Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 3

Tenke seg til å bli møtt med meningsmotstand. Heftig form for sensur.

Det er skivebom.
At noen vurderer selskapet og teknologien, og kommer med en annen oppfatning - det forventer jeg. Jeg håper faktisk at noen vurderer annerledes, og de må gjerne komme med gode selvstendige betraktninger. . @Christian var forbilledlig i sin tilnærming og vurderinger idag.

Problemet er når synsinger og tro, ofte totalt frakoblet lett tilgjengelig fakta/informasjon og gjerne fundamentert i frykt, tar masse plass.
Da blir det masse støy som bidrar med nada. Tråden vil bli ødelagt om det får ta overhånd.

5 Likes

Man bør kunne ta til seg at den feite damen ikke har sunget. Enda. Mao; fortsatt prematurt å felle noen dom over hvem som har tatt feil sett med langsiktige briller.

3 Likes

Hvis!

Jeg stilte en haug med spørsmål, så kan jeg kjøpe på rett tidspunkt. Hvis det oppstår.

4 Likes

Etter kursen å dømme så har det ikke vært et bedre tidspunkt enn dette enda. :upside_down_face: Men mitt inngangssnitt kunne åpenbart vært mye bedre.

1 Like

Dette er omtrent det samme som jeg har sagt. I tillegg til at jeg også stilte spørsmål ved om det ville måtte komme en emisjon før nyttår, for ett år siden. Men at dette også betinger at jeg ser større avtaler og faktiske inntekter.

That’s all.

1 Like

Hei! Jeg er den som skrev innlegget på XI og referatet fra møte med CEO som det refereres til. Betydelig mer aktivitet her, om man klarer å navigerer mellom relevant informasjon og “krangling”.

2 Likes

Sjarmerende intro

Rart er det ikke at @Christian fikk en smule bedre mottakelse :man_shrugging:

2 Likes

Nå skal det jo sies at når Morti spådde kursen til 5 kr så var kursen 10 kr og kursen er nå, 1,5 år senere… 5 kr. Sikkert den eneste på tråden her som gjettet riktig kursutvikling? :see_no_evil:

Anyway, spennende aksje, usikkerhet rundt finansiering og faktisk evne til å gjøre produkt om til verdifulle kontrakter gjør at jeg bare venter og ser hva som skjer. Jeg har hoppet på altfor mange slike aksjer. Northland resources, PCIB, Ultimovacs osv.

7 Likes

Tipper det alltid vil være interesse fra større aktører, større aktører er ikke dumme, ser de at de kan utvide sine markeder ved hjelp av LNC så er det klart at det vil være av interesse for de, men jeg tror ikke noe på at det har kommet noe formelt bud. Det jeg kan se for meg, er om for eks gjennom COP16 neste uke kommer noe regulatorisk, at LNC blir satt inn i er framwork for bruk av LNC i UAE, så kan det være en trigger for Mawarid å plukke selskapet for å få kontroll over teknologien. Men det blir ikke lett å få med alle aksjonærer et salg, tror jeg.

1 Like

Accidental accuracy, hehe, skal vi bli imponert. Jeg kan spå 1000 selskaper opp eller ned og kanskje treffer jeg halvparten rett jeg også. Om den går til 15 neste halvåret så har jeg fått rett da eller? Jeg ser på det fundamentale og fundamentalt så har morti hvert fall bommet skikkelig, men ja fått rett på kursutvikling, men ikke helt rett da, husk han har spådd 1,-.

1 Like

Selskap her som har vært svært aktive tråder er Desert, pcib, nano, thinfilm, funcom, med flere. Og det er ikke Uhøflig å påpeke det 2 ganger på ett år.

Runkering var det jo og alle sosiale medie poster ble hausset til urealistiske nivåer på timesbasis i flere uker.

Noen måtte si fra og da ble jeg jo fienden.

Sannheten er at jeg kan heve nivået på tråden med å lokke frem gode svar fra de med peiling. Om dere lar meg. Men det er litt for tidlig for meg å være positiv nå desverre.

1 Like

En måned igjen til fasit foreligger på både det ene og det andre.

1 Like

Jada, om vi står i emisjon i 1. Halvår 2025 så ser jeg det ikke som en kjempebom akkurat. Poenget er jo at vi ikke har sett en eneste avtale som har imponert markedet enda. Og den fasiten er klar allerede.

Fasiten er klar allerede faktisk

“Om dere lar meg”

Vi bor heldigvis i et samfunn hvor man kommer lengre med litt folkeskikk kontra å opptre som en douchebag. Det er nok mer opp til deg enn “oss”

4 Likes

Har de ventet til Q2 2025 med å fikse finansiering uten å få noen større kontrakter, så kan han fortsatt få rett da. Det er en grunn til at jeg holder meg unna.

Jeg kjøpte Reach Subsea i mai 2021 fordi jeg syntes USV-prosjektet deres så bra ut. Det er først i Q1 2025 at de vil sette disse i drift, nesten 4 år senere. Det tok tid å fikse finansieringen. Ting tar tid. Reach Subsea hadde en core business som gjorde bra med penger i mellomtiden som gjorde at de slapp kjipe emisjoner.

DSRT er i en situasjon hvor de må begynne å tjene penger i løpet av de nesten 12 månedene eller ordne finansiering. De trenger å tjene øke bunnlinjen med ca 35 MNOK tenker jeg, det vil redusere cash burn nok til at de kan skalere opp videre i 2026.

1 Like

Ja selvfølgelig kan han fortsatt få rett, men litt tidlig å erklære seiern eller? Kanskje begynne med å se hva selskapet guider? Bør være er minimum.

Hva slags inntekter inn mener du de guider innen den tid ?

Har nevnt det opptil flere ganger, så bare bla bakover hva jeg har skrevet, eventuelt les q rapport. Det ville jeg gjort uansett:)