Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 3

Skulle ikke tro det, men det er ikke lenge siden de begynte å satse i USA, etter den vellykkede fase 1 piloten med Limoneira så signerte de de 5 første pilotene i USA i Q1 2023. Det har gått i et forrykende tempo i USA.

Five Rivers Cattle Feeding in Wellton Mohawk, Arizona, Lemonica Citrus in Calipatria, California, and Fortuna De Oro golf course in Yuma, Arizona. March is off to a strong start with similar agreements secured with Griffin Ranches in Somerton, Arizona, and Coyote Wash golf course in Wellton, Arizona.

Så blant de 5 første var det faktisk 2 golfbaner. 4 av disse er nå i fase 2 og begge golfbanene. Men så ser de at de har meget gode resultater på golfbaner, det er et segment som betaler mye for vannet og et segment det må spares vann snarest og man ser resultater raskt, derfor satser de hardt på golf siste året, men samtidig som det andre går sin gang. 10 golfbaner siste par kvartaler sier jo sitt, da har golfbaner kommet i tillegg til de 5 pilotene de har opprinnelig guidet.
Tipper når og om de får konvertert 10 golfbaner så dropper de fase 1 og peiser på. Da tipper jeg de har nok traction segmentet.

2 Likes

Hvor mye betaler golfbaner for vannforbruk i US?

1 Like

500k til 1mill usd i året

1 Like

Golfanlegg er det ene som virkelig frister med DC på litt kortere sikt. Aksjen trenger noe uforutsigbart, noe som kan skape fomo og der er de andre forretningsområdene fryktelig forutsigbare. Hvert fall inntil DC har klart å bygge tilstrekkelig trust til at piloter utgår. Hvorav et par golfanlegg i garnet og drømmeriene kan starte. Som er det eneste, imo, som kan sette virkelig fart i kursen før året er omme.

2 Likes

Hva med den Lemonica og griffin ranches som er i fase 2 nå? Kanskje forutsigbart, men her er det jo ganske enorme områder, så selv om det mest sannsynlig blir kontrakter med stegvis utrulling om der blir kontrakter, så er det snakk om betydelig høyere beløp.

Jo mer fase 2, til mer spennende blir selskapet. Definitivt. Men sluttføring med analyser betyr vel at man snakker solid inn i 2025…? Problemet for min del når jeg ikke eier aksjer, evner ikke å følge med tilstrekkelig.

1 Like

Limoneira tok 2 år gjennom 2 faser før 3 fase kontrakt, OKS, sa dette kan vi bruke som referanstid vi kan bruke på slike high value crops. Det vil si at fase 3 kontrakt her kan komme i Q1. Nå har vi jo dadler og kunder som hopper over fase 1 og går rett til fase 2, så da har vi hvert fall en daddelprodusent til som det kan komme fullskala kontrakt på i H1.

1 Like

Da kan du kutte kursmålet ditt i to. To ganger.

Water is a significant maintenance cost as well, but not all courses have to pay for it, relying instead on sources such as wells, ponds, creeks and rivers. According to a GCSAA survey, 26 percent of courses buy water, at a 13 percent cost of their maintenance budget. Not surprisingly, water costs vary widely by region. The average national outlay is $107,000 annually, with the most expensive region being the Southwest, where courses spend an average of $238,000 a year.

1 Like

Gjett hva du bommer med her:)
Jeg skal faktisk ikke si det, du skal få finne ut av det selv. Du skal få litt tid på deg:)

1 Like

Når golfbaner betaler 107.000 dollar i året for vann så er det du som bommer. Er det varige effekter som går over flere år du tenker på?

Nei, men desert sine targets er de golfbanene som ligger i områder de betaler mest for vann. Så man kan ikke bruke average.

1 Like

Det begynner å bli tynt dette her. Som sagt jeg tror ikke de klarer å få golfbaner på kroken heller. Og så blir det vrient å hente penger og selskapet rakner sakte, men sikkert.

Hva er tynt?

1 Like

Ok da krympet markedet betraktelig, men får tallene til å stemme om man bare teller de største golfbanene i de tørreste områdene.

Disse golfbanene. Jeg tror som sagt heller ikke at de signerer på avtaler til syvende og sist. Det er egentlig ganske komisk at det er det står og faller på nå i år. Etter alt som har handlet om make earth green again og for the good

Og likevel økte du beholdningen med 86% for bare noen dager siden. Evig fascinerende.

1 Like

Det har du allerede liret av deg… Forklar heller hvorfor isf å bare skyte fra hoften. Den magefølelsen din følger vel mest egen posisjon.

4 Likes

Nei, som jeg skriver flere tusen er i targetgruppen til desert control. Markedet altså. Og kostnadene har halvert seg, så det kommer flere og flere inn i target markedet.

Oppå dette så SKAL golfbaner spare vann.
Mike Whan, executive director of the United States Golf Association, said earlier this year he’d like to see a 45-percent reduction in golf course water usage in the next 15 years. Other USGA officials are now trying to figure out how to meet such an aggressive goal.

2 Likes

Jada, de signer nok 10 golfpiloter i kvartalet med en conversion på 0%. :laughing:

3 Likes