Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 3

Men dette vet vel Bingo bedre en golf operatørene fra California. Er bare tull selvsagt.

2 Likes

Her er en måte å få inn penger på @Christian
Upfront betaling for eksklusiv rett. Markedet er så gigantisk at de umulig kan dekke dette alene uansett.

1 Like

Må få ordens skyld legges til at det finnes mye næringsrikt jordsmonn i California hvor LNC har null nytte. Gir sånn sett lite mening i å referere til det tallet. Men kom selv frem til, etter et dypdykk i fjor, at ca 450 anlegg befinner seg i områder med sandy soil. Som er et betydelig antall.

3 Likes

OKS sa selv at det var 950 golfbaner i California med potensiale for LNC. Eller husker jeg feil? Skal dobbeltsjekke

1 Like

Ifølge ChatGPT finnes det 968 golfanlegg i California. Høres alt for utrolig ut at så godt som samtlige skal ha nytte av LNC.

Denne artikkelen fra 22 viser litt av problemene i California

Eller denne fra 2016 tørken:

Dette sier han: “Når det finnes 950 golfbaner bare i California hvor vann er betydelig kostbart vil det å komme raskest mulig til en knippe solide referenaser på hele baner være meget verdifullt for å sette snøballen igang i dette segmentet som eksempel.”
Men ja, han sier ikke at alle er suited for LNC. Uansett 450 er bra det også, og dette kun i California.

2 Likes

Kostnadene for ferskvann i California har steget 500% bare de siste 4 årene.

Another factor, he said, is the state’s drought-caused water shortage, which has meant a 500-percent increase in water costs over the past four years. “It just isn’t feasible to continue to operate a 36-hole golf course under the current circumstances.”

1 Like

Han nevnte vel også at vannprisene skal videre opp rundt Colorado elven fra 2026.

2 Likes

Bare i kjendis-heaven Palm Springs finnes det mer enn 130 anlegg. I et område med sandy soil.

“Palm Springs and the surrounding Coachella Valley boast over 130 golf courses, making it one of the premier golfing destinations in the United States. These courses include a mix of private clubs, public courses, and resort facilities, catering to golfers of all skill levels. This abundance of golf courses has earned the region the nickname “golf capital of the world”.”

3 Likes

Ja, verdien på den Mikke-Mus kontrakten dere snakker om, stiger i takt med vannprisen for DC.

Ryktene ?? Du sa du hadde sendt to mailer, men det er bare bullshit for han har ikke mottatt noen mail.

170 innlegg på 1 dag. Uten melding.

Jeg har prøvd å følge med selskapet siden starten. Men det er krevende å lese så mye innlegg.

Jeg lurer av og til på om de selskapene med mest innlegg på tekinvestor er de selskapene med dårligst avkastning… :cold_face:

7 Likes

Man kan hvert fall la seg fascinere over kontrasten, at det knapt er aktivitet i selskapstråden til eksempelvis Norsk Titanium.

DC engasjerer og da er det sånn sett ikke så rart at aktiviteten øker i perioder med store kursforandringer med påfølgende usikkerhet.

2 Likes

Jeg tenker det vitner endel om interessen som finnes for DC, og at det finnes mange potensielle kjøpere når FOMO en gang setter inn.

1 Like

Teknologien er lett å forstå, fremstår genial i all sin enkelthet og bidrar til å løse et problem av nærmest eksistensiell størrelse. Ikke rart at man lett blir fengslet av mulighetsvinduet. Fomo vil kreve at DC har bevist evne til å tjene penger på teknologien og da kan det fort ta av. Men det krever at too good to be true-myten blir knust en gang for alle.

3 Likes

Full forståelse, og jeg skal ta skylden for endel av de idag.
Det kommer enkelte dager mange innlegg som setter selskapet, teknologien eller strategien i et galt lys. Hvis ingen “rydder opp”, får disse utsagnene etablere en form for sannhet.
Eksisterende aksjonærer, og de som er nysgjerrige fortjener bedre. Derfor er det noen ganger behov for å forsøke å parkere skapet på rett plass.

Ingen tvil om at du passer på @Hayen
Ingen skal komme med noe som ikke passer inn i din måte å se det på

2 Likes

Du har rett til din mening slik andre har. Det er poenget. Ingen krav her om å være hverken belest om selskapet eller noe som helst. Ignorer knappen funker bra. Det er bare å ignorere meg f.eks. Eller Bingo. Men vi og Kaisofski er vel de få her inne som har truffet på både kursutviklingen og salgsvolum. Det er nå ett år siden mitt første innlegg her. Så kan dere si at arvinger solgte, men det er jo bare en naturlig del av det som skjer i et selskap som bare lander smådrops av avtaler.