Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 3

Jeg er enig, jeg skal minst ha den høyeste prisen GPT estimerer.

Estimated Valuation:

A company with a commercially viable product like LNC might be valued in these ranges:
• Early-Stage Startup: $50–$200 million, based on proven technology and initial revenues or partnerships.
• Scaling Stage: $500 million–$1 billion, driven by large contracts, partnerships (e.g., with governments or NGOs), and expanded market presence.
• Established Market Leader: $2 billion–$5 billion, assuming global adoption, significant market penetration, and robust IP protection.

5 billion usd blir kurs rundt 850 kroner. Så da skal jeg ha det:)

Og hvis noen da skal kjøpe opp selskapet så skal jeg ha det høyeste estimatet til GPT:

1. Established Market Leader (Valuation: $2–$5 billion)

A company dominating its market with global adoption, strong intellectual property (IP), and diversified revenue streams could command a much higher valuation.
• Acquisition Price: Likely in the range of $3–$7 billion or higher, especially if competition drives the price up.
• Buyers: Could include Fortune 500 agricultural firms (e.g., Bayer, Corteva), large-scale impact investors, or government-backed entities focusing on sustainable development.

Da blir omregnet kurs ca 1100,-
Så da blir dette min pris😁

4 Likes

Jeg tar 1100 jeg, det vanskelige blir å sitte på hendene hele veien dit.

Tror kanskje jeg også er ute før 1100😂

1 Like

Har sittet i flere år her i ørkenen. Pers . rec. er 5,39. Forventer å slå den om ikke lenge, enten ved at arvingene forsetter å gruse kursen, for så å finne ut at kanskje blokksalg var lurt allikevel, men da til en kurs godt under 5 kr. Så kommer rekylen når de er tomme, og ny vekstemisjon mot golfbaner på 6,75. Så kronene man hiver inn i DC, bør man ikke ha behov for sånn med en gang. Det er noen % fra 6,75 opp til 1100…

2 Likes

Uten sammenligning forøvrig, men Hafslund gjorde et blokksalg på 4,5 mill aksjer i Magnora denne uka, på kurs 22,10. Allerede igår var kursen tilbake på 24,90…

Blokk-kjøpet som skulle organiseres her inne, hva skjedde med det? Endte i bare tomme ord og tull alt sammen? Det er jo typisk. Jeg fikk tipset og vekket interessen hos to utenfra forumet som var interessert i å bli med å ta en heller større del av kaka, men da det ikke skjedde noe mer, har de i stedet brukt pengene på krypto.

Null vits med noe blokk-kjøp arrangert herfra når arvingkonto nr 3 har meldt seg på sirkuset.

Virker bortkastet ja…vi kommer ikke opp i nødvendig volum uansett

1 Like

Hva hadde du forventet deg?

Hva er poenget når vi fikk samlet 200-250k?

1 Like

Sett fra arvingens ståsted er vel gjerne kursutviklingen i etterkant en bekreftelse på at det var rett å selge tungt 10-20% over nåværende nivå. Blir interessant å se hvordan alt utspiller seg frem til neste melding av positiv karakter.

De fikk rett for de har dumpet kursen videre ned ja. Hva om de ikke la en massiv blokk på 8,- det gikk 150k på 8,- og ingen andre selger, så fortsatte hako og selge på 7,5 7 og 6,5, så kom siste arving og dumpet den under 6,-. Hva om de heller hadde latt momentet fortsatt, ventet på cop16 og et par golfkontrakter, ringt megler og gjort et blokksalg på 500k hver, de hadde nok tjent mye mer og sittet igjen med mye mer aksjer.

1 Like

Yeah, vanskelig å putte katta tilbake i sekken.

Åpenbart. Spørsmålet er om de selv vil se det på den måten.

Veldig konkret informasjon om at LNC testes i Pakistan :

2 Likes
1 Like

Mazin Sabre jobber som forsker på universitetet i Arizona. Jeg er 100% sikker på at resultatene fra forskningsprosjektet vil være veldig bra.

4 Likes

OKS bekreftet vel langt på veg i Q&A’en at resultatene er bra, men at det trengs tid for å dokumentere de øvrige effektene utover selve vannbesparelsene. I tilfellene hvor vannkostnaden er lav så er det jo de øvrige effektene som vil bære business caset.

Sant :ok_hand: Nøyaktig fasit får vi i desember :blush:

1 Like