Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 3

Dc trenger en dedikert IR ansvarlig.
Vi er flere som har kastet den ballen i retning oks.

Kanskje litt mye arbeid for den lille organisasjonen de er akkurat nå? Har vel fokus på andre ting

2 Likes

Tror han poster mye når han er på reiser. Virker ikke som om det er så mye kontorarbeid. Fra møte til møte…

2 Likes

Jeg antar de melder da hvis de får en større kontrakt? Det er bare at de ikke får masse kontrakter? Det er ikke vanlig å melde at de har pratet med en kunde…

1 Like

Jeg også antar at de melder hvis de får en større kontrakt. Tanken min er at de nå har gått ut med kontraktsverdi av pipelinen og kommer til å bli målt på den fremover. De har selv meldt at de nå går inn i kommersialiseringsfasen og da tror jeg løpende oppdateringer til marked blir viktig.

Kursen på aksjen er valutaen til selskapet, både aksjonærer og selskapet er tjent med at den er sterk. Jeg forstår at de har hatt en ønske om å ikke guide for optimistisk tidligere, men nå er aksjen ATL og markedet trenger to på progresesjon.

Nå mente ikke jeg at de melder om de har pratet med en kunde, men de nye kunder som går inn i pipeline, hvilke kunder som går over til fase 2 og 3. I tillegg til progresjon hos partnere, spesielt i MENA regionen.

2 Likes

Har man tillit til ledelsen og langsiktig tro på selskapet tror jeg det er lurt å roe ned og la dem fortsette å utvikle forretningen. I mellomtiden er det bedre å fylle på mer på 4-5kr enn på 8-10 hvis de lykkes. Når stemningen her inne er euforisk er det kanskje ikke rett tid å kjøpe. Det er den ikke nå.
Noen som vet om DC er på lista over nyttårsraketter hos investtech?

1 Like

Støtter deg her @Chrissen
Har hatt noe dialog med styreleder på dette og formidlet det samme du beskriver her rundt at kurs er selskapets valuta fremover.

OKS har fått fra flere at de bør ta ned barrieren for å melde avtaler/nyheter, så håper jeg ikke det er det som har ført til flere LinkedIn innlegg - det er langt fra det samme.

2 Likes

OKS har meldt tidligere at de ikke ønsker å overlesse markedet med meldinger om alt mulig.

1 Like

Kontraktsmeldinger er det alt vil handle om. Og det melder de jo.

2 Likes

DSRT er et vekstselskap, inntil videre. Vekstselskap verdsettes basert på fremtidig inntjening, da vil jeg si at markedet trenger å vite hva som beveger seg av prosjekter og hvordan pipeline utvikler seg.

Forhåpentligvis blir selskapet et verdi-selskap med tiden og da vil verdsettelsen i stor grad baseres på faktisk inntjening.

4 Likes

Tenker det holder med info om piloter en gang i kvartalet. Selv om det er et vekstselskap må de bevise i form av flere kontraktsigneringer før aksjen kommer seg opp.

2 Likes

Når har de guidet kontraktsigneringer da, Bingo?

Kursen går ikke før de faktisk kommer.
Er det usikkerhet knyttet til langtidseffekt med LNC ?

Hva får deg til å tro det?

Det var nevnt her tidligere. De kan vel ikke vite det helt sikkert, for det er vel ikke testet. Altså 5 år og videre

De har testet dette siden 2012 og i lab siden 2004. Så du baserer usikkerheten rundt at en som ikke kan selskapet har spurt om dette her? Kun dette eller har du andre tanker rundt dette?

2 Likes

Prøver bare å være djevelens advokat og tenke etter hva som evt kan være usikkerhetsmomenter hos potensielle kunder :imp: Men da forstår jeg deg som at du mener dette er fullstendig irrelevant i og med det er testet i lab. Greit.

Testet siden 2004, og fremdeles 0 i inntekter. Det er vel gjerne der usikkerheten ligger, hvorfor skal det plutselig løsne akkurat nå?

3 Likes

Jeg er temmelig sikker på at det er usikkerhetsmomenter der ute som totalt undervurderes her

Hadde det vært totalt irrelevant hadde jeg ikke spurt deg, for å prøve å fiske ut om det ligger noe grunnlag bak. Selskapet sier jo dette basert på testing, så hvorfor skal vi tro noe annet, så lenge vi ikke har noe annet å gå etter. At landbruket vil ha dette testet skikkelig vet vi jo, så klart det er usikkerhet rundt dette. Er jo blant annet derfor kuneder vil ha dette testet over flere faser. Men man begynner å få mye data nå, og kunder begynner å akseptere produktet nå.