert control må man bare regne med. Hvis det fundamentale i selskapet ikke har endret seg, er det liten grunn til å selge basert på kortsiktig frykt eller usikkerhet.

2 Likes

Hahaha! Jeg snakker om fakta i charts. Det er ikke mulig å motsi det jeg sier. Da ignorerer du i så fall det øynene dine ser.

Så viser jo fasit at jeg har rett også. Ned 9ver 13%. Hvem er det som har advart mot det? :grin:

Masse aksjer ned 8-15% i dag

Det er den lange trenden som teller, at du finner en eller annen trend på dagskartet betyr lite. Trenden siste året har vært sideveis trend, konsolideringsfase, der ligger den fortsatt, men bygger på en bunnformasjon.

Du ser ikke ironien i innlegget ditt fra Bitcoin tråden?
“Å se alle som dukker opp hver gang kursen korrigerer ned er det kjekkeste jeg vet. De er aldri aktive i mange dager før de går under jorden igjen :sweat_smile:

7 Likes

Jeg skriver jo ikke her hver gang prisen går ned. Jeg skriver her når jeg har noe å melde. Jeg er aktiv på tråden både når kursen er høy og lav. Det er stor forskjell på det og det å bare skrive at kursen skal ned hver gang den bunner ut.

Noen trender er lange og noen er små. Men du ignorerer da altså denne trenden. Som er enda lengre enn din. Så hvis du bare liker lange trender…vær så god

Jeg kom uansett inn her med et konfirmed teknisk signal som er veldig kjent for å ha høy treffprosent. Altså en trippel topp. Så har jeg brukt av tiden min til å forklare de uinvidde i litt rundt det.

Jeg er ferdig nå frem til jeg har noe nytt å dele. Dette er saklig teknisk analyse. Jeg skjønner at flere av dere ikke kan det og det er helt i orden. Det er et langt liv og mye som skal læres.

Men det nytter altså ikke å si at fordi trenden er bare 6 mnd og det finnes en annen trend som er lengre så er plutselig et teknisk salgssignal feil. Det er det ikke. Det er imidlertid ingen garanti da f.eks. 70% sjanse betyr at det er 30% sjangse for opp igjen. Men 70% er omtrent så bra du får det. Veldig få signaler som har en treffprosent på 80%.

Poenget er jo at om du gjør slike trades som har 70% sjangs for å lykkes konsekvent. Så tjener du også konsekvent penger over tid. Med noen bom her og der.

Lange timeframes som 6 mnd gjør jo at du kan se på både daily, weekly og monthly candles og få noe nyttig ut av det.

1 Like

Om du mener tekniske formasjoner på kort timeframe trumfer langsiktige formasjoner, så tror jeg du må ta det TA kurset på nytt. For da har du ikke fulgt med.

2 Likes

Det er ikke det som står.

En trippel topp i toppen av en opptrend som har vart 4-6 mnd er trend reversal signal for DEN trenden.

Det betyr ikke at vi kommer til å sette en ny bunn f.eks. Det betyr det jeg skrev. Trendskifte til nedover.

En lengre trend kan ligge bak og holde i tøylene såklart.

Dette er helt feil. Det er ingen tekniske signaler som har en treffprosent på verken 70 eller 80 %. De beste traderne i verden har som regel en treffprosent på godt under 50 %. Flere så lavt som 30-40 %. Hvor har du dette fra?

2 Likes

Ja det fremkommer av måten jeg sier det på at dette er eksempler for å få frem poenget. Derav F.EKS.

Kunne vel formulert meg annerledes på poenget med 80, men det var også mer for å få frem poenget enn som en slags faktaopplysning (som jeg skjønner det kan leses som). Jeg vet hvor jeg kan søke opp treffprosenten på hvert signal. Men trippel topp er et bra signal. Og det er godt nok for meg.

Poenget er at trenden var opp. Det kom et teknisk signal som heter trippel topp. Det betyr stor sjangs for ned. Ned hadde det trolig gått uansett hva Japan hadde gjort med renta. Det lå i kortene.

Så kan selvsagt fundamentale ting skje ut av det blå.

Så hvor skal kursen teknisk nå i dine øyne?

Enten danne en høyere bunn eller lavere :man_shrugging:. Ville også sett på fib nivåer, om jeg trade denne. Men jeg venter på fundamentale grunner for å kjøpe her i dette selskapet. Så jeg følger den ikke så tett for mulige innganger akkurat nå.

Jeg kom ikke for å spå en bunn, men for å kommentere at en trippeltopp er formet og det er det vi ser spille ut nå. Japan er bare et påskudd. Kunne vært hva som helst. En tweet.

Så du kommer kun inn å backtrader teknisk analyse? Man kjører vel teknisk analyse for å spå fremtiden basert på historiske kursbevegelser. Det er mye mer interessant å høre litt mer konkret hva du tror teknisk framover enn det som har vært.

5 Likes

Jeg var kanskje litt sen med å nevne trippel toppen. Men jeg var første til å påpeke det :man_shrugging:

Ok, så du har ikke noen videre teknisk analyse? Hvor ser du den trippeltoppen forresten?

3 Likes

Ok, er vel heller lav sannsynlighet for at Morti skal klare å svare på dette, så tilbake til det fundamentale.

Triggere de neste 1-5 månedene:
Fagfellevurdert publisering
Melding om pilot kontrakt med UN
Resultater golf implementeringen
Mulig fase 3 kontrakt golf
Mulig ny kjøpskontrakt med Limoneira
Unknowns fra midtøsten (COP16 i desember)
Unknowns fra USA (vet de jobber med større selskaper om strategiske samarbeid)

Mulig Q2 ikke er en trigger i seg selv, men blir spennende å se hvor langt de er kommet.
Jeg tror ikke det har blitt så mange flere i fase 2, men håper på en del flere fase 1 implementeringer.

Snøballen har så absolutt begynt å rulle nå og dette vil bare balle på seg.

4 Likes

Står fast på det samme som jeg skrev tidligere i denne: Det lave volumet indikerer at store fisker ikke er så veldig interessert i å kjøpe over børs slik nyhetsflyten i aksjen er. Ville være veldig bullish om den skulle etablere seg på handel over 8, spesielt om det skjer på økt volum

Den ser foreløpig ut som den har klart seg gjennom børskorreksjonen uten å etablere seg under det 6,4 nivået jeg myser på.

1 Like

Det kan vel fort endre seg om triggerne for året går inn, etablere pilot med UN, fagfellevurdert artikkel og kontrakt innen golf segmentet vil jo gi selskapet en betydelig troverdighetog global synlighet mot kunder og investorer. Penger begynner da også å komme inn, ikke mye, men de er i gang og regner man på markedspotensiale og skaleringspotensialet da, så kan det jo fort skje ting. Ikke minst at selskapet treffer en innertier i tiden.

Av ren nysgjerrighet, i en aksje med så lav likviditet og lav fri flyt, kunne ikke bare noen av de på topp 10 listen da kjøpe noen 100 tusen aksjer, kjøre den over 8,- også er det ekstremt bull teknisk? Er jo egentlig en smal sak å få denne over 8,- med mye høyere volum enn det den trader på vanligvis.

Krevende øvelse å prøve seg på, plutselig ender man bare opp med å gi likviditet til alle som kjøpte på 4 og ønsker å selge på 8.