Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 3

Jeg har, med bakgrunn i Q2, forsøkt å strukture opp kjente/potensielle triggere/viktige hendelser de nærmeste ca 2-3 kvartalene.

Noen av de er guidet og noen av de antatt. Info/guidet fra selskapet er markert med ‘S’ i siste kolonne, så da er bare å sette kryss siden av den linjen hvis selskapet innfrir. ‘A’ er basert i kvalifisert synsing fra undertegnede.

Noe som er feil,mangler eller som vil diskuteres? fyr løs:

25 Likes

Bra jobba, men synes det virker ganske tynt/lenge til evt deals og ikke rart kursen er der den er. Mye fluffy. De golf dealene kan jeg aldri tenke meg blir spesielt store, men viktige ref prosjekter. Mulig man må være ekstremt mye mer tålmodig bare…men de må levere kontrakter som forespeilet i år hvis ikke tror jeg de fleste slutter å tro på selskapet

1 Like

Man trenger nok noe som skaper overskrifter for å få kursen til å gå. :slight_smile: Selv om jeg oppfatter Q2 som veldig positiv da, men alle følger nok ikke aksjen like tett.

2 Likes

Tre avtaler/kontrakter er guidet mot slutten av året.
To golf USA
En I Midtøsten

Er 4,5 mnd lenge?

Du trenger ikke tenke så mye.
Kostnadsanslagene for å behandle et golfanlegg er kjent (forutsetter at man har fulgt med og satt tall opp mot hverandre). Det er ikke mikrobeløp, og alt tyder på at marginen er hyggelig.

Heldigvis får vi svarene etterhvert
Hvis guidingen stemmer
Alt er relativt, men 4,5 mnd er ikke evig langt, får se om markedet sender aksjen avgårde i forkant, jeg tviler litt på det
Og hvis de kommer inn tror jeg avtalene kommer til å skuffe verdimessig. Akkurat det samme sa jeg før Limoneira og det stemte så det holdt
Og ja jeg synes det er tynt at det vi venter på i år etter så lang tid er kanskje to golfbaner i USA og noe lisenspenger i midt østen
De første par årene jeg fulgte aksjen var sosiale medier tapetsert av bilder av edens hager med diverse frukt og annet spiselig som kom opp som bare det med bruk av LNC, hvor ble det av de casene? Det var jo nærmest daglige oppdateringer med OKS i felten

1 Like

Vet du hva Bingo? Det er gjennomsyret arroganse, tjenesteforsømmelse og intellektuell latskap når du kan forbli investert i et selskap som har et så rigid utviklingsløp (pilotprosjekter over 3 faser) og likevel kritisere DC for sendrektighet når guidingen har vært konsistent over lang lang tid. Kom selv til den erkjennelsen i fjor sommer, at triggertørken ville strekke seg inn mot 2025 og agerte deretter. Verre er det virkelig ikke.

Det har ikke eksistert en eneste åpning for raskere progresjon. Utopi fra A-Å. En medisin må gjennom fase 1, 2 og 3. Slik er det i stor grad også her og da bør det være åpenbart for alle og enhver at det kreves gjennomført fase 2 før prosjekt x nærmer seg kommersielt potent. Hvor mange fase-2 prosjekter hadde DC i boks ved inngang til 2024?

6 Likes

Der fikk jeg passet mitt påskrevet. Mulig du har helt rett, @Aaleby Tiden vil vise

2 Likes

Bildene var i stor grad av piloter i Dubai.
Og hvis du har fulgt med, så vet du at det er gjennomført 20+ piloter i UAE.

Hvorfor slenge ut masse på dette forumet basert på syltynt grunnlag?
Hvorfor ikke bruke tid på å lese rapporter, få med deg kvartalspresentasjoner, sette informasjon i system osv.

Så du mener det har skjedd ingenting annet i år?
Er det mulig?!
Selskapet har hatt massiv fremdrift i piloter, viktig R&D, fått igang MDC og sdc osv. Listen er lang!

Jeg snakker om hvilke kontraktsmeldinger vi venter på, vet de har massevis av testing på gang

@Hayen hvorfor har det ikke kommet noe dealer ut av alle de pilotene i Dubai tenker du?

Og det å lande avtaler må jo være en selvfølge fremover. Det gjelder jo alle som lever av å selge et produkt. Men når skal de gå med overskudd ? OKS fikk jo spørsmål om dette på QA og svarte veldig nølende og vagt. Samme som når han fikk spørsmål om kapitalbehov.

2 Likes

De hadde ikke salgsgodkjennelse før q3 2023, det var dyrt, de hadde ikke skaleringseffeltkvitet. Dette har de nå, og salgene har kommet i gang.

Dette vet du jo Bingor, er jo defor du kan handle på 6 kroner nå og ikke 40,- kan sikkert blande litt rente og makro i mixen også.

Regulatoriske hindre, en helt annen kultur både hva gjelder prosess og bedrift, tillitsproblematikk og at ‘det haster ikke’.

Men nå vet vi at tankskipet er på vei opp i fart.

Redigert :
Og ja, som jobbis skriver, behandle store areal effektivt har ikke vært på plass. Nå er situasjonen, etter erfaringsutveksling med teamet i USA, en annen

2026 er målet.

Denne var key for Midtøsten bingo.
Pluss at lokale tok over.
Pluss at de har fått opp effektiviteten og implementeringen 30 gangern.

https://newsweb.oslobors.no/message/595246

Har du lest noe som helst om selskapet, eller troller du?

1 Like

Hvor tror dere kursen er 1 januar 2025?

  • 1-3kr
  • 4-5kr
  • 5-6kr
  • 7-9kr
  • 10-15kr
  • The sky is the limit - Bahamas here i come
  • Konkurs eller noe annet faenskap

0 stemmegivere

Må korrigere denne. De signaliserer ‘contracts’ mot slutten av året i Midtøsten, så minst to og med det totalt 4 avtaler innen årets utgang (2 golf USA + 2 Midtøsten)

"“As we look ahead, we anticipate significant growth in momentum, supported by our partnerships and the solid foundation of scientific and government backing we’ve built over years. This progress positions a transition from pilot-type deployments to more strategic contracts for broarder adoption towards the end of the year.”

…også er vi avhengig av at partnere i Midtøsten faktisk melder avtalene for at vi skal høre noe før de materialiserer seg i regnskapet.

5 Likes

De driver i YAE, Saudi Arabia, USA, mulig pilot med UN i Irak. Er det stor sjanse for at disse blir involvert da? Kan skje mer fokus på matsikkerhet m, tror ikke det har noe å si for dsrt, med mindre et av de landene blir angrepet da.

AIM2Flourish | From vision to reality: Desert control’s LNC and the…

2 Likes

Forventer at Costas Felder har solgt inn LNC til Will Smith nå og vi får han snart på aksjonærlisten :stuck_out_tongue:

1 Like

FOMOen er til å ta og føle på

1 Like

Er jo seff ikke noe FOMO nå, det ser jo alle:)
Vi får se om det blir, om det kommer pilotkontrakt med UN.
Strategisk kontrakt i midtøsten med bredere implementering av LNC.
Fagfellevurdert forskningsartikkel og golfkontrakter.

Det som er interessant nå, er om de holder denne guidingen og om disse triggerne kan skape litt FOMO.

2 Likes

Det er vel ingen som har hevdet at det eksisterer noen FOMO.

Hva var forresten formålet med innlegget innlegget ditt her?

2 Likes