Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 3

Fordi de hittil ikke har fått til noe som helst å snakke om.
Jeg tror ikke kunder er villig til å betale store nok summer for LNC

Hva har de guidet da? Vil du ha store kontrakter før selskapet selv guider dette?
Hvorfor tror du ikke kunder er villig til det? For dårlige resultater? for dyrt?

Så hvis de leverer langt over forventet og guidingen er så bra, hvorfor er kursen 6 da? Og hvorfor kappes ikke investorer om å komme seg inn?

For dyrt. Alternativet å fortsette som før vil for ofte bli valgt. Evt bare små avtaler.
Det med verdens matvareprogram er spennende, men helt i det blå og vil ta lang tid sikkert

OKS virket veldig satt ut da han ble spurt om emi planer og når de vil komme til å tjene penger

Det kan det være så mange grunner til Bingo, makro, renter, likviditet, usikkerhet om de får store kontrakter, det vet du jo alt om, ting tar tid, for stor risiko, markedet er dynamisk, så derfor bør man ikke se på kurs når man skal investere, man bør se på mcap når man går inn vurdere om man synes det er en attraktiv inngang etter å ha lest seg grundig opp, for så å følge selskpaet tett, ikke kurs.
Men man kan jo seff ha mange strategier, trade kortsiktig, teknisk, svingtrade, trade på news, etc etc. Først finn ut hvilken strategi og hvilken type investor du er, legge deg en plan og følg planen. Plan the trade and trade the plan.

Hva vil du med desert?

Dette er følelser siste døgnet bingo.
Hvordan vil det bli her hvis alle deler sine følelser og tro som du gjør?
Og føler eller tror du det er veldig interessant for alle å delta på et dypdykk i dine magefølelser?

7 Likes

Aksjer handler mye om følelser og tror da
Nok en gang er du ute og skal fortelle hva som skal gjelde her @Hayen

Et annet godt eksempel på mobbing. Og dette er faktisk mens du taper penger selv og anbefaler andre å tape like mye som deg.

Blir du stolt når du leser deg selv her?

3 Likes

Ok, men igjen da så har du Limoneira som regnet ROI og det

Ok, men igjen da så har du Limoneira som klarte å regne ROI og satset videre, som den eneste klienten som er ferdig med fase 2. De har 6 stk i fase 2 nå, som vi ikke har fått svaret på. Og dette var før som du ser på salgskostnader posten min at salgskostnadene har rast, så produktet er ikke i nærheten av like dyrt som da Limoneira kjøpte det. Også hva tror du om prisen på vann framover, det blir mindre og mindre vann, jeg tror vann blir en dyrebar ressurs, noe som vil gjøre LNC enda billigere. Men tror du det for dyrt og ingen vil kjøpe det, så er det helt fair det.

1 Like

har jeg tapt penger?
Jeg tror det er kjøp ja, anbefaler ingen, alle for ta ansvar for sitt eget valg. Så får du helt fritt mene det er salg eller vent.

Du mener den Limoneira kontrakten er noe å skryte av?? Det er den de lever av på some fortsatt. Det er ganske pinlig.

Igjen - og denne kan du godt svare på:

Det er jo helt fair å komme med tanker og tro av og til, men i det volumet du kommer med?

2 Likes

Veldig mye av det som deles i denne tråden er følelser og tro. Hvis det er i favør av selskapet er det greit, hvis det er noen som er skeptiske eller påpeker risiko slås det ofte ned på. Denne tendensen er helt åpenbar om man har fulgt denne tråden litt.

3 Likes

Nei den er ikke noe å skryte av i størrelse, har jeg aldri sagt, men det er noe skryte av at den første kunden de prøvde seg på i USA, satser videre på produktet.

Men hva er din strategi i forhold til desert control-?

Helt klart. Og litt vanskelig å forstå hva disse kongefølelsene er tuftet på. Kursen er totalt gruset, rett og slett en fiasko av en investering.

1 Like

Bare svar meg på dette Bingo, hva er din strategi i forhold til din investering i desert control?

1 Like

Det har “SavePig” forklaret ganske tydeligt !!!

Bingo321 – virker som om du ikke følger med :thinking:

Nogle INSIDER virker til at have lang snor :flushed:

Dansken

2 Likes

Det er akkurat det jeg snakker om. De tar ikke det de forteller om som god fisk og er faktisk såpass tvilende til om de klarer å lande faktiske avtaler at de er villig til å vente for å se bevis. Det sier en del. Særlig når dere mener guidingen er så sterk. Og at man må være tidenes kronidiot hvis man eier en golfbane med så så og så store utgifter til vann hvis man ikke kjøper LNC med begge henda

Det er jo helt fair sak det at noen ikke tror det kommer kontrakter og vil vente på proof of the pudding. Det kan jo du også gjøre det, om du er usikker?

Hva føler du deg mest komfertabel med risikomessig?
Vente på kontrakter før du investerer?
Eller satse på at det kommer kontrakter og investere før de kommer?

Hva jeg gjør og ikke gjør kan ikke være så interessant. Jeg sitter på noen aksjer i tilfelle det går bra.
Det er mye mer interessant at selskaper som ikke gjør annet enn å spore opp underprisede aksjer holder seg unna. Selv om Q2 var så fantastisk

Den er jo ikke underpriset nå, håpet er at de beviser store kontrakter så prisen følger deretter, om det kommer forventinger mot kontrakter eller usikkerhet om de får signet kontrakter eller ikke, vet man jo ikke. Så da bør man satse mot hva man tror på.