Ikke noe å henge seg opp i?? Hvordan skal de klare å evaluere dette før H2 2025?
Ved målinger, data, sensorer, prøver inspeksjon, etc. Man ser jo resultatet raskt på golfbaner. Hvorfor skal de ikke klare dette?
Avtalen er av ubetydelig størrelse isolert sett… Så jeg tenker det ikke er noe å henge seg opp i nei. Selskapet har vært flinke til å holde det de guider den siste tiden.
Jeg tenker det er akkurat dette vi skal henge oss opp i for det er dette hele casen står og faller på. Hvis disse startup prosjektene feiler eller ikke er godt nok forankret etc så ryker fort fremtidige caser
Piloter har det blitt sagt at må ta så lang tid og her skal de plutselig finne ut om det funker på bare noen måneder
Hvis det ikke funker så er ikke selskapet noe verdt. Så da er forbeholdet uten betydning uansett.
Det forstår jeg på et generelt grunnlag. Jeg bare lurer på det spesifikke i denne casen.
Hvordan kan de plutselig på så kort tid finne ut om det funker og hva er suksesskriteriene ?
Når implementerer de piloten da?
Det sier de vel ikke noe om ? Hvordan kan det uansett ta så kort tid å finne ut når andre bruker så lang tid
Det er et år til H2 2025 da
Fordi golfbaner er mye enklere. Matproduksjon skal jo eksempelvis spises og er derav underlagt strenge krav.
Hvordan OKS kan kalle dette for en bindende avtale er direkte useriøst
Det er ikke uvanlig at det finnes avtalevilkår i bindende avtaler. Kunden må jo ha et gyldig grunnlag for å gå fra avtalen.
Det kan også være en typo i presentasjonen for alt jeg vet.
Det skal jo først kjøres en pilot jo
Han sa gjentatte ganger at det var en bindende avtale
Det er dessverre en side hos han det der, han er altfor offensiv i sine uttalelser
Blir litt hvissom atte dersom bingo …Finn et prosjekt eller en pilot frem til nå siden notering hvor LNC har feilet for DC
Edit: Caset slik det står nå handler i bunn og grunn om en «endelig» produkt validering for å få hooked den første store fisken som går i breshen for de andre.
For det er en bindende avtale med betingelser. Samme hva det gjelder så kan kunder trekke seg fra bindende avtaler hvis produktet ikke fungerer, man må forholde seg til kontrakten, som er bindende.
Dette er en bindende avtale ja.
I de øvrige pilotene er ikke veien videre bindende avtalt.
Det er en bindende avtale hvis piloten går bra
Nei. Full leveranse er muligens betinget av at en pilot er vellykket, uten at vi har info om hva dette består i. Men føler valideringen er kommet så langt nå at det er liten tvil om at dette funker.
Vilkåret er uansett helt uproblematisk, funker ikke produktet så er aksjonærene screwed uansett.
Fikk gpt til å hjelpe meg Bingo, for jeg har forklart det så godt jeg kan, men ser ut som du enda ikke fotstår dette:
For å forklare en bindende avtale på en enkel måte til en 5-åring, kan du bruke et praktisk eksempel som de kan relatere seg til:
Eksempel: “Forestill deg at du og vennene dine har laget en avtale om at dere skal dele på et stort godteriskap. Hvis du gir bort godteri til vennene dine, lover de å gi deg noe tilbake senere. Hvis dere alle holder løftene, får dere begge godteri senere. Men hvis du ikke gir bort godteri som lovet, kan de bli lei seg og ikke gi deg noe tilbake. Det er som en avtale der dere alle lover å gjøre noe, og dere kan ikke bare trekke dere fra avtalen uten å forklare hvorfor.”
Så, i dette tilfellet med Desert Control og Berkeley Country Club, har de laget en avtale om å bruke et produkt som skal hjelpe golfbanen med å bruke mindre vann. Hvis alt går som planlagt, vil Desert Control få betalt for produktet sitt, men begge parter må følge avtalen for at den skal være gyldig.
Hovedpoeng i den bindende avtalen:
- Begge parter lover å gjøre noe (Desert Control skal bruke teknologien på golfbanen, og golfbanen skal betale for det hvis det virker).
- Avtalen er alvorlig og kan ikke brytes uten god grunn (som om produktet ikke virker som det skal).
- Det er regler for hvordan de skal evaluere om det virker , og det er noe begge parter er enige om på forhånd.
Så, det er en avtale som begge parter må følge, og de kan ikke bare trekke seg tilbake uten å følge de reglene som står i avtalen.
Må nok forholde oss til at det er en pilot som skal gjennomføres på akkurat denne golfbanen.
Alt annet som har gått bra er ikke nok, de må se at det funker akkurat der og i stor nok grad til at de går videre inn i en avtale.
Hva man føler eller tror spiller ikke så mye rolle helt konkret her for her er det en pilot som ikke er gjennomført