Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 3

Du sier rett ut at du syns det er mer oppsiktsvekkende at jeg syns det er oppsiktsvekkende at aksjen er så illikvid og at det tyder på lav interesse.

Derav, jeg syns ikke du er ærlig.

Fomo er ikke aktuelt. Drømmerier…

Nei det er ikke FOMO, ikke i nærheten, er jo det jeg sier og er jo det jeg liker og er jo derfor jeg kjøper. FOMO var det på kurs 40,-

Romjula blir kanskje Desert sin tid. Faller den veldig mye før jul kan det hende at de blir nevnt som en potensiell nyttårsrakett. Utenom det vil jeg se om emisjonen blir en Atlantic sapphire type eller noe bedre

Ja, vi får se da, den som hadde visst, å spå er vanskelige, hvertfall for de uopplyste:)

Ikke la deg deg trolle med @jobbis
Vi vet alle greia. Det blir bare titallsvis med unødvendig støy poster på tråden. Ta deg en break. Du gjør en god jobb for tråden :+1:

11 Likes

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

1 Like

Det er helt klart holdepunkter for å mene at kursen er riktig slik ståa er i selskapet. De som er investert vil selvfølgelig mene at kursen er helt på jordet. Stort sett så ender jakten etter raketter på børs med katastrofe, men det finnes selvfølgelig unntak. Når man først er hektet så går det ikke an å skilles med aksjen og man må da nesten bare bli med å se hvordan det går.

Klart den er riktig, spørsmålet er hva som er riktig de neste 5 månedene. eller neste året. Veldig lett å si at den er riktig nå, vanskligere å spå hva som er riktig fram i tid.

Helt tullerusk å generalisere på den måten. Flust som evner å skilles med aksjen. Må differensiere mellom hva som gjelder deg eksplisitt og alle andre - hvor variasjonen vil være like stor som antall enkeltindivider.

2 Likes

Tror mange sitter men den følelsen i disse growth aksjene. «Men tenk hvis de lykkes da, jeg kan ikke gå glipp av det»
Vet om mange som fyker inn og ut hele tiden pga dette
Det er menneskelig det også. Vet at du ikke lider av dette syndromet @Aaleby må være behagelig

Jeg sliter fremdeles med å se poenget i å tømme egen magefølelse og psyke på denne tråden.

Sitter aldri aldri i en aksje basert på tenk om de lykkes, så akkurat der har du rett. Og det gjelder nok de aller fleste andre, foruten noen lykkejegere som er sin egen verste fiende. At man kan tenkes å bli et offer for egen stahet er noe annet.

Oppfatter ikke investeringen til de langsiktige i DC som på jakt etter en rakett. Heller en aksje som kunne gitt fundamentale gode kvartalsrapporter med godt volum salg å kontinuerlig cash flow til selskapet. Hadde DC truffet spikeren (tiden vil vise) kunne man også sett på utbytte. Så en quick fix bingo tror jeg du bommer grovt med.

Mente vel mer en aksje som skal gå mangegangern neste årene. Rakett ble feil bruk av ord
Min erfaring hittil her er at satsningene her ender med at pengene går tapt
Det er helt avhengighetsskapende og en veldig dyr hobby. Men har man råd til å tape så…
Kjenner flere som omtrent har tapt alt de har av tilgjengelige midler ved å kaste seg på de hotteste diskusjonsobjektene her siste årene

Ja, dumt å kjøpe FOMO.

Kan det bli mer nitrist. 6.50. Q2 sendte aksjen ned. Mye prat, det er de gode på, men det er ikke nok for markedet.

Hva er egentlig hensikten med slike stadige kommentarer?

6 Likes

Bare noen få tusen aksjer ned til 5 tallet. Poenget er at dette sier veldig mye om hvor lite FOMO effekt det blir basert på det som kom frem på Q2. Det går heller helt motsatt vei.
Redd dette ender med lite. Det brukes store ord som signifikant osv stadig vekk. Sånt får meg til å lure, særlig etter det som kom sist etter samme hausing på forhånd.

Mye prat?? Har du lest Q rapporten? Det er mye mer enn «prat» som har skjedd siden siste rapport. Orker ikke gjenta det her (gode oppsummeringer fra Jobbis for de som ikke orker å lese rapporten). At «markedet» senker kursen betyr lite på sikt…

1 Like

Markedet har fått med seg Q2 rapporten og det hjelper ingenting. Mange her er selvfølgelig like gira som CEO, det sier seg selv.
De må bevise at de kan få til noe stort og det bør renne inn etter en
Jeg må si jeg tviler