Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 3

Kan være blant årsakene. Det er masse skepsis der ute @Hayen det sitter langt inne. DC blir ikke nedringt av baner som vil gå inn i berkeley modellen. De vil typisk først se at en annen lykkes. Og landbruk er enda verre.
Dette kan gå bra, men det vil bli seigt og ta lang tid. Bare å legge aksjene i skuffen

Og den dagen dette blir mer modent vil nok noen store lage noe eget tilsvarende. Kan jo håpe på at en av de kjøper Desert Control

Hvordan vet du det?

Og det begrunner du hvordan?

Hvordan vet du det?

1 Like

Kan det gå enda tregere altså? Trodde markedet forventet kontrakter i 2030 jeg, etter en griseemisjon på 1,-. De binære har det godt:)

Helt latterlig hvilke aktører Saudi deser control spiller ball med. Nestle, IBM, Danone, WEF, BNP Paribas. Lurer på hvorfor.

På hvilken måte spiller de ball med disse ?

Det står jo i posten

Det står

Adrienne De Malleray will share the stage with many inspiring and committed leaders from public and private sectors.

De spiller vel ikke ball selv om de aller er invitert ?

Ja, mellom 1-3 skal disse på scenen å spille ball.
Beklager om du ikke likte uttrykket “spille ball”.
Latterlig hvilke aktører SDC menger seg med og skal opp på scenen med for å diskutere, samarbeide og bidra med sine ulike perspektiver og ekspertise under diskusjonene på scenen.

Det er da mye bedre med en ren IR-ansvarlig enn at alle forstyrrer og opptar tiden til OKS med teite spørsmål.

Mens Hayen sjefer rundt som en Donald Trump med kallenavn som slenge ut i ilden sky i ett år nå så kan man lure på hvilken del av praten, den positive eller den negative, som hadde vært gunstigste å høre på. All innsikten og forståelsen for produktet han har vist har bare ikke betalt seg altså.

Da bør man roe seg ned på dager der kursen setter nye lows i hvertfall. Som et minimum av selvinnsikt og sosial intelligens :wink:

1 Like

Mens han selv liker å hausse sosiale medieposter ca ganger i uka i hele år som om det lå en ny avtale rundt hjørnet hele tiden kan kanskje være ulovlig også. Spesielt når man fremstiller seg som en med særs god insikt og peiling og er på førstehåndkontakt med ceo.

Så angriper han Bingo med sine utmerkede poenger, hvor all historikk viser at Bingo treffer på sin tvil og sine brainstorminger mot rundt mulige fallgruver.

For markedet har talt. 365 dager senere er produktet enda ikke profitabelt. Og på langt nær.

Denne gjelder fortsatt

@Morti

1 Like

Man må være klar på hvilken frukt man argumenterer for. Hvis ikke ender man fort opp med å sammenligne epler og pærer. Og det kan fort se litt dumt ut utenfra.

1 Like

:joy::joy::joy::joy:

Hva mener du egentlig med det?

Jeg planlegger jo inngang her om selskapet viser en utvikling der jeg tror det går an å trade på en oppadgående trend en gang i fremtiden. Det har jeg sagt siden i fjor.

Og vi er jo her og nå. Og jeg snakker her og nå. Siden det er en forutsetning for min eventuelle inngang at jeg ser en positiv utvikling i selskapet så er ikke målet å kjøpe på bunn. Selv om jeg ser dere forsøke å fange fallende kniver 24/7/365. Målet mitt er å kjøpe når risikoen er kraftig redusert og selskapet ser ut til å være på rett vei. Og nå er vi definitivt ikke der. Og da vurderer jeg kursen mot potensialet. Så om kursen er 2 kroner eller 15 kroner er ikke viktig.

Egentlig det samme som Jobbis sier. At om han kjøper nå eller på 2 kroner ikke betyr noe. Forskjellen ligger i begrunnelsen.

3 Likes

desertsdcsoyl

Hva er det av verdi i denne posten ? Vi vet jo at de driver med LNC alle tre ? Går inflasjon i disse innleggene. Hvor blir det av kontraktene i midt østen ?

1 Like

Jeg ville heller kjøpt på 2 enn 15. Men det er helt fair strategi det, det er en helt annen risikoprofil, og hadde jeg hadde lite risikovillighet så hadde jeg gjort det samme, jeg har såpass tro på selskapet at jeg er villig til å ta den risikoen å få med meg den turen opp til 15,-.

Jeg synes det er verdi i å se at det er godt samarbeid, samhold, at de jobber mot samme mål selv om de er konkurrenter.

De er vel ikke konkurrenter…