Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 3

SDC og Soyl er i samme marked. Men det ser ikke sånn ut nei, de er vel også klar over at markedet er såpass stort at her er det vinn vinn for begge med samarbeid.

SDC er vel bare i Saudi Arabia?

Ja, men der er også Soyl

Abu Dabi

At @Hayen med flere fortsatt kan gjøre en kule som er få forunt uavhengig av hvor mye det har stormet underveis. Derav hvorfor det finnes mange veier til Rom.

Må være lov å være langsiktig investor, med den berg og dalbanen som det ofte innbefatter på veien mot målet, uten at man skal måtte hanskes med ovenfra og ned belærende besserwissere med traderhatten så langt tredd nedover topplokket at man ikke evner å se forbi egen nesetipp.

6 Likes

Forumet er som sagt fullt av folk som har hatt den strategien der i sin børshandling. Og det har aldri vært en suksess. Men du er selvsagt velkommen til å prøve. Jeg har også gjort slike dårlige investeringer før. Men så er det greit å dele det lille grepet som jeg har gjort, nettopp å unngå akkurat den typen selskaper, som egentlig bare har et konsept på papiret selv om det finnes småkunder som tester det.

Det har dramatisk økt min avkastning siste 10 årene. Ikke gått på en smell på 10 år faktisk.

1 Like

Hva mener du de som allerede har gått på en smell i DC bør gjøre?
Selge nå?

Selvsagt er det lov å være positiv til selskapet om man er early bird. Men ikke når man til stadighet kommer med spydigheter mot alle som lufter noe kritikkverdig eller stiller spørsmål ved om konseptet lykkes, all den tid kursen går kontinuerlig nedover.

Strategien min har fungert meget bra for meg:)

Nei, ingen anbefaling fra meg. Alt kommer an på hvilken risiko man ønsker å ta, hvor mye man har diversifisert etc. Jeg anbefaler aldri kjøp på ATH eller salg på ATL. Men folk er så forkjellige. Jeg støtter high risk om man har en god strategi som legger opp til noen high risk potter på passende størrelser.

1 Like

Flust av eksempler på at man kan stille spørsmål og spørsmålene blir tatt seriøst. Bare å spørre @Christian.

@Bingo123 gjør dette i alle aksjer hvor vedkommende er investert. Driver de som er aktive i trådene til tidvis vanvidd. Ved å bruke forumet som sin egen traume-hjelper. Hvor ankepunktene ikke er fundert i noe konkret. Kun føleri herfra til evigheten. Som opptar plass og oppmerksomhet, og fremstår som en egotripp om man skal kalle en spade for en spade.

Hadde vært noe helt annet om spørsmålene var fundert i fakta rundt selskapet.

5 Likes

Det kan jo komme en del salg frem mot nyttår, for å ta tap på skatten.
Mulig nyttårsrakett?

1 Like

Dette er litt av grunnen til “kritikken” av innleggene til Bingo. Han er voldsom på å kritisere andre for det han anser som rykter, men hiver ut udokumenterte påstander. Hva vet du om f.eks om DC blir kontaktet av andre aktører som vil inn på Berkeley modellen. CEO har sagt at de stadig blir kontaktet av industrielle aktører, sist Bayer som ønsket møte for å forstå produktet og mulighetene for synergier. Syngenta er en annen aktør.

CEO sa i møte med meg at det jobbes med flere golfbaner.

Videre stiller du en del spørsmål som enkelt lar seg besvare hvis man kjente selskapet og teknologien. I stedet for å slenge ut påstander så kan man heller si at man har lite kunnskap og dermed lurer på X og Y.

Jeg ønsker selvsagt ikke noe echo kammer, men føler diskusjonene her inne blir veldig lite konstruktive.

9 Likes

Desert er egentlig ikke så high risk om man setter seg skikkelig inn i selskapet. Men alt er relativt, fra bitcoin og unoterte startups ideer til Yara og DnB.

Hva verdien av postene er? Tror du han poster dette med tanke på aksjekursen eller for markedsføring av DC til relevante aktører?

3 Likes

Ja det tror jeg er et mulig scenario.

Er den så mye ned i år da? Har jo vaket mellom 5-8 i 2 år, så de tapene tror jeg er tatt. For arvingene er det jo gevinst, så de burde vente etter nyttår

Det er ikke så langt fra å være verdt lite til å være verdt null du tenker på da?

High risk så lenge hele salgsapparatet bare kan produsere smårips.

Ja. Men da har du 2 kategorier da? High risk og low risk? Alt kan gå i null bare man venter lenge nok

Ærlig talt, skjerp deg. Nå er det bare eder og galle fra deg. Synes noe av det du har kommet med tidligere gav noe til tider, men nå er det bare spam.

2 Likes