Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 3

Husker jeg reagerte da du skrev her den dagen om at du kjente til at det foreligger konkret “bud” på selskapet, tenkte med meg selv" slikt skal man vokte seg vel for å skrive" både for egen, selskapets og aksjonærenes del.

En sak er å spekulere, en helt annen er å fremme slikt på forum, ikke bra tenker jeg uanvhengig om det medfører riktighet eller ikke.

3 Likes

Enig her, poenget var jo å få bort blokken, og at arvingene da kanskje også ville sett verdien i aksjene (og eventuelt selge direkte til dem). Men forstår at det jo fort kan bli en kursdriver som Mawarid eventuelt ikke ønsker om de hadde kjøpt arvingene sine aksjer.

Tror personlig også det må en kraftig premium til, the sky is the limit her.

1 Like

For det første er jo DC tydeligvis lekk som en sil hvis slik info har tilfallet deg. Så dersom de nå skulle meldt dette, så ville det dessverre blitt en sak for finanstilsynet. Innsideinfo på avveie. Ikke utenkelig at ditt nick ville blitt gransket for å få informasjon om hvem du er og hvordan du har fått innsideinfo som du er med på å spre.

Nei, med mindre du kan dele en troverdig kilde bør du slutte å spre det jeg antar er falske rykter.

8 Likes

Dersom Trades123 har sendt et spørsmål om dette til OKS så burde jo saken kunne legges død med en gang ved at Pastoren avkreftet ryktet…

Da er jeg veldig sikker, så sikker jeg kan bli etter å ha fulgt nøye med over lang tid nå i påvente av ny perfekt inngang i selskapet, på at aksjekursen er ferdig bunnet ut og er på vei oppover igjen. Så sikker at jeg har kjøpt både fredag og i morgentimene i dag og forventer minst rundt 30 prosent gevinst på dem i løpet av uken. Altså tipper jeg kursen er på full vei opp igjen nå, at styrkingen skjer i øyeblikket, og er tilbake over 7 kr i løpet av uken. Men har ikke tenkt å selge igjen med det første av den grunn.

1 Like

Lukter vel ikke akkurat rekyl med det første, så lenge “alle” vet at 3 arvinger skal ut med hundretusener av aksjer… men der kan jo selvfølgelig komme gode nyheter…

Hva de skal ut med gjenstår tross alt å se, og jeg tror det brytes opp til tross for det. Potensielt kan alle aksjer i selskapet til enhver tid legges ut for salg, så selv om disse arvingene til nå har presset kursen ned, tenker jeg at når folk får tenkt seg om, så skjønner man at disse aksjene enten ikke dumpes på dagens nivå eller de spises fort opp. Alle vet også at gode nyheter kommer og at det ikke er lenge igjen nå før selskapet går mye mye bedre enn alle år til nå sammenlagt. Da lar man ikke noen aksjer som vil forsvinne som dugg for solen hindre seg, enten det er arvingene som legger dem ut eller hvem som helst annen som tar gevinstsikring på vei opp.

1 Like

Så fint at andre slenger seg på kritikken en uke etter jeg først postet det.

Det er i hvertfall godt å se at vi nå er på nivåer hvor det er kjøpere på større poster og endelig kan få litt “volum”. Med tanke på dagens handelsmønster kan det se ut som vi har truffet en slags bunn, volumet er opp og ikke ned pr nå👌

Det kan fremstå som at du forventer at jeg har lest alle innlegg her siste uken, det kan jeg avkrefte at jeg har gjort. Vi føler nok alle med deg hvis det er sånn at du ikke fikk heder for å komme med kritikk for en uke siden.

Du kan totalt begrave de spekulasjonene der. OKS har aldri hørt om noe sånt. Og hadde det kommet et bud er de forpliktet til å informere markedet.
En bekjent snakket med OKS fra California i dag og nevnte da disse ville ryktene som har oppstått her.

Gjelder fortsatt.

1 Like

Det er selvsagt noe han må si uansett, om de er i forhandlinger, da det er innside og konfidensielt, og man melder ikke markedet før forhandlingene er ferdig og budet ferdig vurdert, da skal det helt sikkert inn finansielle og juridiske rådgivere først også, men jeg er enig i at vi bare kan begrave de ryktene, er ikke så mye vi får gjort uansett og nå er dette kun løse rykter basert på meget tynt grunnlag. Så i en vurdering av om man skal kjøpe akjser eller ikke så bør man tillegge dette rykte nada. Så kan man selvsagt vurdere om desert er en oppkjøpskandidat, for det er ganske åpenbart at de er.

For å gjenta meg selv; jeg har betalt for en betydelig lengre reise med selskapet enn det som blir med et oppkjøp nå. Håper derfor at ryktene ikke holder vann (som lnc gjør :sweat_smile:).

3 Likes

:grinning:

https://www.reddit.com/r/composting/s/MadxJq65Sj

1 Like

Jeg har vanskelig for å tro at innsiderne også skulle ville selge for 14kr. Kursen har vært oppe på 40kr tidligere, og veien opp dit igjen er vel kort om de lykkes.

1 Like

Hvor trygg er patenten til Desert Control ?

Patentene betyr minimalt i det lange løpet. Går vel ut i 2027 om jeg husker riktig. Kunnskspsdatabasen, know-how, er det som skal gi DC et evig forsprang.

3 Likes

Ja det er kanskje ikke noe man kan bruke AI til og på den måten hente det inn kjapt ? :thinking: