Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 3

Tror jaggu tidevannet har snudd og femmern holdt🤞
For oss som ikke er så teknisk begavede med streker og lysestaker. Hvor stort er dette oversolgte rommet? Snakker vi 5- 5.5/6?

For meg er dette bare støy. Ingen av arvingene har solgt betydelig mengder på lengre tid, tenker da spesielt på HAKO og NINA. At det selges 25k aksjer kan ha mange forklaringer. Faktum er at det er ingen som har solgt noe særlig på lengre tid.

Jeg har personlig vært i dialog med en av arvingene for å se på muligheten for krysse ut aksjene. Vedkommende valgte å kun selge 30k og bli sittende på resten. Den andre er åpenbart ikke selger på disse nivåene og har vel ikke solgt under 6,5.

Som nevnt, jeg anser det som støy. Det er nok av aksjonærer på topp listen som man da kan følge med på om de plutselig skal begynne å selge.

Jeg tror unødvendig fokus på støy er det som gjør at retail investorer ofte går glipp av oppturene når de først kommer.

5 Likes

Begynner en meget interessant konferanse på mandag. Skal komme mye regelverk, konkrete løsninger og tiltak for desertifisering, vannsparing og matsikkerhet.

Det er litt av et tidspunkt å dumpe ut aksjer på, rett før en konferanse som er “skreddersydd” for LNC, jeg ville hvert fall ventet med salget til etter konferansen.

Tror jeg venter litt lengre enn det😉

2 Likes

Jeg også, men om jeg først skulle selge, eller ikke selge men dumpe ut på bid, så hadde jeg heller ventet til etter eller under denne konferansen. Men trenger jo ikke å komme en shait positivt for desert og det riktig var å dumpe ut før.

Har du sett PM @Bearwizarf ?

PM…hva er det?

Yggdrasil selger på siste liste. Er vel ene arvingen?

Ok, har sett :blush:…Personal Message

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

@jobbis Hva mente du med den særdeles lite hyggelige meldingen der ? Jeg gjorde ikke annet enn å søke opp selskapet på proff og delte oversikt over eiere

Beklager Bingo, var faktisk ment som ironi/spøk til Bearwizarf, men skulle også svare deg, for du bommer, det selskapet du viser til er det selskapet- Olesen consult som er fisjonert ut til arvingene, så Yggdrasil - Kine, Hako-Hans, Ninas holding- nina, Olesen consult-Ole Morten. Dette er arven fordelt på 4 barn, 25% hver, ikke noe ekstra som du babler om, så du er ikke evneveik og var heller ikke ment for det, sorry, men du kan sjekke mer før du braser ut med påstander.

1 Like

Ok, den er grei!

1 Like

Eneste som har fokus er en som ikke er investert, interessant og rart. @Christian

Som nevnt over, fokuset bør være på det fundamentale i selskapet, ikke om noen selger. Disse arvingene har fått seg en lotto gevinst hver og har nok ingen forhold til hva som skjer i selskapet.

Irriterende ja, men mer irriterende med JP kontoen som selger kun for å kjøpe tilbake det samme dagen etter.

Blir spennende å se hva som skjer på konferansen og om det kommer noe nytt. Ideelt sted å treffe nye kunder og partnere.

Har de sagt noe om kostprisen?

vil holde det hemmelig, pga nettopp forhandlingsposisjon. Men de har utviklet en prototyp som har blitt brukt siste kvartalet, så mulig man kan være detektiv å snuse det opp i regnskapet.

JP kontoene har sjonglert i snart 2 år, så de er vi vant til. Kommer noe der, tror jeg. Governmental

Er det ikke Storebrand Sverige fondene?

som gjemmer seg bak JP Morgan SE? Det kan godt være, men da selger de og kjøper etter hva kundende gjør, for det har gått mye inn og ut av den kontoen.

Ironi og humor er blitt så farlig, ass. Jeg er så lei av denne konstante sensuren – det føles som om man knapt kan ha en samtale uten å vokte hvert ord som om det var laget av porselen.

Er det samme sensur på det Xi forumet? Der de flinke investorene er

2 Likes