Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 3

Underpriset i forhold til potensiale mener du jo åpenbart. Og det er bare det de ser etter.
Foreløpig virker hele greia ganske komisk. Masse store ord

La oss si kjøper og selger bestemmer pris til en hver tid da, det man får solgt for eller kjøpt for er jo “rett pris”, så er det ofte sånn i illikvid at rett pris kan svinge mye og jeg tror den er underpriset i forhold til det som kommer ja, så får vi se om det som kommer kommer da.

Ting jeg aldri vil forstå: investere i noe man IKKE tror på og/eller å beholde aksjer i noe man har MISTET tro på. Om man driver med dét, så er det allerede på HØY tid å ta en pause.

Følger selskapet så vidt fra siden, og er det finnes ikke noe mer utmattende enn å lese endeløse innlegg med følerier fordi kursutviklingen er slik eller slik. Det er evig repeat uten nytt meningsinnhold.

14 Likes

Det er mye verre og bidra til et ekokammer og til slutt tape alt
Samle seg rundt biotekaksjer som i utgangspunktet egentlig er ikke investerbare pga den enorme risikoen
Gjøre det til noe folkelig nærmest. Tro man forstår seg på det
Det har vi jo sett i diverse aksjer her siste årene

Du har misforstått det å ikke bidra til et ekkkokammer, Aaleby får til dette, se hva han skriver, objektivt, ikke følelsebasert, og fundamentert. Det skal jo gå begge veier, så du får slå ned på om noen blir ekstatiske og kommer med haussete følelser etter hvert i denne akjsen også.

4 Likes

Din stream-of-consciousness i denne tråden reduserer ikke ekkokammeret. Det oppleves for min del som ren støy og utløser enda mer støy fra dem som dels er nødt til å adressere alle innleggene, gitt at de faktisk har en begrunnet positiv investeringsbeslutning til grunn for sin aksjer. Topp å være- og dele skepsis, men kanskje begrense til til et par innlegg om dagen.

9 Likes

Det har nok verdt klart dyrest å høre på de mest selvsikre her inne på TI…
Kaste bort masse tid på å tape ekstremt mye penger pga ren avhengighet.

Hvem da, skyter du med hagle nå?

Er det ren omsorg for dem som eventuelt ikke kan tenke selv da, som driver deg?

2 Likes

Jeg har sett hvor ille det har gått med aksje etter aksje her. Vet om folk som har tapt alle sparepengene sine fordi de gikk inn i disse ekokammerene. Man blir helt paralysert og klarer ikke se objektiv på det etterhvert.

3 Likes

Jeg er selv en av dem. Men jeg klandrer ikke andre enn meg selv.

2 Likes

Da kan man kanskje lære av det. Er jo en del nye her som ikke trenger å gå i samme fella

Folkens. Vær så snill! Denne tråden ødelegges av alles behov for å svare ut Bingo sine innlegg, som det er vanvittige mengder av. Selv om jeg har blokkert brukeren, må jeg fortsatt forholde meg til at dere andre (som jeg gjerne leser innleggene til), svarer ut maset hans om det samme. Dag inn og dag ut. Hvis alle heller overser innleggene hans, får vi en ryddig og fin tråd som ikke handler om en persons angst i aksjemarkedet.

18 Likes

Jeg har lært at all verdens kunnskap og innsikt ikke kan eliminere risiko. Jeg setter likevel pris på alle innlegg her som er basert på nettopp kunnskap og innsikt.

5 Likes

1 Like

Hvis det er så ille her og du taper mer enn det smaker, så kanskje det er bedre å kutte ut forumet og heller bare investere på egenhånd.
Følger med på Desert Control. Syns det virker spennende, men ikke investert. Nysgjerrig på om det blir noe stort ut av dette. Det som er kjedelig er når det er så mye uleste meldinger, tenker at det har skjedd noe nytt og spennende. Så er det bare de vanlige deltakerne som har følerier rundt aksjekurs og lite annet. De samme går igjen i flere aksjer og tilfører lite rundt det som skjer i selve selskapene.

9 Likes

For min del kjenner jeg på mangelfull tillit til selskapet også etter all hausingen tidligere i bla i uae og i forkant av Limoneira. Derfor sliter jeg litt med å tro på alle ordene de kommer med. Da kan det bli vond fallhøyde. De er veldig glad i å si at det er signifikante ting på gang feks. Synes det er noe som skurrer. Tipper det blir helt stille lenge fortsatt og at vi er på 3-4 kr på senhøsten.

Da må du ta den logiske konsekvensen og selge…då slipper vi mer syting

8 Likes

Hehe, borte noen timer og tråden har over 60 uleste innlegg, så skummer jeg gjennom innleggene og det er bare pjatt! Tar en Bingo og føyer til dette innlegget i rekken av meningsløse innlegg.

Værsegod :joy:

1 Like

Alle kommentarene om Bingo og hvor fort han må selge er heller ikke gode bidrag. Ikke dette innlegget heller så jeg kommenterer ikke mer nå.