Jepp, gikk litt fort direkte hjemme fra bridge😊
Jeg har ikke opplevd noe sensur på XI, der de flinke investorene er
Lykke til med å få særlig mye ut av XI som gravende investor med langsiktig perspektiv. Om man derimot er en opportunistisk trader ute etter å catche nye muligheter…
Som vel er en av grunnene til at Xi ikke har samme behovet for moderering; mer flyktig forhold til den enkelte aksje.
Hvem hauser hver eneste lille ikke-nyhet? Og prøver febrilsk å få folk til å tro at 6 kroner er et varp?
Min spådom er at Desert vil falle godt før nyttår. Så kan dette bli en nyttårsrakett
Innsiktsfullt innlegg som vanlig fra deg Morti🥱
Er det imorgen OKS skal holde innlegg?
Her tror jeg du bløffer/tar feil, Bingo! Jeg tviler sterkt på at CEO forteller om hva han snakker om, eller hvilke spørsmål han får, fra andre aksjonærer eller tredjeparter. Det hadde vært veldig uprofesjonelt og det føler jeg ikke CEO i DC er.
Når det gjelder rykter så vil det alltid være det i selskaper med mye retail investorer. Det er helt naturlig.
Når det gjelder “ryktene” som beskrevet over, har jeg også hørt snakk om tilsvarende rykter. De dukket opp her for noen måneder siden. Jeg skal ikke påstå at det har kommet bud eller at det vil komme bud, men jeg er veldig sikker på at det har vært dialog. Nå er ikke det uvanlig at et selskap som DC er i dialog med aktører.
Selskapet vil nok melde straks det er noe å melde.
For å forhindre ubegerunnete spekulasjoner gjør jeg oppmerksom på at jeg i morges la inn salgsordre på tilsammen 60 000 aksjer dvs. litt mer enn 75% av dem jeg eide. Jeg har satset alt på ett kort i Norge. Grunnen til salget er at jeg i helga oppdaget en amerikansk aksje som jeg synes hadde fortjent en kurs som er fem ganger så høy som den var på fredag. Jeg ønsker å satse salgssummen på denne aksjen. Det er meget mulig jeg kommer til å kjøpe tilbake alle aksjene i DSRT som jeg solgte og kanskje flere.
Ryddig av deg, er det du som ligger med siste rest på 5 blank?
Hvorfor ikke 50/50 på begge?
Mistet trua?
Tolker det mer som at han kortsiktig ser en betydelig oppside i den andre aksjen.
DC kommer ikke til å gå mange gangen på kort sikt.
Men, med en solid avtale så kan den fort gå en god del, i hvert fall opp til 8kr.
Min første tanke var halvparten av hver. Selv om det kan tenkes at det kommer et bud som får kursen i DSRT til å flerdobles, tror jeg dette er nokså lite sannsynlig på kort sikt. Jeg anser det klart mer sannsynlig at kursen vil bli liggende uten store kursutslag de kommende ukene. Et annet forhold er at jeg har en megetspekulativ investering i amerikanske tokens. I beste fall vil den kunne føre til store utbetalinger til meg i løpet av noen uker. I verste fall vil disse tpkens være eller bli mer eller mindre verdiløse. I beste fall kommer jeg trolig til å kjøpe tilbake et betydelig antall aksjer i DSRT. Jeg tror fortsatt på DSRT dersom en ser på perioden fra 2026 og framover, men jeg synes det er utrolig at en iløpet av flere år bare har greid å skaffe seg symbolske inntekter på salg av vannet blandet med leire.
- Listeelement