Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 3

Vi har ikke noen måte å konkludere på at det er de aksjene vi ser i spill i dag, men det er definitivt de som har startet den dynamikken som er akkurat nå.

2 Likes

Det kan man si om de fleste grønne selskaper på growth og ellers. Det mangler ikke på muligheter, de har alle masse utrolig spennende på gang. Kursene derimot er typisk ned 90% og går ikke opp igjen før selskapene faktisk beviser i form av inntekter.

Starta plukking nå…2000 aksjer til 5.15….billigste jeg har kjøpt

Kommer ikke til å klare og la være jeg heller. Redusert noe siste dager fordi jeg tror den skal videre ned. Kjøper litt og litt igjen fremover. Tipper den skal enda litt lavere enn nå

Hvor lenge skal man vente:)

Jeg greide ikke å vente lenger :blush:

Hadde vært digg med 4 - tallet:)

Ramlet forbi siste skanse nå, det vil typisk utløse først litt kjøping, og så kanskje en kapitulasjon fordi en del kaster kortene. Så kan veldig fint nå 4-tallet ja.

Gjør det samme…bortsett fra at jeg aldri selger da😉

1 Like

Jeg er forberedt på å se 2-3 tallet
Og det med blandede følelser. For jeg har sett i andre aksjer at det er en grunn til at de krakker noe så voldsomt. Det er fordi ag uansett hvor fantastisk produkt de har så klarer de ikke å levere på inntektssiden. Men hvis Desert Control faktisk gjør det kan det bli litt av en reise

Tror nok at noen tar tak før vi ser slike kurser…

1 Like

Dette er en klassisk situasjon der de mest positive ser en mulighet til la oss si 20-50 gangern, mens andre mener kurs 5 sier mye om hvor lite tro markedet har på at de skal få til nok inntekter. Statistisk sett er nok sjansen veldig mye større for at de i siste kategori får rett. Det er uhyre sjelden en aksje går fra å ha krakket fullstendig sammen til å bli helt eventyrlig. Mange her på TI har fått smertelig erfare dette. Kjærlighet er det i alle caser man er investert i og har så stor tro på.

1 Like

Norsk Titanium :man_shrugging: Selv om den forsåvidt ikke kan kategoriseres som eventyrlig helt enda. Er ikke mer sjelden enn at det vil skje i 10 av 10 tilfeller hvor selskapet lykkes. Utfordringen med å sitte inne i mange slike selskaper i påvente av forløsning er at man blir utvannet herfra til h*lvete. I tilfellet DC bør kapitalbehovet være relativt begrenset. Tross alt.

2 Likes

Pengenød er vel grunn nummer 1, eller et produkt som ikke fungerer, og de krakker vel ofte over natten.

Her er en gjeldsfrie og har et produkt som fungerer. Den kommersielle utrullingen tikker og går i riktig retning. Jeg tenker personlig dette er manglende tålmodighet og usikkerhet som driver kursen nedover. Hadde vært mere bekymret om den fundamentale utviklingen sviktet.

1 Like

Jeg snakker om caser som faktisk ender opp med å gå typisk 10-50 gangern fra å ha krakket helt sammen. Ikke hvilke eventyr investorer ser for seg. NTI er jo på 2 kr nå. Objektivt sett er det litt av noen veddemål folk kaster seg ut i(meg selv inkludert) Sjansen er mye større for at en ihjelkrakket aksje går konk enn at den skal gå mangegangern. Derfor ender folk stort sett opp med å miste pengene sine. Her snakker man jo stort sett med ja mennesker og man mister perspektiver

1 Like

Har solgt aksjer i NTI på kr 4,35 etter å ha kjøpt på kr 0,8. En himmelferd som var styrt av det fundamentale. Fem-gangeren er innafor i et tidsvindu på noen måneder. Mcap var vel nede i 300 mill eller noe slikt. Nå er den på solid over 1 milliard. Og ferden har så vidt startet.

Et ypperlig eksempel på et selskap som var gitt opp av markedet, men hvor det fundamentale har vært on point hele veien. Alt som krevdes var TTT og at makro samarbeidet.

1 Like

Gratulerer med den @Aaleby :sunglasses:

Egentlig ganske tragisk at folk kaster pengene sine ut av vinduet i jakten på raketter.
Indeksfond bør være valget med noen få bets i tillegg. Pensjonssparingen min i indeks knuser alt jeg har prøvd på

Har et mer inntrykk av at de som er investert her, ikke er investert for å få en kortsiktig rakett, men har tro på teknologien, skaleringen, selskapet og behvoet verden har for denne teknologien vil på sikt slå ut positivt for selskpapet og at de fleste her har en langsiktig strategi, men dette er kun det inntrykket jeg har fått av å lese hva folk skriver her.

8 Likes

Ja det er ingen som investerer i disse utbombede aksjene som ikke har tro på selskapene.