Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 3

Måtte du bare bruke ~5600 kroner for å flytte kursen denne gangen @Morti ?

image

Jeg trader ikke tapsprosjekter.

Flere enn meg som lurer på hvor lang tid en fagfellevurdering tar?

Opptil noen måneder, men nå hadde de fått noen påpekninger som de har svart på, så man er vel ikke langt unna. Litt irriterende at de guider publisering i juni, når riktig hadde vært å skrive at de skulle sende inn til fagfellevurdering i juni.

2 Likes

Vet vi at fagfellevurdering har vært på agendaen i lengre tid?

Vet ikke, men merkelig om de endrer dette plutselig fra Q1, så må vel ha vært planen hele veien. De gjør jo dette for å være kvalifisert til statlig støtte.

Og troverdighet mot kunder

Jeg holder det for øvrig som sannsynlig at resultatene er gode. Lite poeng i å fagfellevurdere en rapport som ikke setter LNC i et godt lys.

LNC som godkjent vannbesparende tiltak vil være en gamechanger.

De er nok veldig gode, men også varierte. Støtte, UN, golfkontrakter, ja går dette gjennom så kan man ikke klage.

Noen som er godt fornøyd med å lempe ut en del tusen aksjer på rundt 6 blank…lurer på hva den/de har skjønt som jeg ikke er i nærheten av å skjønne

De har vel skjønt det samme som de som solgte på 7,- 8,- 9,- og 10,- kroner?
For ikke å si 20,- 30,- og 40,- kroner.

3 Likes

Feil. De som solgte 7-8-9 og 10,- har ikke skjønt mye, de fleste har solgt med tap og kjøpt høyere, så disse bør man ikke følge. De som kjøper nå derimot er de samme som skjønte at de måtte selge 30-40, de bør man følge. Dette er jo ikke vanskelig å skjønne, likevel bommer sauene gang på gang.

Nobody knows anything. Du tar et bet, og så har du forhåpentligvis en systematisk analyse av fundamental og teknisk informasjon som gjør at du gjennom en rekke aksjehandler over tid har en liten edge. Hvis man tror det ligger mer sikkerhet i å trade aksjer enn det lurer man seg selv.

3 Likes

Prøvde a kjøpe etter sluttauksjonen på 6.25….det ble ikke akseptert selv om det står «åpent». Noen som kan forklare hvorfor?

Kun åpent for ytterligere kjøp på kursen som har fått tilsagn i auksjonen. Kr 5,92 i dette tilfellet.

Ok, litt misvisende da at det står et antall aksjer til salgs…

Egentlig ikke. Selgersiden var mer hissig i auksjonen enn kjøpersiden og bid fikk tilsagn. Handler bare om regler. Tidligere fikk man ikke kjøpt/solgt en eneste aksje etter klokken 1625. Nå kan man kjøpe, eventuelt selge, dersom det er ytterligere tilgjengelig til den fastsatte kursen.

1 Like

Finnes det en mulighet for at denne er shortet helt i stykker ? Leste et sted at det var masse shorting på euronext growth. Altså mindre posisjonar under 0,50%

Er medlem på den lokale golfbanen. Der har de testet roboter til banen en stund. Selv om det er helt unødvendig vil folk se ting med egne øyne før de kjøper. Det er vel litt sånn med lnc.

5 Likes

Omsetning står i stil med interesse/innlegg på forumet….stille før stormen?

3 Likes