Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 3

Slik jeg tolker dette betyr dette 6 mill eller rett over.

Syltynt det vi har sett fra selskapet hittil. Men det er store ord og spenstig guiding så det er bare å håpe at de leverer på det

Det er vel heller at de melder et forsiktig scenario, og heller blir positivt overasket på oppsiden, som han vel ga uttrykk for i presentasjonen idag :wink:. Uansett en veldig fin måte å få fullskala kontrakter igang, og forhåpentligvis slippe pilotstadiene for golfbanene.

Er vel bare å smøre seg med tålmodighet og håpe de beviser hele veien slik at inntektene kan komme.

Jeg har i lengre tid vist frem og forfalt om DC til en jeg kjenner i USA. Veldig smart, jobber som rådgiver innen AI bla inn mot flere store store selskaper der borte.

Fikk denne som en del av nylig chat vi hadde og han er nok inne på noe

«Yup. I will put some into but it’s a long game, I mean forget for the next 5 years.»

1 Like

Her har du inntektspotensialet.

1 Like

Hvis en håper på virkelig stor avkastning er det nok den type tidshorisont en bør ha ja. Det tar tid å skalere.

Det virker logisk å ha en slik tidshorisont, selskapet er ikke modent for børs sånn egentlig.
Når det er sagt, hvis man virkelig vil ha stor avkastning så har man kjøpt seg inn til en rimelig pris før gjennombruddet

1 Like

Må ikke glemme at vi snakker avkastning fra dagens utgangspunktet. Som er 350 mill NOK. DC eksisterer ikke om 5 år dersom det er så lang tid som kreves for å nå type 1- 1 1/2 milliarder i mcap. Da har forretningsmodellen kollapset.

(Jeg tenkte 50-100x jeg - the sky is the limit)

Greit nok at man kan drømme om slike tall, men virker merkelig om amerikaneren tar russiske prosenter som utgangspunkt/forventning for sin investering.

Det er sant det, kommer an på hvor mye man hopper inn med. Hvis han skal putte det i en skuff så antar jeg heller han går inn med en mindre andel, siden det er et high risk play.

Jeg sitter med en stor andel i forhold til hva jeg investerer samlet, så min tidshorisont er 1-3 år for deler av investeringen.

Ja, han går ikke inn med så mye.
Og det er ikke russiske prosenter han tenker på

Utrolig kult å se hvor ekstrem interesse det er, spørsmålene i QA delen ville ingen ende ta
Produktet, mulige bruksområder, hva det potensielt kan løse osv er noe som fenger noe helt voldsomt selvsagt. Ingen som ikke er interessert i noe sånt

:crossed_fingers:

2 Likes

Derav hvorfor påstanden ikke gir mening. DC har kommet alt for langt i utviklingsløpet av forretningsmodellen til at man kan skru tiden 5 år frem i tid og se for seg at satsingen akkurat har begynt å bære frukter. Sier seg selv at selskapets fremtid hviler på at en større prosentandel av dagens piloter blir omgjort til kommersielle avtaler. Men at man bør påregne bruk av ytterligere tålmodighetskrem både i år og 2025 har jeg vært klar på i lang lang tid.

Jeg har ikke spurt hvilket kursmål han hadde i tankene

Jeg mener 2025 blir helt avgjørende for å kunne ha tillit videre. Hvis de sterke casene som er i forecast nå ikke vil ha LNC er selskapet i praksis ferdig.

Unikt selskap og mulighet å få være med på. Ekstremt spennende å følge utviklingen i piloter, og nå endelig fullskala kontrakter Eneste enkeltselskapet jeg sitter investert i, resten er i indeks og litt i krypto. :slightly_smiling_face:

3 Likes

Gir fortsatt ikke mening, imo. Investere her og nå er et bet på at selskapet får økende traction i løpet av 2025 og inn i 2026. I motsatt fall og forretningsmodellen har vist seg å være en fiasko.

Tror vi egentlig er enig nå

2 Likes

Er vel mere som en lottokuppong om en legger det i en skuff i 5 år. En kan fort selge for tidlig også om en følger aksjen tett de neste årene og drømmescenarioet etterhvert går inn.

Jeg har pensjonssparing i indeks
Resten roter jeg vekk på high risk enkeltaksjer
Håper Desert Control kan få det til til slutt så set blir litt morsommere å sjekke porteføljen

2 Likes

Kjøper det perspektivet, absolutt :+1: