Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 3

OKS hevder 20-30 golfbaner er nok til positiv drift.
Jeg tipper det handler om
a) forventer vannbesparing utover 25 %
b) andre golfbaner kan ha større areal som behandles

1 Like

Jeg er skeptisk til om de golfbanene som går med store overskudd “gidder” å bry seg nok om det til å gå inn for LNC. Men håper jeg tar feil

Kunden og DC deler på sparte vannkostnader. Brøken kjenner vi ikke.

Det her blir jo bare luft fra deg Bingo.
Igjen.

Hva er kostnaden for kunden å gå for LNC? Hva er nedsiden?

Vi får se hva close raten blir

Google golfbaner, vannsparing, California. For din egen del, les litt om det.

1 Like

Er en gjenganger at du slenger ut masse, uten noe som helst annet fundament enn magefølelse, frykt og tro. Riktignok er børs kapitalens katedral, men det er ingen kirke. Du kommer ikke langt med å bare tro her.

3 Likes

@Hayen Hva slags close rate ser du for deg? Hva tror du evt er grunnen til at mange golfbaner dropper det ?

1 Like

Har mange golfbaner droppet det? Dette var ny info for meg, hvor har du dette fra?

Hyggelig med golfbaner men hva er status for LNC i.f.m matproduksjon ?
Hva er årsaken til at dette nevnes stadig sjeldnere ? (Mitt inntrykk)

Hvis man skal se inn i fremtiden, tenker du St omtrent alle golfbanene takker ja pga vannbesparelse ? Det er jo det omtrent det @Hayen sier. Ref hva skal være grunnen til å takke nei?

Man får status på hver kvartalspresentasjon, de har vel 30 prosjekter gående nå, de fleste i fase 1 og noen i fase 2.

1 Like

Du skriver, hva er grunnen til at mange golfbaner dropper det. Har det skjedd?

Se innlegget over

Du lurer på hvorfor mange golfbaner dropper det? Som at du har spådd fremtiden og sier at mange har droppet det og lurer på grunnen til det?

I tillegg kan man trekke inn produksjonskapasitet LNC. Dette er en litt teoretisk øvelse, men for å illustrere hvor mye DC kan behandle med en eneste enhet:

• Dc behandler en 18-hulls golfbane på ca 2 dager.
  • Neste år kommer DC med en bil som har LNC enhet hengende bak på en hengerl. Denne løsningen vil spare opp og nedrigg på totalt to dager, og dessuten være mer fleksibel ift plassering. Den kommer rett og slett lettere frem til sentraler for vanning osv.
  • Golfbanene har to vedlikeholdsvinduer. Ett på våren og ett på høsten. Hvis man ser bort fra dette, og hensyntar kjøring på en dag mellom golfbanene, så kan dc I prinsippet, med god logistikk, behandle rundt 100 golfbaner i året med en eneste bil ( 365/ (2 dager behandling + 1 dag kjøring)).
3 Likes

Sitter her og ønsker meg en saftig nyhet som kan gi truseskvetterne som rømmer aksjen en skikkelig uppercut🙏

2 Likes

Jeg tror veldig veldig mange golfbaner kommer til å takke ja i California, resten av usa og også i Midtøsten.
Hvorfor?

• Store vannkostnader spart
  • Bedre gresskvalitet
  • Økte krav fra myndighetene rundt bruk av mindre vann
  • Golf er en luksusnæring som ikke MÅ ha vann. Jorbruksområder legges brakk for å spare vann. Da er det logisk at golf vil bli utsatt for harde krav, noe næringen er fullt klar over at er på vei.
1 Like

Har DCG noen konkurrenter som driver på med det samme?

Det finnes andre løsninger, men de er enten ikke skalerbar og/eller altfor dyre. Noen har dessuten hevdet å ha kjempegod effekt, men ikke levert godt nok i tester.

Det finnes noe å gå på rundt enda mer finjustert vanningsmetodikk, men det addresserer ikke problemet like godt og elegant

1 Like