Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 3

Ingen som har kjøpt på 4,- og minimalt av folk som har kjøpt på 5,- kun nest største aksjonær, og han selger ikke. Så må bli noen på 6-7-8 da, men ikke veldig mange der heller tipper jeg da flyten er så lav, men ser poenget ditt.

Joa, 5+, ikke fire. Poenget står uansett.

Svært lite volum der aksjer faktisk har byttet hender på 5 og 6-tallet.

Ja, poenget mitt er at det er minimalt med aksjer som er plukket 5-6-7, det meste av volum er amerikanske kontoer som har trader med hverandre, så det er minimalt med gevinst om man selger på 8,-. Derfor har denne også historisk vært eksplosiv når det har kommet volum. Så er ikke så mye som skal til for å få den over 8,-. Samme gjelder nedover også.

Ser det snakkes om dette på Hegnar forum også, hvilken testing i Pakistan er det snakk om her? Noen som vet.

Det høres ikke helt trolig ut at man har flyttet en produksjonsenhet fra UAE eller Saudi-Arabia til Pakistan på dette stadiet. Husk at LNC er ferskvare som må produseres på stedet, ikke noe som bare kan “leveres” sånn uten videre.

Brukeren SouthInvest har postet et innlegg på finansavisen forum, som jeg tillater meg å videreformidle her, etter en tur innom oversetteren. Oversatt fra Shindi(?), så ble det slik:

#Sakar Alhamdulillah Today (26-07-2024) the first planting was done in the experimental field of SAU campus Umarkot in the presence of Pro Vice Chancellor Dr. John Muhammad Marri Sahib, Dr. Vishandas Sathar (Assistant Professor and). Project PIA), Mr. Zulfiqar Ali Marri and other academic staff to conduct a basic study on “Innovative Liquid Nano Clay (LNC) Technology: A New Window for Development of Sustainable Agriculture in Thar Arid Zone”. A project funded by Sindh Higher Education Commission through Sindh Research Support Program 2023-24.
# The Thar desert has a tropical desert climate and is considered one of the most underdeveloped, poor and remote regions of Pakistan.
The region is traditionally arid, water scarcity, extreme aquifers, extensive desertification, soil erosion, declining soil fertility, and reduction in rangeland area are major problems due to climate change. Among these problems, soil erosion and soil moisture retention are the most serious problems in this region. Therefore, soil conservation and soil erosion prevention and the use of conditioners as nano soil can be considered as a solution to improve soil productivity, maintain soil moisture and protect the environment.
# The current study, therefore, is designed to help smallholder farmers in the Thar arid region, by increasing their resilience to climate change and reducing hunger and poverty.
# In this regard, Liquid Nano Soil (LNC) is a new innovative desert control technology from DESERT CONTROL. It is a technique in which nano soil mineral particles can be mixed with water in such a way that the soil particles are completely dissolved. are distributed over the surface of each individual sand, forming a complete envelope around each grain. Various types of phyllosilicate clays (montmorillonite, bentonite, china clay etc.) are naturally abundant materials in Tharparkar region, relatively low cost and low environmental impact and mainly contain fine minerals, which are used for this study. will be selected. The basic study of LNC will be conducted in the first phase in laboratory, greenhouse and experimental farms at SAU sub-campus Umarkot to test the efficiency of different soil minerals, costs, crops and irrigation systems. In the second phase, the same technology will have to be adopted for different crops and irrigation methods in the farmers’ lands of the Thar dry region. Capacity building of farming communities, researchers, students and other stakeholders will also be organized at SEU sub-campus Umarkot.

3 Likes

Dette er superenkelt å fabrikere, ser brukeren har blitt forespurt link flere ganger og så lenge det ikke kommer en referanse, så er informasjonen totalt ubrukelig.

Det sagt, jeg vet de har fått flere forespørsler fra Pakistan, men tror vi skal fokusere på info vi har og som kan dokumenteres.

1 Like

Det ligger ute på Instagram profilen til dette universitetet

Ok, takker👍

Som et alternativ til en trippel-topp formasjon som enkelte ser følger jeg med på denne trekanten:

Som er en del av en mye større formasjon - hvor man kan argumentere for at man har hatt et brudd opp av denne formasjonen og en vellykket (foreløpig) backtest av bruddet.

Man ser av de horisontale volumbarene at det er gått mye volum i overkant av 8 kr.
Den nest største volumbaren starter på 14.40 :thinking:

3 Likes

Over 14,40 så kan vi snakke om trendskifte.

De 5 pilotene i fase 2 nå, har et inntektspotensiale på 315 mill ifølge ARC, net profit på 94,5 mill, med 30% margin (uttalt av selskapet) 40% margin er nevnt også. Kommer nok an på prosjekt til prosjekt. Det vil nok gå i større og større implementeringer, så det fulle potensiale kommer nok ikke med en gang. Men da har de sikret 4 av de 5 første pilotene de signerte q1 2023 til fase 2. målet var at de skulle få 50% av fase 1 over til fase 2.
De overgår guiding greit så langt. Turnaround fra midt østen fadesen.

