Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 3

Det er en enormt mye bedre risikojustert oppside ved å bare følge med på sidelinjen og si show me the money. Så er det bare å ta på joggeskoene hvis og når det løsner.

6 Likes

Du minker risiko ja enig, men er ikke enig at det er bedre og vente, kommer helt an på strategi det. Jævlig dumt å få fomo på kontrakt også når kursen har steget 50% på forventninger på kontrakt for eks, man kjøper 50% over der igjen på fomo, ja for såpass volatil er denne og og kursen faller 20% fra der du kjøpte og selger igjen i frykt. Timing er vanskelig oppgave, de fleste feiler. Mange av de største prosentvise oppgangene skjer tidlig i en oppadgående trend, blir fort at man sitter med lua i hånda også. Jeg ser klare tegn nå jeg, mer enn klare nok til å kjøpe, så er det ikke sikkert det klaffer men jeg vil ha de store prosentene og da vil jeg sitte om/når/hvis eksplosjonen kommer. Større risko ja, men dette er også min strategi, så får andre ha andre strategier.

2 Likes

Har vært mitt motto i denne helt siden nyskjerrigheten lå der å er 100% enig med deg, men det var noe i dagens rapport som pirret spekulanten i meg til å revurdere en tidligere inngang gjennom høsten mot nyåret tidligere enn antatt. Strekene dine minner om en fundamental bunn. Den har ligget leenge nå surret rundt disse nivåer. Ikke at jeg tror på noen kurseksplosjon gjennom 25’ (26’ også for den grunn) men kronestykker er kronestykker. Med litt fomo som nevnt her å videre gode tilbakemeldinger fra selskapet om at fluene i kassen har så smått begynt å forsvinne kan denne godt legge på seg noen kroner i 25’ å de kunne jeg godt tenke meg å ta del i.

Sell on news?

Du vet markedet priser slike aksjer som himmel eller helvete ja? Så får man se om man kommer seg ut av helvete eller om vi skal langt under avgrunnen under helvete. Fundamentale taler i mot.

Den har ligget og tradet veldig flatt i et lite års tid, falt under dagens nivå en gang, men kom ganske fort tilbake opp i rangen den er nå.

Så alle små kroner opp og ned på dette nivået her bare støy, det er ikke så mye handel som skjer. Min holdning til dette er jo som alltid at det ofte tyder på at storfisker enten ikke er overbevist, eller de sitter og venter på sjanse til å få kjøpe til fastpris i en transaksjon enn å skyve kursen opp med å handle en illikvid aksje i markedet

Er midt inne i et triangel og koser seg nå

4 Likes

Kommer også an på innsikten i selskapet. Kjøper ikke tungt i etterkant av en enslig golfkontrakt. Må for egen del være klare tegn på at man ser slutten på kvartalsmessige inntekter i størrelsesorden 500k.

2 Likes

Helt enig, handler mye om innsikten også, jeg hadde aldri handlet uten å være sikker på at det hadde snudd, med store kontrakter og lignende, om jeg ikke kjente selskapet ekstremt godt og kunne agert raskt begge veier. Derfor føler jeg meg også trygg på at det rette er å handle nå. Men begge sider kan ta feil, jeg har prøvd å kjenne selskaper godt for å minimere risikoen på den måten, andre vil vente på slutten av kvartalsvise inntekter størrelsesorden 500k og handle på en helt annen kurs, men mye mindre risiko.

Det kommer jo an på strategi, hadde jeg hatt den strategien hadde jeg heller ikke vært investert i desert, men etablerte selskaper med gode inntekter og ventet på om eventuell desert kom i den kategorien. Jeg er ikke i nærhete av å ha den strategien. Og min strategi har servert meg godt, noe helt sikkert din strategi har også til deg. Flere veier til rom, min litt mer risko og høyere oppside:)

3 Likes

Tenk at de jobber med statene i Midtøsten for å lage et rammeverk for å implementere LNC og at det skal bli den foretrukne løsningen, nærmest et krav for å spare på vannet. Det er ganske sinnsyke greier.

