Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 3

Jeg er nå mer at jeg heier på norske bedrifter og har et long only mindsett, så jeg vil nå helst kursen skal opp i aksjene våre da.

Men sånn ser det ut, den ligger rett over frown town.

1 Like

Enig, men skader ikke å få prisen litt ned om man har et langsiktig perspektiv:)

Jeg har småkjøpt litt ekstra rundt 6 blank…og synes det er billig nok (gitt at man har trua).

1 Like

Jo det skader selskapets muligheter for å hente finansiering. Som er grunn nummer 1 for å være på børs.

De to henger tett sammen. De fleste storfiskene regner vel med at det kommer minst en runde til med finansiering, og vil heller kjøpe til fastpris i en sånn transaksjon enn å handle på børs i en ilikvid aksje der de ikke kan kjøpe noe særlig uten at kursen fyker av sted.

Kursen kommer den om gudingen holder, lenge før de trenger penger, så det er ikke jeg veldig bekymret over. Men i mellomtiden så kan godt kursen falle litt:kr 1,- du spådde, var det ikke?:slight_smile:

Auksjon nå? Basert på hva?

10% svingning, skal virkelig ikke mye til å røre på denne

Lite tilbud på salgssiden, er vel sikkert bare litt tregt på en mandag. (det gikk hele 49 aksjer på 7.18). Men ser det ligger noen kjøpsordre på 6.4 (som det ser ut forsvinner igjen nå)

Plutselig omvendt…

Det går mot litt volum idag! Noen som har fanget opp noe?

Ser ikke ut som det er så lett æ få tak i aksjer lenger, men det snur vel med kommentaren her😂

1 Like

Virker som om noen er på kjøpern

Jeg er klar over at mange synes TA er vodoo, men det er nå rart hvordan disse strekene støtt og stadig treffer da.

Brudd opp over den røde streken og etablering over 7,7 er det som longs trenger for at bildet skal bli mer bullish.

6 Likes

Volumet begynte å tilta på fredag den 13… og fortsatte igår. Blir spennende å se hvem som handler. :slight_smile:

Tror ikke noen her har kalt det vodoo, men ma får ta det for hva det er, en måte å spå fremtidig kursbevegelser basert på historiske bevegelser og volum, og jo flere som følger det jo større er sjansen for at det også blir en selvoppfyllende profeti som forsterker psykologien.
Jeg liker TA jeg:)

Nå går det for bra her, på tide å poste noen LinkedIn poster og likes snart?

3 Likes

Det eneste jeg har fanget opp er at MDC har skiftet navn til Soyl Soyl.ag on LinkedIn: Soyl

Er det noen som har kontroll på kvartalsrapporter fra mulige kunder osv.? Om det kan ligge relevant info slike steder? (det er jo vanskeligere å fange opp). Men det kan jo også bare være forventninger og posisjonering sånn egentlig?

https://www.linkedin.com/in/mohamed-ali-abdoulkader?utm_source=share&utm_campaign=share_via&utm_content=profile&utm_medium=ios_app

2 Likes

Orn skaper mye blest om SDC og knytter kontakter👍

2 Likes