Bare nevner det:)

8 Likes

Desert Control Pilots.pdf (27,6 KB)

Ser meget bra ut fundamentalt. Jeg tipper det er de som er markert grønt som er i fase 2, meget logisk og sannsynlig at det er disse, også tipper jeg de som er markert i rødt er borte. Markert i blått er under behandling. Så langt gruser de guiding, men det vil de ikke overkommunisere:)
Større fase 3 kontrakter kan fort komme Q424 Q125.
Før det kommer fagfellevurdert artikkel måned her tipper jeg, pilot kontrakt med UN tipper jeg kommer neste måned.
Skal man også tippe neste q rapport, 1-3 til i fase 2 og 5-10 i fase 1, begynner virkelig å balle på seg.
Man så det fundamentale forverre seg på kurs 40 og kursen begynte å falle, nå har det fundamentale snudd på kurs 6,- så om det fortsetter så skal kursen opp fremover:)

2 Likes

Den blir ikke automatiske bull teknisk fordi den er over 8kr. Feil måte å se det på etter min mening. Hva er det som styrer kursene? Større kjøpere. Om en eller to tradere kjører den til 8 betyr ingenting. Man ønsker at større institusjonelle tar posisjoner. De kjøper over lengre perioder for å fylle posisjoner. Se på Reach Subsea for eksempel. Caceis Bank begynte å kjøpe 17k aksjer 14/6. Nå har de 2,5mil aksjer etter å være registrert med 31 kjøp 8/8 (aksjen gikk drøye 50%). Få inn en eller flere av disse og kursen kommer til å ta av. Man må se på styrken bak kjøpene. 8kr betyr ingenting hvis ikke det er større langsiktige som kjøper, hvis ikke blir det rett ned igjen. Når aksjen faller 13 % på 300k omsatt på mandag, så forteller det at det ikke er noen «Caceis Bank», til å ta imot. Det er undervurdert og underkommunisert hvor viktig større aktører i ryggen og hvor villig de er til å ta imot. Når kommer institusjonelle kjøpere? De venter på salgsinntekter eller større kontrakter. Hvis da kursen går og volumet er godt over gjennomsnittet over flere dager kan du være sikker på at større aktører er på vei inn. Vent til å kjøpe eller å fylle på ytterligere til selskapet er garantert inntekter og at markedet bekrefter det fundamentale med økt kurs og volum, er mitt tips.

4 Likes

Hvis dette kommer ut blir det vanskelig å tjene ører og kronestykker med å utløse teknisk kjøpssignal på et brudd med 500 aksjer :laughing:

Godt innlegg og enig i mye, igjen så kan den kjøres høyt på tynn luft, men ingen backing så siger den ned igjen. Litt derfor jeg like illikvid også, prøve å spotte aksjene man som mlndfe kan ha en fordel kontra de større og treffe på de før bermen kommer inn, der har du massiv oppside, men risk naturlig nok. Man må hvertfall gjøre sitt beste for å minimere den risken, når man har den investeringsstrategien.

Er jo det dere nevner som var litt av mitt poeng, hadde det vært så enkelt, kunne jo bare de største tatt noen små poster hver, kjørt den over 8,- også har du teknisk signal. Vet jo om flere som kjører den strategien også, følger med på tekniske kanaler, kjører kursen over tekniske kjøpssignal for så å dumpe.

Uansett, ser meget bra ut fundamentalt, så blir spennende fremover:)

Så jeg tror ikke institusjonelle kommer til å dra denne over 8,-, jeg tror det er de som drar den over 14,- som alltid annet av illikvid som har droppet i historien så kommer institsjonelle først inn etter kursen har steget meget på forventninger før pengene er i kassen. Som f eks supply, som var det siste jeg var med på, da alle hatet soff og Sioff på 5 og 3 kroner. Er jo dette som er det lukrative med å treffe og være tidlig ut, men vanskelig å spå og mye kan endre seg underveis.

Hvor mye taper de på det da? Umulig å tjene på det over tid vel?

Det er det samme som å ha som strategi å kjøpe på falske signal :crazy_face:

Venner av deg? :wink:

Ja, tradere som aktivt søkte å utløse kjøpssignaler for å selge til bermen på at de nå var utløst. tjente greit på det.

1 Like

De utløser ikke kjøpssignal. Men falske kjøpssignal. Så merkelig om dette skulle virke over tid. Det er derfor proffer venter på confirmation og ser på volum før de vurderer noe som et kjøpssignal.

Ja, men når det pushes hardt nok mot retails og backes opp av teknisk analyse, så ringer det i Bjella å sauegjengen kommer. Skjønner at proffe aktører som deg ikke blir lurt