Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 3

Kjøper er meg😊

1 Like

Om man har kjøpt aksjen, for man har troa på selskapet, for så å sitte å vente i et par år med sideveis kurs, for så å selge måneder før 3-4 kurs og selskapsdrivende meldinger kommer, gir jo ikke mening. Kan skjønne om man selger for at man ikke tror på guidingen, men da hadde man vel solgt lenge før? Så de salgene som kommer nå er usikkerhet på fallende kurs og/eller kortsiktig trading, imo. Skal man vurdere selskapet og sin investering, så holder man jo seff 3-4 måneder når man får svar på det man har ventet på. IMO

3 Likes

Tror ikke de kommer til å lande avtalene med golfbanene. Når alt kommer til alt så tror jeg de kommer til å velge og fortsette som før. Tipper kursen faller ned til nye bunnivåer fremover og at det også vil bli veldig vanskelig å hente penger.

Ja, det er helt fair å tro det. Jeg tror med vannmangelen som er nå så har de ikke noe valg og jeg tror også det er veldig lønnsomt med kostnadsreduksjonen desert har hatt de siste månedene nå, (merk uten at det påvirker profit), at de gikk til fase 2, at resultatene i forhold til næringen i jorden til golfbaner kombinert med vannsparing på oppimot 50% gjør det til en no brainer.

Historic drought puts pressure on California golf courses to cut water usage (desertsun.com)

"Mike Whan, executive director of the United States Golf Association, said earlier this year he’d like to see a 45-percent reduction in golf course water usage in the next 15 years. Other USGA officials are now trying to figure out how to meet such an aggressive goal.

Jeg tror også vi får meldt en UN pilotkontrakt i løpet av en måned, da de vil prøve å låse designet med målsetting om beplanting for Høst/vinter sesongen som starter i Oktober. Skal de klare det må designet og pilot signere i løpet av neste måned.

Hvorfor?
Hvorfor tror du det?

Antar du klarer å begrunne disse tankene

Jeg tror når alt kommer til alt så vil de ikke forplikte seg og bruke såpass mye penger på LNC. Jeg tror de bare fortsetter som før.

Hvorfor tror du det?
Når de sparer penger på å bruke lnc, får et bedre sluttprodukt (bedre gress), og vil være i forkant av evt krav fra myndighetene om å spare vann

Det skal også sies at sentrale aktører i bransjen peker på mål om 45% vannbesparing

Så med den argumentasjonen, ca hvor mange golfbaner er det som kommer til å trygle og be om LNC? 200? 400? Tror deres no brainer tankegang er helt på jordet dessverre

Og likevel forblir du investert… helt f*ckings utrolig :exploding_head:

Reneste vanvidd

3 Likes

Er lite hensiktsmessig å hoppe fra et ytterpunkt til et annet.

2 golfbaner i steg 3 denne høsten og majoriteten av de 10 som pt er I steg 1, vil være en god start.

Jeg sliter fremdeles med å se at dine følelser for fremtiden er viktig for denne tråden.

Vokterne av forumet holder på i kjent stil. Vil anbefale deg og ikke være så opptatt av jeg gjør. Vi kjenner jo ikke hverandre uansett. Jeg er her for å diskutere selskapet og sannsynlighet/spekulering på om de får det til eller ikke.
Ca 2300 aksjer ned til 5.88 nå og etter det er det ikke en eneste kjøper igjen.

1 Like

Påpeker misforholdet mellom ord og handlinger. Hadde ikke vært levelig her inne om flere hadde brukt forumet som en ventil for indre kaos og oppbygd frustrasjon, slik du gjør. Grunnet investeringer i alt for mange høyrisiko-selskaper på syltynt grunnlag. På mange måter en egotripp som har null nytteverdi for andre enn deg selv.

7 Likes

Men nå har du hvert fall tatt et standpunkt, du tror ikke de får golfkontrakter, regner med du har solgt, og det er helt riktig av deg å gjøre når du nå har mistet troen.

4 Likes

Her får du svaret på potensiale.
Kan vel tenkes at om en golfbane ser verdi i det, så ser andre det også?

Men seff, tror man ikke at man får golfkontrakter, så kan man jo vente å se om de får det eller ikke.

Dette guider de:
Promising early results set the stage for larger golf-course contracts, towards the end of the year for 2025 deployments.

Før var det estimert 5-10 mill per golf kontrakt med 30-40% margin, så net profit 1,5 - 4 mill.

Tipper med effektiviteten de har nå at kontraktene ligger på 2,5-5 mill, de har sagt at profitten ikke skal endres, kun salgskostnader.
Så la oss ta det laveste estimatet da, så får de inn 1,5 mill per golfbane, de har 12 golfbaner i backloggen nå, og i videoen over ser du potensiale.

1 Like

Det at to ansatte i selskapet står og snakker med hverandre om muligheter betyr ikke all verden.
Altså absolutt alle start ups mener selv de sitter på et hav av muligheter. Det er når det virkelig skal leveres det ofte blir svært tøft. Rent generelt har norske start ups på euronext klart å lokke til seg investorer, men dessverre ender det ikke bra. Det hadde vært mye lurere å kjøpe seg inn i start ups i USA, da er sjansen for å lykkes større. Men det er de norske som føles tilgjengelige her og det er ikke måte på hvor bra det skal bli…men til slutt er alle penga tapt…stort sett, det finnes unntak, men det er sjeldent. Kanskje Desert Control er blant de :grinning:

men herregud da mann, du spør jo eksplisitt på mulighetspotensiale her, og spør om 200? 400?, jeg gir deg bare svaret på det du spør om.

Ja du synes det er ekstremt med fomo her nå? på 40,- ja, på 6,- nei.
Klart, start ups/scale ups er høyrisiko. Bra Desert holder på i USA da “the land of opportunity” :slight_smile:

Hvorfor det? De overselger jo lenge før de engang er halvferdig med R&D… Har inntrykk av at det er mer scam i USA, må jo være vanskeligere å plukke i den jungelen av selskaper der borte… og ofte veldig høyt priset… men for all del, om du kommer deg ut før luftslottene begynner å lekke så…

2 Likes

Det han sier da er at det er flere tusen golfbaner som treffer desert control sin target.

Så markedspotensiale bare i golf er jo på flere milliarder net profit. Og da snakker jeg ikke om hvor mange golfbaner de har i pilotprogrammet sitt nå, men størrelsen på markedet, som det er det du spør om. Så har du jo desertifisering, andre landskap som parker, etc, landbruk, støvkontroll. Så jeg tror ikke man kan betvile markedspotensiale. Da må man heller betvile markedspenetrasjonen, om de får kontrakter, hvor lang tid det tar, etc.

3 Likes

Det er vel ofte det å lande de første som er den tyngste jobben. Det er jo ikke så lenge siden de begynte å snakke om golf, og de er allerede oppe i 12 piloter… Vokser dette eksponensielt så kan det bli riktig så bra!

4 Likes