1 Like

Highlights fra rapporten:

Midtøsten:
Midtøsten, samarbeider med staten om et rammeverks om som skal gjøre LNC til den foretrukne løsningen som krav til å bevare vann.
Dette for å legge til rette for en bredere adopsjon av LNC som samsvarer med desert sin strategi om å bli den ledende løsningene for vannsparing.

Det er planlagt et showcase pilotprosjekt med en ledende aktør innen matindustrien i andre halvdel av 2024

Engasjementer med store byutviklingsprosjekter og bevaringsinitiativer går fremover, med flere bemerkelsesverdige pilotprosjekter planlagt for de kommende kvartalene.

De første pilotprosjektene og implementeringene er i gang med offentlige myndigheter og store kommersielle virksomheter.

Strategic pieces coming together in the Middle East.

USA:
Utviklingen av prototypen for neste generasjon Liquid Natural Clay (LNC) produksjonssystem økte produksjonskapasiteten seks ganger sammenlignet med andre kvartal 2023.

Det amerikanske markedet har raskt ekspandert, med prosjektporteføljen som har vokst fra 29 til 38 prosjekter. Felttesting av den nye LNC-produksjonsprototypen førte til en rekordøkning i installasjoner, med 15 prosjekter gjennomført siden forrige rapport og ni i andre kvartal.

I tillegg har flere prosjekter gått direkte til utvidede fase 2-piloter, uten å gjennomføre innledende småskalaforsøk, noe som viser økende tillit i markedet.

Golf, de tidlige observasjonene er oppmuntrende, med økt jordfuktighetsbevaring og lavere salinitet, noe som baner vei for storskalakontrakter mot slutten av året for implementeringer i 2025 og fremover

3 Likes

Daddelpiloten er èn (fra franscript):

3 Likes

Dette går mye raskere enn forventet og de knuser forventingene, de skulle ha 5 piloter i kvartalet, de har nå 18 piloter på de 2 siste kvartalene, de har allerede 5 i fase 2 og kun 2 stk som ikke har gått videre. De får allerede kunder som skipper fase 1 og går direkte til fase 2. og de kan allerede nå identifisere og gå aktivt mot kunder der de har størst effekt og suksess.

2 Likes

Noen som har de to analysene fra analytiker-husene som dekker Dsrt?

Jeg hadde den ene, men finner den ikke igjen, delte den med Hayen, så han har den kanskje. Jeg tok noen skjermbilder av noen foiler da.

Jeg har Arctic sin

Tydelige signaler om at noe er i gjære:

4 Likes

Synd de ikke melder navn på MOUer og piloter med de større aktørene i Midtøsten. Slike meldinger som kan gi skikkelig fomo, og forventningsprising alla NEL og Kahoot f eks, for dette tror jeg er navn det klinger skikkelig av.

De må nok vise frem meldinger med noen skikkelige beløp i før man kan dra paralleller of snakke om noe FOMO

Ja, det kan være. Men desert har det samme grunnlaget om ikke bedre enn nel og Kahoot til å få skikkelig FOMO, om og når det kommer vet man jo aldri. Men det underliggende, tørken vi har i dag, desertifiseringen vi har i dag, vann mangelen vi har i dag, så ligger alt til rette for at det kan bli skikkelig FOMO i desert. Man må bare få en trend i disse områdene først, akkurat nå er det kun på statlig nivå man er opptatt av dette og vet man må gjøre noe med dette, men tror det kommer til retails etterhvert også. Men når, aner ikke.

Siden du synes jeg snakket litt stygt om Capsol, så kan jeg si at det tror jeg kommer der også, når retails innser at for at verden skal gå videre og på statlig nivå så skal miljømålene nåes og miljø reddes okke som hva bermen mener så er man helt helt avhengig av karbonfangst og mye karbonfangst. Så når retail innser dette, så tror jeg også fomo kan komme på den akkurat nå eneste ccus aktøren notert på Oslo børs.

Men du vet jo guidingen til selskapet nå? Er gjentatt nesten hele år nå. Du vet når vi kan forvente større kontrakter etc? De har truffet bedre enn guiding så langt i år, så du kan ikke forvente større kontrakter før selskapet selv har guidet større kontrakter.

Ser Stordalen gjorde et genialt trekk når han solgte desert og kjøpte ASA også, ikke at han trenger pengene.